Medlem
HoMM III

Jag spelar dagligen HoMM III, tycker själv att det är bästa spelet i serien. Men att köra 640x360 upplösning på en skärm av större storlek är inte optimalt, speciellt inte när spelet inte naturligt stöder widescreen. Så det jag undrar är om någon vet om det finns bättre texturer eller någon mod som gör högre upplösning möjligt. Att spelet är en fröjd för ögat är alltid välkomnande.
Vill helst kunna köra 1920x1080.

(Viktigt är dock att modden inte ändrar på mer än det visuella då spelmekaniken redan är optimal)

Anledningen till att jag tar upp detta är att jag utan att tänka på det svepte förbi just en sådan mod för ett tag sedan, men jag kan ej hitta den igen.

När spelet redan är uppe kan jag passa på att fråga er vad ni tycker om expansionerna, kör nämligen spelet med original cd och allt, är det värt att lägga extra slantar på att köpa expansionerna med? (Äkta pappförpackning skall det vara)

Edit: Texten var så jobbig att läsa, hoppas det går bättre nu.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Jag spelar dagligen HoMM III, tycker själv att det är bästa spelet i serien. Men att köra 640x360 upplösning på en skärm av större storlek är inte optimalt, speciellt inte när spelet inte naturligt stöder widescreen. Så det jag undrar är om någon vet om det finns bättre texturer eller någon mod som gör högre upplösning möjligt. Att spelet är en fröjd för ögat är alltid välkomnande.
Vill helst kunna köra 1920x1080.

(Viktigt är dock att modden inte ändrar på mer än det visuella då spelmekaniken redan är optimal)

Anledningen till att jag tar upp detta är att jag utan att tänka på det svepte förbi just en sådan mod för ett tag sedan, men jag kan ej hitta den igen.

När spelet redan är uppe kan jag passa på att fråga er vad ni tycker om expansionerna, kör nämligen spelet med original cd och allt, är det värt att lägga extra slantar på att köpa expansionerna med? (Äkta pappförpackning skall det vara)

Edit: Texten var så jobbig att läsa, hoppas det går bättre nu.

Ah. HoMM III. Fina tider, fina tider!

Till svar på din sista fråga kan jag säga att expansionerna inte ger spelet särskilt mycket mer spelglädje (förutom en random map generator, som egentligen är ganska klumpig). Det tillkommer en till spelbar "ras" som dock är den tråkigaste av dom alla.

Funderar på om man ska installera HoMM III igen och pröva o köra... hmm.. kanske det ja.


signatur

Have a good time!

Medlem

Som Brain sa, expansionerna är inte mycket att hänga i väggen. Den nya rasen är ett trevligt tillskott, men kanske inte så rolig.

Medlem

Personligen tycker jag att kampanjerna är grymt roliga i expansionerna, väldigt utmanade plus att du kan sätta ihop artefakterna av en samma sort till en superartefakt. Håller inte med att de är så dåliga speciellt armageddons blade.

Medlem

Jag gillar Heroes Chronicles, klart roligast imho.

Skulle vara intressant med lite högre upplösning, helt klart, men kan inte tillföra något där =/


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Känns som om jag låter bli att köpa expansionerna, de är ju rätt dyra. Får fortsätta leta efter bättre upplösning, återkommer om/när jag hittar något.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Okej hittat nått nu, men det är inte samma som jag sett tidigare, skall testa om det funkar:
http://sites.google.com/site/heroes3hd/eng/description

Har också äntligen hittat en anledning att köpa flera skärmar: http://omniserver.pl/duniek/EYEFINITY/old%20gaming/h31%20e6.j...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Okej hittat nått nu, men det är inte samma som jag sett tidigare, skall testa om det funkar:
http://sites.google.com/site/heroes3hd/eng/description

Har också äntligen hittat en anledning att köpa flera skärmar: http://omniserver.pl/duniek/EYEFINITY/old%20gaming/h31%20e6.j...

Okej den funkar men inte som jag ville, upplösningen funkar på allt utan strider och "City view", vid dessa tillfällen får man världens minsta ruta att slåss i (original upplösning) vilket är mycket jobbigt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Okej den funkar men inte som jag ville, upplösningen funkar på allt utan strider och "City view", vid dessa tillfällen får man världens minsta ruta att slåss i (original upplösning) vilket är mycket jobbigt.

Synd =( Blev allt sugen på att rota fram boxarna och spela igen. Ont om tid för det just nu dock =/


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Tassar bara in och säger att Heroes III är ett av de bästa spelen som gjorts.

*tassar ut igen

Medlem

När tråden ändå är igång, har ni någon favorit fraktion när ni spelar/spelade?
Några speciella taktiker? Lägger ni ner mycket tid på att läsa alla underbara uppdrag och berättelser, samla artefakter, levlar och bygger på hjältarna bara föra att det är roligt ?
Eller kanske ni satsar på en snabb vinst?
Kan vara kul och veta hur ni spelar

Själv kan jag lägga ner mycket tid på att hitta nästan alla artefakter och stiga i graderna så mycket som möjligt innan jag ens tänker på att förgöra min motståndare, jag kan spendera dagar med samma bana som annars skulle klaras på timmar. (Detta brukar göra mina vänner lite vredgade när vi kör lan eller hotseat )
Föredrar själv att spela som Necropolis, nekromantikerna är himla roliga att spela
Finner även att spelet är bättre nu än förr, nu slipper man vänta på laddningstiderna och har finslipat på engelskan, jag känner också att jag kan hitta nya saker var gång jag spelar.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag tycker också om att dammsuga kartorna i största möjliga mån. Har ingen direkt favoritstad för det spelar oftast inte så stor roll då man oftast snabbt får en fruktsallad i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag gillar Rampart bäst tycker dessa skyttar är klart bland de bästa, sen är Golden Dragons bra 7th level gubbar och ha i sin arme. Annars satsar jag på att så snabbt få basig earth magic och wisdom så man kan få expert town portal då blir det mycket enklare.

Men varför försöker du inte hitta HoMM III complete till en billig peng, tro jag köpte mitt för en hundrig eller nåt.

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

Jag gillar Rampart bäst tycker dessa skyttar är klart bland de bästa, sen är Golden Dragons bra 7th level gubbar och ha i sin arme. Annars satsar jag på att så snabbt få basig earth magic och wisdom så man kan få expert town portal då blir det mycket enklare.

Men varför försöker du inte hitta HoMM III complete till en billig peng, tro jag köpte mitt för en hundrig eller nåt.

Rampart är också mina favoriter, men inte för att de är bäst egentligen. Det är väl upp till var och en med sina strategier. Tower tycker jag är bäst, men jag gillar Rampart mest

Medlem

Rampart och Tower är obalanserat bra: Inferno och "träskbyn" är så sjukt kassa i jämförelse.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Rampart och Tower är obalanserat bra: Inferno och "träskbyn" är så sjukt kassa i jämförelse.

Sen så har vi ju Castle som alltid får börja om dom har Archangels, såvida inte fiende-heron har boots of speed eller nått. Men jag kan hålla med om att den goda alliansen är ganska OP. Inferno och Fortress är sämst ja.

Men med en bra scout/bas och truppbalansering så kan de andra faktionerna ha en chans.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

När tråden ändå är igång, har ni någon favorit fraktion när ni spelar/spelade?
Några speciella taktiker? Lägger ni ner mycket tid på att läsa alla underbara uppdrag och berättelser, samla artefakter, levlar och bygger på hjältarna bara föra att det är roligt ?
Eller kanske ni satsar på en snabb vinst?
Kan vara kul och veta hur ni spelar

Själv kan jag lägga ner mycket tid på att hitta nästan alla artefakter och stiga i graderna så mycket som möjligt innan jag ens tänker på att förgöra min motståndare, jag kan spendera dagar med samma bana som annars skulle klaras på timmar. (Detta brukar göra mina vänner lite vredgade när vi kör lan eller hotseat )
Föredrar själv att spela som Necropolis, nekromantikerna är himla roliga att spela
Finner även att spelet är bättre nu än förr, nu slipper man vänta på laddningstiderna och har finslipat på engelskan, jag känner också att jag kan hitta nya saker var gång jag spelar.

Jag brukar vänta ut fienden och samla på mig så mycket artefakter och spells som möjligt, och sen köra över alla med en överdrivet bra armé.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Ladestam:

När tråden ändå är igång, har ni någon favorit fraktion när ni spelar/spelade?
Några speciella taktiker? Lägger ni ner mycket tid på att läsa alla underbara uppdrag och berättelser, samla artefakter, levlar och bygger på hjältarna bara föra att det är roligt ?
Eller kanske ni satsar på en snabb vinst?
Kan vara kul och veta hur ni spelar

Själv kan jag lägga ner mycket tid på att hitta nästan alla artefakter och stiga i graderna så mycket som möjligt innan jag ens tänker på att förgöra min motståndare, jag kan spendera dagar med samma bana som annars skulle klaras på timmar. (Detta brukar göra mina vänner lite vredgade när vi kör lan eller hotseat )
Föredrar själv att spela som Necropolis, nekromantikerna är himla roliga att spela
Finner även att spelet är bättre nu än förr, nu slipper man vänta på laddningstiderna och har finslipat på engelskan, jag känner också att jag kan hitta nya saker var gång jag spelar.

Jag brukar vänta ut fienden och samla på mig så mycket artefakter och spells som möjligt, och sen köra över alla med en överdrivet bra armé.

Jag har upplevt det som den enda taktiken att besegra fienden i de lite mer utmanande kampanjerna

Medlem

Någon som är sugen på att lira HoMM III?
Hade varit roligt om man kunde vara 3-4st och köra en kväll!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Någon som är sugen på att lira HoMM III?
Hade varit roligt om man kunde vara 3-4st och köra en kväll!

Det borde min skitlaptop klara av! Imorgon skulle funka bra för mig isåfall

Medlem

För er som fortfarande har spelet på CD (som mig), så är det smidigare att köpa spelet på GOG. Funkar kalas!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

För er som fortfarande har spelet på CD (som mig), så är det smidigare att köpa spelet på GOG. Funkar kalas!

Det funkar kalas med cd med

Jag kan också spela imorgon, vilken version, tid och hur? Hamachi?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av 73mpl4R:

För er som fortfarande har spelet på CD (som mig), så är det smidigare att köpa spelet på GOG. Funkar kalas!

Det funkar kalas med cd med

Jag kan också spela imorgon, vilken version, tid och hur? Hamachi?

Hamachi ja, tid spelar ingen större roll, men 18 och framåt borde funka för mig

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av 73mpl4R:

För er som fortfarande har spelet på CD (som mig), så är det smidigare att köpa spelet på GOG. Funkar kalas!

Det funkar kalas med cd med

Jag kan också spela imorgon, vilken version, tid och hur? Hamachi?

Hamachi ja, tid spelar ingen större roll, men 18 och framåt borde funka för mig

Okej najs, efter 18 då? Kör vi Homm utan exp och opatchad, eller har du/ni uppdaterat något?
Var jag vet måste alla sitta med samma uppdatering för att det skall funka.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av 73mpl4R:

För er som fortfarande har spelet på CD (som mig), så är det smidigare att köpa spelet på GOG. Funkar kalas!

Det funkar kalas med cd med

Jag kan också spela imorgon, vilken version, tid och hur? Hamachi?

Hamachi ja, tid spelar ingen större roll, men 18 och framåt borde funka för mig

Okej najs, efter 18 då? Kör vi Homm utan exp och opatchad, eller har du/ni uppdaterat något?
Var jag vet måste alla sitta med samma uppdatering för att det skall funka.

Jag har 4.0, jag tror att alla måste ha samma version också, det brukar vara så.

Medlem

Okej, nu verkar det som om du inte har original heores 3, har du köpt complete utgåva eller nått likande?
Patch 1.4 är den senaste till "utan expansion"

Men jag kan säkert fixa en nyare utgåva av spelet på "annat vis"
Kunde också varit kul om fler hakade på!

Men iaf, nu måste jag sova


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Okej, nu verkar det som om du inte har original heores 3, har du köpt complete utgåva eller nått likande?
Patch 1.4 är den senaste till "utan expansion"

Men jag kan säkert fixa en nyare utgåva av spelet på "annat vis"
Kunde också varit kul om fler hakade på!

Men iaf, nu måste jag sova

Yes, köpte Gog-varianten. CD-skivan är på en annan ort

Medlem

Jag ska försöka haka på! Är det mIRC som gäller?
Ska försöka få igång spelet först...


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Jag ska försöka haka på! Är det mIRC som gäller?
Ska försöka få igång spelet först...

Ingen aning, jag är dock micklös som det ser ut nu, så vilket program som helst med en chattfunktion duger åt mig, för det finns väl ingen i spelet?

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Brain:

Jag ska försöka haka på! Är det mIRC som gäller?
Ska försöka få igång spelet först...

Ingen aning, jag är dock micklös som det ser ut nu, så vilket program som helst med en chattfunktion duger åt mig, för det finns väl ingen i spelet?

Vi kör på mIRC då. Finns ju en mängd FZ:are som hänger där.
http://www.fz.se/artiklar/information/20040510/fz-irc/?page=1


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar