Det här är Mass Effect 3

Robot
Det här är Mass Effect 3

Första detaljerna kring nästa del i Biowares rymdepos är här. Spoilervarning utfärdas.

#mass-effect-3


Medlem
Det här är Mass Effect 3

längtar något otroligt!

Trevligt trevligt, Hur "förhöras" jorden?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Trevligt trevligt, Hur "förhöras" jorden?

Läs igen:

"Shepard står inför rätta på Jorden och håller på att förhöras."

Förhöras syftar till Shepard, inte Jorden.

Det var en retorisk fråga:P


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tycker det är bra att det inte är någon multiplayer. Det känns som att det skulle förstöra upplevelsen ifall man klämde in en multiplayer del helt plötsligt.

Se nu till att ta tillbaka Shiala också så blir det bra! Ser fram emot ännu mer information om 3:e delen.

Medlem

Jag är nog beredd att hålla med dig, Monstertarzan. Mass Effect ska vara singleplayer-gemyt!

Medlem

Mmm Spännande låter som stackars Shepard än en gång blivit misstrodd den karln kan inte ha det lätt krävs typ ypperliga bevis att någon smackar rakt ner i ansiktet på dem att något vettig ska hända

Mm alla mina följeslagare överlevde så jag hoppas alla återkommer som följeslagare eller åtminstone har någon sort av roll genom spelet. Samt det skulle inte förvåna mig om man slängt in någon ny bara för ME3 också. Men de jag kräver som spelbara medlemmar är Garrus, Liara och Tali, Wrex och Mordin

Nu är det bara några månader kvar..... *tick tac*

Medlem
Medlem

Var e miranda ?

Moderator | Testpilot

WREX!!!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av voicu:

Mmm Spännande låter som stackars Shepard än en gång blivit misstrodd den karln kan inte ha det lätt krävs typ ypperliga bevis att någon smackar rakt ner i ansiktet på dem att något vettig ska hända

Mm alla mina följeslagare överlevde så jag hoppas alla återkommer som följeslagare eller åtminstone har någon sort av roll genom spelet. Samt det skulle inte förvåna mig om man slängt in någon ny bara för ME3 också. Men de jag kräver som spelbara medlemmar är Garrus, Liara och Tali, Wrex och Mordin

Nu är det bara några månader kvar..... *tick tac*

Garrus och Liara är mina favoriter sedan första spelet så det ska bli kul att kunna köra med dom igen. Allt annat känns fel.

*SPOILER*
Jag är dock lite förvånad att Liara kommer att vara en följeslagare med tanke på hennes nuvarande roll som Shadow Broker. Det kändes som hon plötsligt fick en helt annan roll i Mass Effect jämfört med första spelet. Det ska bli intressant att se vart det här banar iväg någonstans.

Medlem

Vapnen i spelet baseras på Mass Effect 2:s diton, men kommer att kunna modifieras så att du kan byta ut exempelvis pipor och kikarsikten.

Yes!!!


signatur

Meep!

Medlem

Allt låter fint hitills. Men fan om spelet använder samma laddningstider som 2an, det kändes som jag spenderade 15% av ME2 med att vänta på laddningar. Bara byta våning på Normandy tog över tio sekunder att ladda.

Hoppas dom använder 1ans laddnings system. Hellre popups än 15 sekunder laddningskärm så fort man tar ett steg


signatur

Game long and prosper

Medlem

Suck, jag som hoppades på att få träffa Jack igen. Skön pyscobrud.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Saftigt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tali, jag vill att Tali ska vara med. Glad att Garrus å Liara är med, även den helsköna Mordin men Tali vill jag också ha med.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Med tanke på hur mycket Dragon Age 2 sög så kommer jag att avvakta med ME3 tills man läst spelares recensioner.

Medlem

ÅRETS BÄSTA SPEL!

Jag vet det! Jag litar på er BIOWARE! Dragon Age franchisen skiter jag fullständigt i! Det är Mass Effect som gäller!

Snart dags att lira igenom ME2 med min SOLDIER som jag klarade ut ME1 igår med!

Alla "squad mates" kommer vara med i ME3. Var så säkra.

Edit:

Only other thing I realized I left out is that they watched a video
of a segment involve a krogan vehicle train with Shepard riding along,
and as it goes a Reaper comes down from the sky to attack. Shepard's
vehicle is destoryed, and fighting the thing is impossible on foot.
Then a Thresher Maw comes out of the ground and attacks the Reaper. The
Thresher gets the upper hand by coiling itself around the Reaper, then
drags it underground. It gets quiet, and seems to be over, then laser
fire begins erupting from the ground, and Shepard decides this is a
good place not to be. It then trails off into a description of how
everything is so much bigger than the previous games.

Lätt årets bästa spel!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

SPOILER

Miranda då?! Hon svek ju Cerberus för att gå med Sheppard?! Helvete, helt klart min favoritkaraktär från 2an, hon var sådär härligt mystisk på något sätt


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Var e miranda ?

I.o.m att Shepard gjorde en "tömma och glömma" på Miranda under ME2 så är hon på efter hans... huvud... kanske?


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Securion:

Med tanke på hur mycket Dragon Age 2 sög så kommer jag att avvakta med ME3 tills man läst spelares recensioner.

Med tanke på att alla spelsiter gav Dragon Age 2 högt betyg kommer jag inte läsa recensionerna!

Skämt åsido jag kommer läsa vad recensenter tycker, köpa, och skapa mig en egen uppfattning (som jag har över dragon age2)

Edit: Do'h såg att du menade precis det jag sa


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Securion:

Med tanke på hur mycket Dragon Age 2 sög så kommer jag att avvakta med ME3 tills man läst spelares recensioner.

Att säga att DA2 sög är att överdriva. Det är inte perfekt men det är inte på något sätt dåligt heller.
I vilket fall så görs DA och ME serien av två olika team inom BioWare så du behöver inte oroa dig.

Sedan angående karaktärerna så är det knappast alla man kommer få återse. Både Miranda och Tali (plus alla andra companions som överlevde tvåan) kommer definitivt återkomma på något vis.

Medlem

Kommer det byggas på samma spelmotor som 1:an och 2;an eller är det helt ny?

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Kommer det byggas på samma spelmotor som 1:an och 2;an eller är det helt ny?

Det är en utbyggnad på motorn från ettan och tvåan.

Medlem

Ska spela om Mass effect 2 nu

Medlem

Nu blev jag helt plötsligt intresserad igen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Var e miranda ?

Fuck that, ge mig Ashley istället.

Till er som har läst informationen, finns det något gameplay-relaterat eller är det bara storyspoilers? Jag vill inte veta stora delar av spelet som jag gjorde när ME2 kom.

*Chansade och läste, det var ju win hela vägen! Alla punkter var well seasoned awesomesauce.

Medlem

Bara goda nyheter!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

AAAAAAAHH! Längtar så jag dör! Hoppas att Bioware inte spoilar lika mycket av storyn för 3:an som de gjorde med 2:an.


signatur

”Halvt nerdödad.”

123
Skriv svar