Klippmusik!

Medlem
Klippmusik!

I brist på något vettigt att skriva så ger jag er mitt absoluta favoritmusiktema från en film någonsin!

Hans Zimmer at his finest

Vad har ni för favoritteman inom filmvärlden?

#blogg

Medlem
Klippmusik!

The Rock går idag förresten, på TV4 om man orkar med reklamen. Bra musik!

Medlem

Haha, jag får ta och sätta på DVD:n istället för att slippa reklamen

Medlem

"Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen."

Sean Connery at his finest.

Medlem

okej jag e lite av en filmnörd och musiken ur The Rock e förbannat bra.

Dock så älskar jag (precis som för många andra) Lux Aeterna från Requiem for a Dream. Har lite av en härdsmälta i huvet nu men vet så många andra bra scores från filmer.

Dock så den bästa filmmusik som kommit från sverige vet jag PRECIS vilken det är: http://www.youtube.com/watch?v=WbioT0qXZIQ

Dock i den länken finns alla låtar. Men lyssna igenom dem å fan vad man rycks med

inK
Medlem

Jag älskar Hans Zimmer's You're so cool från True Romance. För övrigt min favoritfilm, rekommenderas starkt ifall du inte redan sett den.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

@ Höglund, ja det finns ett par minnesvärda citat från den filmen "Welcome to the rock"

@Xtars, Ronjas musik är riktigt härlig. Jag kommer ihåg att jag alltid spolade tillbaka till introt varje gång när jag var liten bara för att höra rövarnas stämsång

@Ink, den har jag faktiskt missat. tack för tipset, musiken lovar gott i alla fall

inK
Medlem

Något annat som aldrig får glömmas är Jurassic Park. Den ger en alltid rysningar från topp till tå.


signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar