Det här är Mass Effect 3

Medlem

Mäh, jag vill ha med Tali ju! Fast man kan ju hoppas att de inte avslöjat alla återkommande karaktärer ännu.

AW8
Medlem

Vem bryr sig om multiplayer när sagan ska knytas ihop!?

Roliga nyheter!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

En sak jag hoppas på är att laddningstiderna är snabbare än i tvåan. Blev lite störd på det.

Måste jag spela alla DLC till ME2, som t.ex The Arrival för att föstå mig på storyn i ME3?

Medlem

Spelar förnärvarande igenom ME2 igen med -alla- DLC's (förutom shadow broker och en till som du fick någon ny stealthy party member)
Var dock ganska sur när jag insåg att min stackars gamla Sparfil från ME1 var borta... så jag fick vackert tanka hem någon annans från Masseffect-saves, En helgod sådan med i princip samma val som jag tog
Har snart alla party-members, ska bara plocka upp legion och sen någon till lojal quest:)

P.S
Sparar Arrival dlc'n till sist moahahahaha

Medlem

Förstår inte varför folk bryr sig om att ladda sina tidigare karaktärer till 3;an? Om jag minns rätt så var det inte speciellt mycket som påverkade spelet ändå. Om jag ska vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg ett skit som förändrades Kanske just vem av Kaiden eller Ashley som ska överleva, men va fan? Det ändrar ju inget egentligen. Vem som säger hej då till mig på Horizon. Haha ärligt? Men men.. hoppas verkligen att det blir en värdig avslutning på ett mycket bra spel!


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem
Inaktiv

Fler RPG element, vapen man kan modifiera och inga klass restriktioner på vapnena tycker jag låter väldigt lovande. Måste säga att det blev lite jobbigt i ME2 när man i cutscenes sprang runt med en assault rifle trots att ens karaktär inte fick använda dom.

Dock är jag väldigt glad att dom inte slösar resurser på en multiplayerdel, får hoppas det blir mycket fokus på en bra singleplayer upplevelse och story.

Medlem
Skrivet av S467:

Förstår inte varför folk bryr sig om att ladda sina tidigare karaktärer till 3;an? Om jag minns rätt så var det inte speciellt mycket som påverkade spelet ändå. Om jag ska vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg ett skit som förändrades Kanske just vem av Kaiden eller Ashley som ska överleva, men va fan? Det ändrar ju inget egentligen. Vem som säger hej då till mig på Horizon. Haha ärligt? Men men.. hoppas verkligen att det blir en värdig avslutning på ett mycket bra spel!

Det är ganska mycket som ändras beroende på vilka val man gör. Även om mycket kan verka subtilt så är det ju detaljerna som skapar helheten, eller? Tänk dig alla val genom tre spel + dlc, det är ganska många variabler vi pratar om. Jag skulle gissa på att man i slutändan har en otroligt personlig spelupplevelse. Det finns all anledning till att spela vidare på sin karaktär om man nu har möjligheten till det.

Jag tycker att det är ju det som är grejen med Mass Effect-serien men det är klart man uppskattar ju olika saker.

Medlem
Skrivet av S467:

Förstår inte varför folk bryr sig om att ladda sina tidigare karaktärer till 3;an? Om jag minns rätt så var det inte speciellt mycket som påverkade spelet ändå. Om jag ska vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg ett skit som förändrades Kanske just vem av Kaiden eller Ashley som ska överleva, men va fan? Det ändrar ju inget egentligen. Vem som säger hej då till mig på Horizon. Haha ärligt? Men men.. hoppas verkligen att det blir en värdig avslutning på ett mycket bra spel!

Jag har spelat igenom det både med och utan sparfil, och jag kan inte hålla med om att inget förändras. Förändringarna var subtila, men de fanns där och gav ett annat djup till berättelsen. Små cutscenes, meddelanden och dialoger som fick en att le och minnas sina tidigare äventyr.

Medlem

släpp en ultimate edition först bara

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av S467:

Förstår inte varför folk bryr sig om att ladda sina tidigare karaktärer till 3;an? Om jag minns rätt så var det inte speciellt mycket som påverkade spelet ändå. Om jag ska vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg ett skit som förändrades Kanske just vem av Kaiden eller Ashley som ska överleva, men va fan? Det ändrar ju inget egentligen. Vem som säger hej då till mig på Horizon. Haha ärligt? Men men.. hoppas verkligen att det blir en värdig avslutning på ett mycket bra spel!

Jag har spelat igenom det både med och utan sparfil, och jag kan inte hålla med om att inget förändras. Förändringarna var subtila, men de fanns där och gav ett annat djup till berättelsen. Små cutscenes, meddelanden och dialoger som fick en att le och minnas sina tidigare äventyr.

Instämmer. Det var de små sakerna som gjorde Mass Effect 2. Man kände igen folk och händelser från första spelet när man importerade sin karaktär. När man körde en fräsch gubbe så fick man inte samma godispåse. Gjorde en mer involverad i den övergripande storyn.

Medlem
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av S467:

Förstår inte varför folk bryr sig om att ladda sina tidigare karaktärer till 3;an? Om jag minns rätt så var det inte speciellt mycket som påverkade spelet ändå. Om jag ska vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg ett skit som förändrades Kanske just vem av Kaiden eller Ashley som ska överleva, men va fan? Det ändrar ju inget egentligen. Vem som säger hej då till mig på Horizon. Haha ärligt? Men men.. hoppas verkligen att det blir en värdig avslutning på ett mycket bra spel!

Jag har spelat igenom det både med och utan sparfil, och jag kan inte hålla med om att inget förändras. Förändringarna var subtila, men de fanns där och gav ett annat djup till berättelsen. Små cutscenes, meddelanden och dialoger som fick en att le och minnas sina tidigare äventyr.

Instämmer. Det var de små sakerna som gjorde Mass Effect 2. Man kände igen folk och händelser från första spelet när man importerade sin karaktär. När man körde en fräsch gubbe så fick man inte samma godispåse. Gjorde en mer involverad i den övergripande storyn.

A kan la hålla med till en viss del men tycker ändå att dem kunde gjort det betydligt större. Ser det mer som att få folk att köpa de tidigare spelen och DLC. Allt handlar om pengar i slutändan..


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem
Citat:

Ceberus, den mystiska organisationen som återupplivade Shepard i del två i serien, är nu ute efter hans huvud. The Illusive Man spelar en betydande roll.

Hmm, bra på ett sätt, men känns som valet i slutet på 2:an e lite meningslöst

Medlem

Man kanske ska ta och lira igenom DLC till ME2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag studsar i min stol


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:
Citat:

Ceberus, den mystiska organisationen som återupplivade Shepard i del två i serien, är nu ute efter hans huvud. The Illusive Man spelar en betydande roll.

Hmm, bra på ett sätt, men känns som valet i slutet på 2:an e lite meningslöst

Kan ju vara så att antagligen är alliansen ute efter ens huvud eller Ceberus beror nog på vad man valt i 2an kanske, man kan ju hoppas annars håller jag med om att det är lite meninglöst med valet i slutet :S

Medlem

Hoppas man kan ha Tali, gillade Legio Tali kombon ^^

Medlem

"Spelet kommer att zooma in på vår hjälte strax efter händelserna i Mass Effect 2:s dlc The Arrival"

Fuck you, Bioware. Inte fan tänker jag köpa DLC för att få HELA spelet, storyn och upplevelsen. DLC ska inte vara som delar de har tagit ut för att sedan sälja för extra pengar.

Medlem
Skrivet av Xrick:

"Spelet kommer att zooma in på vår hjälte strax efter händelserna i Mass Effect 2:s dlc The Arrival"

Fuck you, Bioware. Inte fan tänker jag köpa DLC för att få HELA spelet, storyn och upplevelsen. DLC ska inte vara som delar de har tagit ut för att sedan sälja för extra pengar.

Spelet kommer inte kräva att du har spelat Arrival. Om du inte spelat det kommer väll det förmodligen uppstå någon extra dialog där händelserna under det uppdraget förklaras.

Medlem

Ser fram emot trean så grymt mycket. Jag har aldrig fastnat för ett spel så mycket som med Mass Effect. Jag hoppas att trean ger spelserien den episka avslutning den förtjänar!
Tyvärr var senaste DLC lite av en besvikelse, men man fick ju lite insikt i hur 3an kommer att bli.

Medlem
Skrivet av S467:
Skrivet av SeeJay:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av S467:

Förstår inte varför folk bryr sig om att ladda sina tidigare karaktärer till 3;an? Om jag minns rätt så var det inte speciellt mycket som påverkade spelet ändå. Om jag ska vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg ett skit som förändrades Kanske just vem av Kaiden eller Ashley som ska överleva, men va fan? Det ändrar ju inget egentligen. Vem som säger hej då till mig på Horizon. Haha ärligt? Men men.. hoppas verkligen att det blir en värdig avslutning på ett mycket bra spel!

Jag har spelat igenom det både med och utan sparfil, och jag kan inte hålla med om att inget förändras. Förändringarna var subtila, men de fanns där och gav ett annat djup till berättelsen. Små cutscenes, meddelanden och dialoger som fick en att le och minnas sina tidigare äventyr.

Instämmer. Det var de små sakerna som gjorde Mass Effect 2. Man kände igen folk och händelser från första spelet när man importerade sin karaktär. När man körde en fräsch gubbe så fick man inte samma godispåse. Gjorde en mer involverad i den övergripande storyn.

A kan la hålla med till en viss del men tycker ändå att dem kunde gjort det betydligt större. Ser det mer som att få folk att köpa de tidigare spelen och DLC. Allt handlar om pengar i slutändan..

Tja, saker blir väl lite vad man gör dem till antar jag. Själv har jag aldrig varit så värst cynisk av mig.

Medlem

Så länge Legion är med och äger upp allt och alla så är det <3

Medlem

Jäklar, nu måste jag skaffa mig alla dlc:er till tvåan...

Tali måste också vara med....

KoP
Medlem

Hoppsan.. det här tänker jag då inte läsa. Klart man vill spara allt gott då man sitter där med ME 3 utan att
veta allt för mycket.

Medlem

Tali måste ju också vara med! Hon är min favorit! Bra att Liara ska vara med igen, men Thane då?! HALLÅ?!

Inaktiv
Skrivet av Aléa:
Skrivet av Securion:

Med tanke på hur mycket Dragon Age 2 sög så kommer jag att avvakta med ME3 tills man läst spelares recensioner.

Med tanke på att alla spelsiter gav Dragon Age 2 högt betyg kommer jag inte läsa recensionerna!

Skämt åsido jag kommer läsa vad recensenter tycker, köpa, och skapa mig en egen uppfattning (som jag har över dragon age2)

Edit: Do'h såg att du menade precis det jag sa

jo! många spelsajter gav DA2 alldeles för högt betyg. antingen blev de köpta av EA elr så jobbar det mycket idioter på spelsajter samt speltidningar. á eftersom spelrecensenterna nekar till o vara EA bitches så idiotförklarar de sig själva...

Medlem

Låter väldigt, väldigt bra och så länge Liara, EDI och Legion är med så kan det inte gå fel.

Medlem

We are all Legion


signatur

I have spoken..

Medlem

Liara, Wrex, MER RPG och MER BESLUT... OMFG! KOmmer bli en förbokning av detta spel....

Medlem

Sweet, GOTY-varning på den här.

123
Skriv svar