Crysis 2 får en DirectX 11-patch

Medlem

Sen får vi ju hoppas att de fixar till fysiken också, den var ju lite av paradnummer i ettan, tyvärr biter inte ens C4 på träd längre. Visst C2 är rätt snyggt osv, men synar man lite i sömmarna märker man vilket hafsverk det är. AI:n är ju till exempelvis som en slö hönshjärna. Man tycker ju de kunde ha fixat till det hela. Istället för öppen spelvärld får vi en rälspangare med "Tactical options" som t.ex. slida under en långtradare, cloaka runt hela skiten (funkar lika bra i många lägen) osv. Visst, för några timmars underhållning är det ju OK, men inget man kommer minnas om ett år.

Medlem

Jag tyckte spelet var mycket bra. Fast lite synd att det just ofta var en rälspangare då man med ettan vant sig vid mer frihet. Även grafiken klagar jag inte på, fast visst vore det mumma med directX 11. Körde grafik-toolen och högsta på allt jag hittade.

Här är en jämförelse mellan Crysis 1 grafik och 2:ans dito:
http://forums.digitalwarfare247.com/index.php?/topic/39115-cr...

Eller hämta bilderna här: http://dl.dropbox.com/u/9997628/Crysis.rar


signatur

Det var detta...

Medlem

Finns det någon här som kan spela Crysis 1 på MAX utan lagg? Om svaret är nej, varför skulle Crytek enkom göra ett spel för folk att testa prestandan på sina datorer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Pc har blivit så dåligt på senaste tiden. Jag kan förstå varför fler och fler väljer konsollspel och varför spelutvecklarna väljer att porta till konsol. Det säljer mera, roligare och man når ut till större publik.

PC = uppgradera 24/7, datorn segar, virus, seg, problem hela tiden.
Konsol = stoppa in en skiva och du är redo

Grafik? Ingen.. ser tom bättre ut på konsol.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Pc har blivit så dåligt på senaste tiden. Jag kan förstå varför fler och fler väljer konsollspel och varför spelutvecklarna väljer att porta till konsol. Det säljer mera, roligare och man når ut till större publik.

PC = uppgradera 24/7, datorn segar, virus, seg, problem hela tiden.
Konsol = stoppa in en skiva och du är redo

Grafik? Ingen.. ser tom bättre ut på konsol.

Konsolportar ser alltid bättre ut på PC, du har uppenbarligen ingen vidare koll.

Sen om din dator är slö så är det ditt eget fel, använd common sense och förlita dig inte på antivirus program över huvud taget, slöar bara ner din dator rejält och hjälper allt för ofta inte alls, att scanna då och då kan vara en bra idé dock.

Sen uppdatera 24/7 är inte heller sant, du kan komma undan med 1700kr vart 2-4 år beroende hur kräsen du är om du har en någorlunda bra grund dator, allt med mer än en processor kärna och 2-4 Gig med ram funkar idag.

That being said, har jag kompisar som hälsar på så är det PS3an som gäller, men sitter jag själv så är det datorn som gäller.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Grafik? Ingen.. ser tom bättre ut på konsol.

Tycker inte om konsoll fjantar som inte förstått sig på grafiken i PC, den utvecklas hela tiden, och har fortfarande bättre grafik i ALLA spel än konsollen, PS3 / Xbox har aldrig haft bättre grafik än PC och kommer aldrig att kunna ha! nuff said.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Pc har blivit så dåligt på senaste tiden. Jag kan förstå varför fler och fler väljer konsollspel och varför spelutvecklarna väljer att porta till konsol. Det säljer mera, roligare och man når ut till större publik.

PC = uppgradera 24/7, datorn segar, virus, seg, problem hela tiden.
Konsol = stoppa in en skiva och du är redo

Grafik? Ingen.. ser tom bättre ut på konsol.

Idiotiskt inlägg rakt igenom, dessutom portas det TILL PC. Tror du det hade gnällts så mycket annars?
Förstår inte ens varför ni på konsol skulle vilja ha en sån sak som "press start to begin" för att sedan komma till menyerna?

Enda anledningen till att det utvecklas mer till konsol är för att det har en större casaul marknad.
Är du inte dum så är du ett jobbigt troll!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Alla spel görs i datormiljö och "portas" till konsol


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Alla spel görs i datormiljö och "portas" till konsol

Lite mer som att de programmeras i datormiljö men programmeras och designas till konsol som sedan portas till PC.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Grafiken är inte allt i spelvärlden, Ett spel måste ha något som heter spelkänsla och det har ju tillverkarna till Crysis serien missat TOTALT!

Vilket spel enligt dig har "spelkänsla"?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Pc har blivit så dåligt på senaste tiden. Jag kan förstå varför fler och fler väljer konsollspel och varför spelutvecklarna väljer att porta till konsol. Det säljer mera, roligare och man når ut till större publik.

PC = uppgradera 24/7, datorn segar, virus, seg, problem hela tiden.
Konsol = stoppa in en skiva och du är redo

Grafik? Ingen.. ser tom bättre ut på konsol.

Om du producerar ett spel och vet att det finns fyra gånger fler kunder som är villiga att betala på consolesidan så designar du såklart spelet efter deras hårdvara, sen tänker du såklart att ett par 100.000 tusen till köpare på PC sidan är ju pengar det med, men du ser ju såklart till att spelet inte är snyggare på PC, för då sabbar du ju dagen för din huvudmålgrupp nämligen Xbox och PS3 gänget. Skitenkelt, så skulle du och jag också skött businesen, därför ser ett spel idag likadant ut på Xboxen som har ett grafikkort som räknar ungefär 240 miljoner flytalsberäkningar i sekunden som en nytt PC grafikkort( GTX570) som fixar 1450 miljoner flytalsberäkningar i sekunden.
Men se upp för snart kommer antagligen någon på att det finns ett utrymme för en uppstickare att slå sig fram genom att visa hela kraften i en modern PC

12
Skriv svar