Den längsta resan... igen?

Robot
Den längsta resan... igen?

Funcoms Ragnar Tørnquist håller dörren öppen för framtida projekt baserade på det klassiska äventyrsspelet.

#funcom, #age-of-conan-hyborian-adventures, #the-longest-journey, #the-secret-world


Medlem
Den längsta resan... igen?

Härligt, älskade dom 2 första spelen

Medlem

ÅÅH.. Dreamfall är ett av mina absoluta favoritspel. Har aldrig blivit så känslomässigt påverkad av ett spel... så snälla Ragnar.. återvänd till dina rötter!


signatur

Have a good time!

Medlem

Dreamfall hade intenting - i.n.g.e.n.t.i.n.g. - på Den längsta resan. Med det sagt var det ju faktiskt helt okej, men inte i närheten av 1999 års finest.

Medlem

Rädda ägget!

Den längsta resan har för alltid förändrat mitt sett att se på känslor i spel. Skulle bara vara enbart positivt om en tredje del som inte var en "trea", ännu ett fantastiskt äventyr att vänta skulle jag ta framför Portal 2 och L.A.Noire vilken dag som helst.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Den längsta resan har framför allt förändrat min syn på Regina Lund!

Medlem

Älskar dem två första spelen, hoppas det kan komma något till!

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

Dreamfall hade intenting - i.n.g.e.n.t.i.n.g. - på Den längsta resan. Med det sagt var det ju faktiskt helt okej, men inte i närheten av 1999 års finest.

Helt okej? Ouurgh.. det var underbart! Har inte spelat ettan men det är hädelse att jämföra Dreamfall med vilket annat spel som helst på det där sättet.


signatur

Have a good time!

Medlem

Han har ju sagt jättelänge att han tänker göra "Dreamfall Chapters". Ska tydligen ha handlingen utplitad och allt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hjärnan: Du missförstår mig. "Helt okej" är en hedersbetygelse i det här fallet. De flesta spel är ju rövdåliga i jämförelse med Den längsta resan.

Medlem

Mja, jag tycker att Dreamfall är minst lika bra som The Longest Journey.

Medlem

Den Längsta Resan, åh vad jag älskar det spelet. Har fortfarande skivorna här! Utan tvekan ett av de bästa äventyrsspelen jag spelat.

Medlem

Stämmer det verkligen att Age of Conan "floppade" för övrigt? Tycker ni är lite väl neggo
Ser fram emot The Secret World nästan mer än mer TLJ. Det är ju ragges senaste efter Dreamfall. Age of Conan var han ju som bekant inte involverad i medans TSW har Ragnar all over it.

Hoppas på TSW!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Den engelsktalande April är rätt mkt goare enligt mig. Orka stå ut i 30h eller ngt med en dryg stockholmare

Medlem

Skumt sammanträffande, fick ett nostalgiryck förra veckan och lirade både Den Längsta Resan och Dreamfall på ett par dagar.

Ragnar måste banne mig se till att göra Dreamfall Chapters. The Longest Journey-liren är ju förmodligen spelhistoriens vackraste saga någonsin. De, och möjligtvis de gamla Atlantis-spelen som också var på svenska.
Spelmakare hade förr en starkare vilja att uttrycka sig och skapa något fantastiskt i deras egna ögon framför att göra publikfrierier och känna storkovan får jag en känsla av lite grann... Den moderna kommersialismen i spelbranschen har mest gjort skada på innovation och konstnärlighet.

Medlem

vore underbart med ett nytt longest journey!

Ish
Medlem

But I want AO2 Naauuuoow!!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Är det en krona på varje gång man nämner flopp och Age of Conan i samma mening?

Medlem

dessa spel var en del av min barndom... dags att plocka fram de igen och spel


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Och nu när jag sitter här och tittar på den svenska versionen...
Fasen, hon har ju nästan ingen känsla i rösten! Nä, tackar vet jag Sarah Hamilton


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Medlem

Jakob den jäveln, vad säger han? Conan flopp, nej satan spelet är ju på sitt tredje år så det kan ju inte vara en flopp.

Bästa MMO jag spelat btw.

OML
Medlem
Medlem

Gud vad glad jag blir, älskar the longest journey! måste vara de bästa adventure spelet ja nånsin spelat + Dreamfall de var grymt de med:P
Bästa nyheten på länge! <3

Medlem
Skrivet av Brain:

ÅÅH.. Dreamfall är ett av mina absoluta favoritspel. Har aldrig blivit så känslomässigt påverkad av ett spel... så snälla Ragnar.. återvänd till dina rötter!

Håller helt med! Blev riktigt tagen av Dreamfall, fick t.o.m min dåvarande flickvän att spela det ett tag (!). Otroligt bra spel, hoppas verkligen att funcom återvänder till spelvärlden någon gång i framtiden

Medlem

2:an var ju bara en blek skugga av vad 1:an var tyvärr.

Försökte installera "det riktiga" igen för några månader sedan men det verkar helt omöjligt att få att funka på W7,
Antar att steam versionen funkar bättre men jag vill ju återuppleva Robbans röst som Banda:er osv.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Orka stå ut i 30h eller ngt med en dryg stockholmare

Oh, the HORROR!

Inaktiv

Floppade? Skärpning, om ett spel har en spelar bas på 100-200 000 så är det knappast flopp. Visst sög det i början men dom har ju knappast gått back på spelet, sen att det var över hypat är en annan femma.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Jag rekommenderar er som har spelat tvåan men inte ettan att spela ettan!

12
Skriv svar