Resistance 3-demot är Playstation Plus-exklusivt

Medlem

Är det någon mer än jag som har slutat bry sig?
PSN plus är en "sämre" version av XBL.
XBL har mer material, snyggare interface och att alla som köper 360 får en headset.
Har svårt att se någon som helst motivation till PS plus i nulägget.
Verkar t.o.m vara så att dom spelen som säljer sämst i visa regioner blir billigare där för att utjämna.
Skulle jag vilja haft dom spelen från början och tyckt att dom var värda att spela så skulle inte jag väntat på en PS plus rea eller liknande.

När man därimot har dåligt med pengar så kan jag förstå folk som köper spel i efterhand på annons eller på steam(när dom varitu te ett tag).
Att betala för att få demos och spel som är så kassa att knappt folk köpte dom från början alternativt att dom inte hade hört talas om dom innan(slö reklamstudio?) tycker inte jag är värt pengarna i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Är det någon mer än jag som har slutat bry sig?
PSN plus är en "sämre" version av XBL.
XBL har mer material, snyggare interface och att alla som köper 360 får en headset.
Har svårt att se någon som helst motivation till PS plus i nulägget.
Verkar t.o.m vara så att dom spelen som säljer sämst i visa regioner blir billigare där för att utjämna.
Skulle jag vilja haft dom spelen från början och tyckt att dom var värda att spela så skulle inte jag väntat på en PS plus rea eller liknande.

När man därimot har dåligt med pengar så kan jag förstå folk som köper spel i efterhand på annons eller på steam(när dom varitu te ett tag).
Att betala för att få demos och spel som är så kassa att knappt folk köpte dom från början alternativt att dom inte hade hört talas om dom innan(slö reklamstudio?) tycker inte jag är värt pengarna i alla fall.

Nog för att jag också föredrar Xbox live, men på något konstigt sätt känner jag ändå att det är ett litet plus att slippa betala för att kunna spela online.....

Synd att du tycker att samtliga spel nedan är okända alternativt skitdåliga (och det här är bara för April månad). Klart bättre iaf att få spela dessa spel, än att få spela inga spel genom köp av gold till 360 tycker jag.

Spel:
Red Faction: Battlegrounds
Sonic the Hedgehog 2
Dual Invaders
Dynogems
Prince of Persia (PS one-klassiker)
Creatures 3: Raised in Space (PS one-klassiker)

Medlem
Skrivet av Izig:
Skrivet av Fearnox:

Är det någon mer än jag som har slutat bry sig?
PSN plus är en "sämre" version av XBL.
XBL har mer material, snyggare interface och att alla som köper 360 får en headset.
Har svårt att se någon som helst motivation till PS plus i nulägget.
Verkar t.o.m vara så att dom spelen som säljer sämst i visa regioner blir billigare där för att utjämna.
Skulle jag vilja haft dom spelen från början och tyckt att dom var värda att spela så skulle inte jag väntat på en PS plus rea eller liknande.

När man därimot har dåligt med pengar så kan jag förstå folk som köper spel i efterhand på annons eller på steam(när dom varitu te ett tag).
Att betala för att få demos och spel som är så kassa att knappt folk köpte dom från början alternativt att dom inte hade hört talas om dom innan(slö reklamstudio?) tycker inte jag är värt pengarna i alla fall.

Nog för att jag också föredrar Xbox live, men på något konstigt sätt känner jag ändå att det är ett litet plus att slippa betala för att kunna spela online.....

Synd att du tycker att samtliga spel nedan är okända alternativt skitdåliga (och det här är bara för April månad). Klart bättre iaf att få spela dessa spel, än att få spela inga spel genom köp av gold till 360 tycker jag.

Spel:
Red Faction: Battlegrounds
Sonic the Hedgehog 2
Dual Invaders
Dynogems
Prince of Persia (PS one-klassiker)
Creatures 3: Raised in Space (PS one-klassiker)

Sonic 2 är det det gamla sonic eller 2an av nya?
I vilket fall, så har jag knappt hört väldigt lite om det.
Har bara läst recensioner på 1an(nya) där jag har för mig att dom sa att det var kort.
Det får mig att vilja vänta på nya 2an(ifall det släpps?) så att jag kan plöja i lite längre tid.

PoP har jag redan spelat igenom dom flesta och 1an med nya texturer(typ?) köpte jag när det släpptes.

Men innan sony get någon reklam för allmänheten så tror jag inte dom kommer sälja så värst jättebra.
Själv läser jag bland annat på IGN och FZ för spelnyheter och det är inget av spelen som fastnat på min radar än.

I XBL därimot så är det större utbud och jag valde att med hjälp av deras reklam(inte irreterande reklam som vissa företag gör) prova spelet raskulls.
Spelet hade lagom reklam för min del och lätt tillgänglig demo så vart köp efter att jag provat det.

Men nu står vi inför att det kommer att finnas 1000 olika tjänster där alla vill ta betalt varje månad och då måste man ha vad som erbjuder vad klart i huvudet, så att man inte behöver betala för mycket löpande kostnader.

Jag är nyvaken efter tupplur.
Om jag behöver förklara nåt stavfel eller liknande........

Medlem
Skrivet av Alienshade:

YEY! Köpte ett år av psn+ när det kom fick pengarna x5 tillbaka minst tycker jag. Så att betala 500kr igen i slutet på juni är inga problem.

Själv är jag ingen som springer runt och roffar åt mig allt som är gratis osv, bara för det är gratis m.m.

Du må få rabatter och gratis saker för runt 2000kr som de gör reklam med, men om INGET är intressant dvs något som jag vill ha, så beter jag mig inte som en igel och drar hem allt som är gratis för det.
Om de inför att de spel man får gratis när man får ett sådant gratis är 100% varfriitt, då är det helt plötsligt värt att skaffa PSN+.

PSN+ är en intressant ide, men har en bit kvar till "värt" för mig.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Precis som på xbox då, de som betalar och är trogna kunder belönas, medan snåljåpar som åker gratis får lida
Regeringen gillar detta

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Precis som på xbox då, de som betalar och är trogna kunder belönas, medan snåljåpar som åker gratis får lida
Regeringen gillar detta

Det förutsätter att man har en regering som endast bryr sig om de medborgare de kan tjäna pengar på, tyvärr är väl det kanske fallet.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Är det någon mer än jag som har slutat bry sig?
PSN plus är en "sämre" version av XBL.
XBL har mer material, snyggare interface och att alla som köper 360 får en headset.
Har svårt att se någon som helst motivation till PS plus i nulägget.

Xbox Live finns i Silver och Gold versioner, PSN (Det vanliga utan plus) är som Xbox Live Silver fast jag slipper att betala för att spela mina spel online. Dvs PSN det vanliga är som Gold fast utan förtur till demos.
PS+ är som att ha Gold.

Att Xboxen har snyggare interface är väl en smaksak. Visst att alla som köper 360 får ett headset, men vad ska du med ett headset till, jo spela online... Vad måste du göra för att spela online... ÅÅÅh betala för Gold! Nämen..

12
Skriv svar