Spana in vapen i Rage

Robot
Spana in vapen i Rage

Nattens Rage-dos handlar helt och hållet om vapen. Och blod.

#rage, #id-software


Medlem
Spana in vapen i Rage

Såg rätt livlöst ut imo, inga speciella vapen och skottljuden var inget att hurra för, men men

Medlem

Wiii såg jätte kul ut gillar hur dom springer lite efter dom blivit träffade med pilbågen

Medlem

kan kanske bli skoj sådär någon dag att lira igenom singleplayer .

Medlem

Äntligen ett spel med realistiska ragdoll effekter och inga döda kroppar som rycker hit och dit och ibland flyger över halva banan...

Medlem
Skrivet av DeathRow:

Äntligen ett spel med realistiska ragdoll effekter och inga döda kroppar som rycker hit och dit och ibland flyger över halva banan...

Det hade dom ju knappast visat i en film då... men det såg faktiskt bra ut. men lite hjärndött tyvärr

Inaktiv

Ser bra ut men jag är fortfarande skeptisk. Ska Rages grafik funka på Xbox och PS3 så kommer det innebära seriösa nedskalningar av grafiken som kommer bli smärtsamt tydlig för oss med PC.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Ser bra ut men jag är fortfarande skeptisk. Ska Rages grafik funka på Xbox och PS3 så kommer det innebära seriösa nedskalningar av grafiken som kommer bli smärtsamt tydlig för oss med PC.

Om jag missninner mig så använder väl RAGE en väldigt effektiv grafikmotor som gör det möjligt att ha riktigt snygga texturer ect även på Xbox och ps3? Lite av poängen med rage imo

Medlem
Skrivet av Robboy:

Wiii såg jätte kul ut gillar hur dom springer lite efter dom blivit träffade med pilbågen

"Pilbåge" ?? what :S

Jag såg ingen pilbåge, däremot ett armborst

Medlem

Titta i en handkikare för pistol-zoom fungerar nog bra ..uhm.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av DeathRow:

Äntligen ett spel med realistiska ragdoll effekter och inga döda kroppar som rycker hit och dit och ibland flyger över halva banan...

Instämmer.. Verkar vara lite tyngd på kropparna nu när dom blir livlösa.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Jag fattar fortfarande inte grejen med Rage. Visst grafiken är snygg, men knappast revolutionerande. Resten av spelet känns rätt omodernt. Jag får lite uppfattningen att ID tycker att de har utvecklat något nytt och spännande, när det inte finns något nytt där. Bara den grejen att marknadsföra spelet utifrån vilka häftiga vapen som finns med ger 90-talsvibbar. Någon får gärna förklara för mig varför det skulle vara så bra som det hypas som?


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Ugh, vilken otroligt tråkig uppsättning av vapen. Fyfan vad B det där såg ut. Ärligt talat såg nya unreal motorn ballare ut och det där verkade vara packad av en drös ointressanta fiender och ännu värdelösare vapen.

Hoppas det bara var en proof of concept...

Medlem

Samma vapen som i de flesta FPS, ingen splatter/gore/synlig effekt av att skjuta fienderna, godkänd grafik men inte mer, samma fiendetyp i massor...
Rage börjar se mer och mer unket ut imo, trodde det hade potential men nu ser det ut att sluta på mediokert, som bäst :/

Medlem

FPS är FPS. Vad förväntar sig folk? Något helt nytt som man aldrig någonsin sett tidigare?

Medlem
Skrivet av DeathRow:

Äntligen ett spel med realistiska ragdoll effekter och inga döda kroppar som rycker hit och dit och ibland flyger över halva banan...

Då måste jag fråga dig om du såg "el-attacken"? En av fienderna börjat volta (haha, humorn) alldeles mot slutet.


signatur

Have a good time!

Medlem
Medlem
Skrivet av xector:

FPS är FPS. Vad förväntar sig folk? Något helt nytt som man aldrig någonsin sett tidigare?

Fast Rage har ju fått en djäkla massa priser och utnämnelser på E3, så det är helt klart hyppat. Då borde man kunna förvänta sig en del.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

wingstick = AIMBOT ZOMG

Medlem

Är väl inget fel med rag doll'en? Den ser ut och bli lika stel och "ryckig" som när zombiesarna trillar i golvet i Doom 3! Titta på första gubben vid turreten.

Skrivet av Grumbledock:

Samma vapen som i de flesta FPS, ingen splatter/gore/synlig effekt av att skjuta fienderna, godkänd grafik men inte mer, samma fiendetyp i massor...
Rage börjar se mer och mer unket ut imo, trodde det hade potential men nu ser det ut att sluta på mediokert, som bäst :/

Ska inte säga säkert men förlorar inte sista gubben armen vid 1:05?

Själv gillade jag videon, den såg inte alls lika tecknad ut som det tidigare släppta materialet och verkar bli hederlig gammal fps pangare


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Inte jättelätt att säga med de snabba klippen .. men nog tycker jag att det ser svårt detaljerat ut. Har vi tur blir det inte alt för repetetiva miljöer .. utan de visar precis hur deras nya teknik skall användas som bäst. Jag tror det kan bli en skön sp upplevelse .. med stora och delteljerade miljöer att utförska .. Spel med stora miljöer hitintills brukar väll skära ner på detaljer .. trist nog.. Sen att det kanske blir repetetivt skjutande .. well det är ju en shooter


signatur

Den lättjefulla spelaren. Som även bygger hemsidor.
Billig hemsida till företag

Medlem

Säger jag som sagt tidigare: Spelet i sig är inget vidare intressant, men det är motorn man vill åt. Kommer givetvis köpa spelet, och jag vet redan nu vilket som kommer vara mitt favoritvapen - Crossbow, hallååååå. Anyhoo, det faktum att nästa Fallout kommer vara gjort med ID Tech 5-motorn är fantastiskt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av HerrA:

Jag fattar fortfarande inte grejen med Rage. Visst grafiken är snygg, men knappast revolutionerande. Resten av spelet känns rätt omodernt. Jag får lite uppfattningen att ID tycker att de har utvecklat något nytt och spännande, när det inte finns något nytt där. Bara den grejen att marknadsföra spelet utifrån vilka häftiga vapen som finns med ger 90-talsvibbar. Någon får gärna förklara för mig varför det skulle vara så bra som det hypas som?

Håller med, hehe, känns som dom har suttit med ett leende på läpparna och mekat med det här spelet i tron om att det kommer bli världens bästa spel medans åren har flugit förbi dom. För runt 2007 såg detta väldigt häftigt ut. All respect till john carmack iaf.

Medlem

Ser inte lovande ut imo.
Är inte heller ett fan av hela 'Borderlands' stilen

Medlem
Skrivet av xplojt:
Skrivet av Robboy:

Wiii såg jätte kul ut gillar hur dom springer lite efter dom blivit träffade med pilbågen

"Pilbåge" ?? what :S

Jag såg ingen pilbåge, däremot ett armborst

Ja armborst heter det! ibland har jag svårt att komma på ord 3år utanför Sverige har slarvat bort vissa ord, så jag slängde till med pilbåge

Medlem

Grafikmässigt snyggt, men AI:n får de nog jobba vidare med... tyckte varelserna var mer än lovligt puckade. Såvida inte de är tänkta att föreställa något zombie-liknande förstås där ju 'puckad' är den förväntade intelligensnivån...

Medlem

Gillade ljudet på den där shotgun'en

Medlem

Mina förhoppningar om ett grymt spel har nu i och med den här "trailern" grumlats lite. Om monstren springer så där fult animerat i det färdiga spelet, så vet jag inte. Såg nästan ut som tennsoldaterna i Kalle Ankas Julafton på sina ställen =/


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

1
Skriv svar