Utvecklarna snackar Space Marine

Robot
Utvecklarna snackar Space Marine

Warhammer 40,000: Space Marine har nu dykt in i vårt filmarkiv i form av utvecklardagbok. Maffig så det förslår.

#warhammer-40000-space-marine, #relic-entertainment


Medlem
Utvecklarna snackar Space Marine

Ska bli jävligt gött att gå loss på orcher med ett chainsword!

Medlem

Är riktig förälskad i 40k världen och dess lore. Hoppas de har coop, ser ju precis ut som ett sådant spel som borde ha det, HACK N SLASH BROTHERS!

Inaktiv

Påminner inte så lite om Gears of War. Men kan nog bli roligt.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Påminner inte så lite om Gears of War. Men kan nog bli roligt.

Enda riktiga likheterna är tredje-persons skjutande och stora bulkiga soldater i rustning. Annars tillskillnad från Gears of War finns det inge bröst-höga-skydd som du kan ducka dig bakom, du kan inte ducka bakom någonting i Space Marine och sen verkar det finnas också mera fokus på närstrid, så personligen tycker jag att kalla det ett WH40K Gears of War är lite orättvist.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Keasar:

Annars tillskillnad från Gears of War finns det inge bröst-höga-skydd som du kan ducka dig bakom, du kan inte ducka bakom någonting i Space Marine...

som det sägs i något tidigare WH40k spel: "Space marines don't need cower, space marines ARE cower!"

Medlem

Mäktigt!


signatur

Jag håller med, lagom är bäst.

Medlem

Vet att det säkert är pre-beta gameplay men ändå... Varför sprängs Orks när man sparkar dem i bröstet? >.>
Varför glider Orks iväg när man råkar gå närmare dem när man slås dem?

Hur som helst hoppas jag att det ser bättre ut senare när de har finslipat det lite.

Medlem

Tänk vad mycket blod det skvätter och trots det finns det inte en tillstymmelse till blod på huvudkaraktärens babyblå rustning. Just nu är det visuella lite väl platt tyvärr, texturerna är väldigt odetaljerade på huvudkaraktären.. Men vi får hoppas att det blir bättre. Det kan ju bli ett kul spel trots allt.

Medlem

hehe med allt det där blodet så går man in i strid som Ultramarine men kommer ut som Blood Angel röd o fin!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av ompalompa:

som det sägs i något tidigare WH40k spel: "Space marines don't need cower, space marines ARE cower!"

Typisk fritolkning för att göra spelet mer actionorienterat. Om man nu vill fluff-rida så är Marines duktiga på att utnyttja skydd för även om de har power armor så är de inte odödliga. Terminators å andra sidan drar inte nytta av murar och småskydd.

Varje gång jag ser en Space Marine utan hjälm blir jag ledsen.

Spelet kan bli fett oavsett, även om 3:e-person suger rejält hårt när man springer runt och skjuter.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Vet att det säkert är pre-beta gameplay men ändå... Varför sprängs Orks när man sparkar dem i bröstet? >.>

http://theundergrowth.com/cdumpmag/wp-content/uploads/2010/02/Space_Marine_Motivation_Poster_by_Kasin971.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Lite synd att de verkar satsat på konstig action smörja istället för en taktisk squad som space marines faktiskt är. Är ju bara fåtalet galningar i Assault Squads som springer runt med Chainswords och dylikt och försöker banka skiten ur allt som rör sig.

Dessutom är de från Ultramarines vilket är det chapter som följer Codex Astartes hårdast om jag inte minns fel, de skulle definitvit inte lalla runt ensamma och turboslakta en ork hord. (För övrigt konstigt val av chapter finns ju andra chapters som slåss mot orker betydligt oftare). Samt storyn verkar vara cookiecutter WH40k, inget djupare eller annorlunda mot vad t.ex. DoW från samma utvecklare hade. Random orker som krigar lite, but oh wait there is something more sinister here, oh noes its Chaos/Eldar/Annan random sneaky ras som fått dom o göra som dom vill!

Meeeeeeeen nog om det, härligt att det börjar komma lite högbudget spel i WH40k istället för det skräp som dykt upp tidigare t.ex. Firewarrior. (har ju kommit några schyssta lir som Chaos Gate och så men inte inom action genren). Tror det kan bli riktigt fett bara dom får till rätt känsla i vapen, inte som de första filmerna som visades där hans bolt pistol mest verkade som en lite uzi som sprejade kulor som fan utan något verkan. Bolters är elaka vapen och inte något man sprejar hej villt med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Lite synd att de verkar satsat på konstig action smörja istället för en taktisk squad som space marines faktiskt är. Är ju bara fåtalet galningar i Assault Squads som springer runt med Chainswords och dylikt och försöker banka skiten ur allt som rör sig.

Dessutom är de från Ultramarines vilket är det chapter som följer Codex Astartes hårdast om jag inte minns fel, de skulle definitvit inte lalla runt ensamma och turboslakta en ork hord. (För övrigt konstigt val av chapter finns ju andra chapters som slåss mot orker betydligt oftare). Samt storyn verkar vara cookiecutter WH40k, inget djupare eller annorlunda mot vad t.ex. DoW från samma utvecklare hade. Random orker som krigar lite, but oh wait there is something more sinister here, oh noes its Chaos/Eldar/Annan random sneaky ras som fått dom o göra som dom vill!

Allt ska ju ha "mass-appeal" nuförtiden så räkna inte med nåt vidare djup. 6 timmars hjärndöd pangpang med de välkända Ultrasmurfsen i huvudrollen. houselhold-name abuse at its finest...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Jag längtar redan

1
Skriv svar