Crysis 2 får spö av Zumba

Robot
Crysis 2 får spö av Zumba

I Storbritannien lockade det förra veckan mer att skaka rumpa än att skjuta utomjordiska diton.

#crysis-2, #ea, #zumba-fitness


Medlem
Crysis 2 får spö av Zumba

Gött. För Crysis 2 förtjänar verkligen inte en 1:a plats, skit spel.

Medlem

Tur man inte förhandsbokade spelet, som jag funderade på.... mp delen, för mkt COD över d hela..
Tyvärr ea, årets flopp

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem

Håller helt med ovanstående kommentarer. Det var en riktig dynga tyvärr :/

Medlem

Mycket negativt nu tycker ja. Har roligare i Crysis 2 multiplayer än ja någonsin hade i både Black ops å Modern Warfare 2

Medlem

yay shifta mellan cloak och armor mode spelet. Det mest genomtänkta någonsin!

Medlem

Det var bättre än 1an, så mycket kan jag säga. Sen hur bra det är för övrigt, mja... Jag hade inte lagt pengar på det i alla fall.

Medlem
Skrivet av Groggarn:

Mycket negativt nu tycker ja. Har roligare i Crysis 2 multiplayer än ja någonsin hade i både Black ops å Modern Warfare 2

Ingen bedrift direkt.

Medlem

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.

Shit pommes frites, vilken korkad kommentar... Hur många privatpersoner har en mångmiljonsbudget att lägga på spelskapande, tror du?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

crysis 2 är helt okej, även om det är lite konsolifierat

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.

Gillar verkligen inte såna här kommentarerar.

Som föregående sa, hur många är det som har ett företag med en mångmiljonsbudget att bara lägga ner sådär på att göra spel. Visst, ge mig ett företag och flera miljoner så kan jag göra ett spel som alla kommer gilla.

Medlem

Detta är väl bara halva sanningen? Steams siffror redovisas ju aldrig?

Medlem
Citat:

Gillar verkligen inte såna här kommentarerar.

Som föregående sa, hur många är det som har ett företag med en mångmiljonsbudget att bara lägga ner sådär på att göra spel. Visst, ge mig ett företag och flera miljoner så kan jag göra ett spel som alla kommer gilla.

Kan bara önska dig lycka till då ingen i hela världen lyckats eller någonsin kommer lyckas med detta då människor som tur är, är väldigt unika.

Inaktiv
Skrivet av Oxide:

Detta är väl bara halva sanningen? Steams siffror redovisas ju aldrig?

Om det aldrig redovisas.. hur ska man då kunna räkna med dom? (:

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av HaZe303:

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.

Shit pommes frites, vilken korkad kommentar... Hur många privatpersoner har en mångmiljonsbudget att lägga på spelskapande, tror du?

Men herregud man måste börja nån stans titta bara på blizzards historia om du läste på fz eller på deras hemsida. Man får börja själv och det tar kanske 4-5 mår innan man gjort ett kort bra spel som man kan sälja och sedan anställa folk bilda företag och vidare och vidare sedan kan man satsa lite och ta lån om man verkligen vet att man kan göra spel dock.
Sedan så kan man ju använda sig av UDK (Unreal Deplovment Kit) för att utveckla ett riktigt bra spel Som sagt man måste börja nånstans. Jag gjorde faktiskt det för några dagar sen hämtade jag hem UDK och tänker att jag ska göra nåt kul med det tilll sommaren i sverige.

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.

jag skulle snarare säga kritiserande. om ett spel suger så måste väl folk få klaga på det...

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av V1per:
Skrivet av HaZe303:

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.

Shit pommes frites, vilken korkad kommentar... Hur många privatpersoner har en mångmiljonsbudget att lägga på spelskapande, tror du?

Men herregud man måste börja nån stans titta bara på blizzards historia om du läste på fz eller på deras hemsida. Man får börja själv och det tar kanske 4-5 mår innan man gjort ett kort bra spel som man kan sälja och sedan anställa folk bilda företag och vidare och vidare sedan kan man satsa lite och ta lån om man verkligen vet att man kan göra spel dock.
Sedan så kan man ju använda sig av UDK (Unreal Deplovment Kit) för att utveckla ett riktigt bra spel Som sagt man måste börja nånstans. Jag gjorde faktiskt det för några dagar sen hämtade jag hem UDK och tänker att jag ska göra nåt kul med det tilll sommaren i sverige.

Jo visst, tror du att det är så enkelt så får du väl fortsätta leva i din bubbla...

Det är en otrolig skillnad på dagens läge och när blizzard satte igång.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av V1per:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av V1per:
Skrivet av HaZe303:

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.

Shit pommes frites, vilken korkad kommentar... Hur många privatpersoner har en mångmiljonsbudget att lägga på spelskapande, tror du?

Men herregud man måste börja nån stans titta bara på blizzards historia om du läste på fz eller på deras hemsida. Man får börja själv och det tar kanske 4-5 mår innan man gjort ett kort bra spel som man kan sälja och sedan anställa folk bilda företag och vidare och vidare sedan kan man satsa lite och ta lån om man verkligen vet att man kan göra spel dock.
Sedan så kan man ju använda sig av UDK (Unreal Deplovment Kit) för att utveckla ett riktigt bra spel Som sagt man måste börja nånstans. Jag gjorde faktiskt det för några dagar sen hämtade jag hem UDK och tänker att jag ska göra nåt kul med det tilll sommaren i sverige.

Jo visst, tror du att det är så enkelt så får du väl fortsätta leva i din bubbla...

Det är en otrolig skillnad på dagens läge och när blizzard satte igång.

Jag vet min käre vän. Men du man behöver inte ha extrema grafiker och sånt titta på mincraft, angry birds och (senare framtid cod) du hajar vad jag menar det som betyder nåt att det är underhållande och kul hur i h*lvete skulle mincraft annars bli en sån supersuccé samma med angry birds.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av V1per:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av V1per:
Skrivet av HaZe303:

Som vanligt en massa gnäll på fz, man kan nästan ställa in klockan efter gnället här? Om ni har så jävla höga krav, gör ett eget spel som är så grymt.

Shit pommes frites, vilken korkad kommentar... Hur många privatpersoner har en mångmiljonsbudget att lägga på spelskapande, tror du?

Men herregud man måste börja nån stans titta bara på blizzards historia om du läste på fz eller på deras hemsida. Man får börja själv och det tar kanske 4-5 mår innan man gjort ett kort bra spel som man kan sälja och sedan anställa folk bilda företag och vidare och vidare sedan kan man satsa lite och ta lån om man verkligen vet att man kan göra spel dock.
Sedan så kan man ju använda sig av UDK (Unreal Deplovment Kit) för att utveckla ett riktigt bra spel Som sagt man måste börja nånstans. Jag gjorde faktiskt det för några dagar sen hämtade jag hem UDK och tänker att jag ska göra nåt kul med det tilll sommaren i sverige.

Jo visst, tror du att det är så enkelt så får du väl fortsätta leva i din bubbla...

Det är en otrolig skillnad på dagens läge och när blizzard satte igång.

Jag vet min käre vän. Men du man behöver inte ha extrema grafiker och sånt titta på mincraft, angry birds och (senare framtid cod) du hajar vad jag menar det som betyder nåt att det är underhållande och kul hur i h*lvete skulle mincraft annars bli en sån supersuccé samma med angry birds.

Jo, visst, men om man tar dem två indie-succeerna och ställer mot dem tusen-tusentals indie-spel som inte blivit något med, så är chansen väldigt liten att man kommer någon vart utan en riktigt bra ide, eller rätt resurser


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fattar inte vart alla negativa kommentarer kommer ifrån, kanske dags att ta en månads paus från FZ igen känner jag, blir så sjukt trött på det.

Sen tycker jag spelet var riktigt kul att spela igenom, att det inte motsvarar era förväntningar är en sak, men att kalla det ett dåligt skitspel ser jag ingen som helst grund för.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Fattar inte vart alla negativa kommentarer kommer ifrån, kanske dags att ta en månads paus från FZ igen känner jag, blir så sjukt trött på det.

Sen tycker jag spelet var riktigt kul att spela igenom, att det inte motsvarar era förväntningar är en sak, men att kalla det ett dåligt skitspel ser jag ingen som helst grund för.

Hah, jag känner lite samma sak, men samtidigt är det skönt att se att världen inte har blivit helt hjärntvättad till att gilla spelens motsvarigheter till burkmat. FZ är kanske sveriges sista tillflyktsort för kritiker?

Med det sagt tycker jag inte att Crysis 2 är burkmat. Det är en fin fläskcarré med bearnaisesås. Gott om än lite enformigt då man har ätit det många gånger förut.

Medlem

Crysis 2 spöar ju iaf fitness...

Medlem

LOL @ era meta-comments

Zumba kommer utan DLC, så det kanske är därför?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Groggarn:

Mycket negativt nu tycker ja. Har roligare i Crysis 2 multiplayer än ja någonsin hade i både Black ops å Modern Warfare 2

Själv tycker jag Crysis 2 är årets bästa spel. Har redan spelat fårigt kampanjen plus några banor ett 10-tal gånger. Enastående SF story i kampanjen. Minus dock för att spelet inte startar med mina usb hörlurar Logitec G35. Också minus för att när man kör repriser av vissa banor måste man gnata igenom långa filmavsnitt var gång. Vissa går att trycka bort men inte alla.

Detta skrivet av en som annars inte gillar korridorskjutande FPS. Saknar Crysis sandbox där man kunde vandra runt och utforska den då vackra miljön.


signatur

Det var detta...

MP-delen verkar riktigt kul, det ser jag framemot att testa. Men jag väntar på DX11 patchen innan inköp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känslan jag har är att de flesta spel idag blir så upphypade att när de släpps så blir fansen besvikna. Crysis 2 är inget skitspel utan det är bara så att man kanske inte tycker att det var lika bra som de sagt i reklamen.

Själv skulle jag säga att det är för mycket action och för lite story. Storyn skulle kunna ge mer mening till actionmomentet . Man får för lite känsla av hämnd och ilska mot utomjordingarna eftersom det inte känns som om de gjort något massmord detta pga inga lik på gatan och allt är för rent, satan speltillverkare skulle ju kunna ta en titt på ett modernt slagfält så kanske de kan ge oss lite inlevelse. Allt som finns utomhus är lämnade bilar och soldater. Antar att det skulle vara nåt problem med en massa döda barn i spelet men det skulle ge inlevelse och vars är alla döda kvinnor??? (Har inte spelat igenom hela kan hända att det finns någonstans men jag betvivlar det). För lite känsla och bra mängd ögongodis.


signatur

Intel I6800K, Geforce 1080gtx, 16GB RAM, Vattenkylning processor + grafik-kort, 65 Tums 4k TV

1
Skriv svar