Minecraft släpps samtidigt som Skyrim
Varför ska man jämföra minecraft och skyrim, minecraft är ett grymt spel och det kommer väl skyrim också vara(hoppas jag annars rage)
Sen var det någon som skrev att han ska uppdatera multiplayer och inte singleplayer, men är inte multiplayer grundat på singleplayer? Visst han kan fixa en bugg men hellre mer content för just nu så går det skitbra, iaf för mig.
Annars så tycker jag att det är ett bra release datum, då kan han börja jobba på alla expansioner.
Kasta in lite TMD så blir det mer intressant
Han har helt rätt. Med Skyrim börjar mitt nya liv. Århundradets spel efter Oblivion.
Haha hoppas du är oseriös annars har det fan gått långt. :derp:
Huh? Jag har lagt ner över 2000 timmar på Oblivion och ca 750 timmar på Morrowind. Överfantastiska spel och nästan obeskrivliga upplevelser. Det enda jag bryr mig mer om än Elder Scrolls är min familj och min hund.
Vad är ditt allra bästa spel?
Århundradets spel? Så du tror inte att någon kommer att kunna toppa Skyrim före år 2100?
Hursomhelst det ja undrar är vad för typ av slut man ska ha på survival?
¨Grattis du har nu spenderat CA 27timmar på att mine:a o bygga hust parker skäpp etc etc, och nu har du överlevt 256 nätter (som du sovit bort i en säng) grattis du klarade av det, nu kan du antingen sluta spela lr börja om från början¨ ?
Mja de ska ju komma achievements till MC, och det får man väl anse vara ett slut på spelet i sig.
Ta BC2 som exempel. Rank 50, alla vapen/fordon etc på platinum, alla achievements tagna. Efter det finns det ju inte så mycket mer med spelet mer än att man kör det då och då med kompisar. Alltså finns det inget att sträva efter och spelet hamnar lite i glömska för nyare alster med ny story/gameplay även fast man lika gärna bara kunde gjort en ny soldat (bygga på en ny värld i MC).
I MC kan det ju vara svårt att göra Quests och sånt då världen inte är lik varje gång.
Fördelen med MC är väl att man kan göra sin egen story, men att göra den ensam är ju inte direkt underhållande i längden. Jag gillar att titta på Yogscast när de spelar MC för de har gjort en story i det hela, men frågan är ju hur mycket tid de spenderat och de verkar ju vara en 5-6 skådespelare förutom huvudpersonerna.
För att spelet ska lyckas sälja ännu mer så blir det ju viktigt att det finns något som tilltalar alla grupper. Jag köpte Starcraft2 enbart för singleplayer, inte för MP för att just storyn är det jag ville köra.
Många anser att Battlefield 3 inte borde ha SP för att BF serien har tidigare fokuserat på MP. Men de har ju sagt att de har SP för att nå mer publik. För att folk kanske just är intresserade mer av en underhållande singleplayer kampanj mer än MP.
Men jag undrar hur achievements kommer fungera rent praktiskt. Om ett exempel skulle vara som du skriver "överlev 256 nätter", så måste ju spelet kunna skilja på hur du överlevt dem. Inomhus utom fara eller i säng, eller ute bland fiender. Det senare borde ju vara det som räknas, annars blir det ju inte svårt att klara av den biten.
27 timmar på att hugga sten/bygga kan ju också räknas enbart som en millisekund per block/hugg. Då är 27 timmar rätt lång tid. 97 200 000 block/hugg måste göras för den achievementen. Sen kan det ju bli som i Fallout3 t.ex. man får fortsätta spela efter huvudstoryn är genomspelad.
Det går ju bara att spekulera i hur det blir. Men som det är just nu så känns Survival rätt tomt på innehåll för att motivera en att spela det själv när det finns andra stora titlar ute. Hade inte spelet kunnat modifieras så skulle det varit ännu tråkigare och troligen dött ut då många stora servrar kör med små mods som t.ex. valuta och affärssystem.
Intressanta spel att jämföra, lite som natt och dag, eller, vad säger ni?