tävlingsspel till lan

Medlem
tävlingsspel till lan

Hej kära FZ'are

Det är så att jag hade tänkt ha ett lan inom kort med gankska många deltagare och jag är en av flera som kommer att ansvara för spelservrar m.m och idag kom vi på wildcarden att vi ska köra ett spel varje dag med score eller tid. (tänk te.x trackmania) där vi utser en vinnare med bäst tid eller high score på spelet och banan vid slutet av dagen och ger honom ett pris.

Så jag skulle gärna vilja ha tips på spel som kan fungera till detta!.
Skriv även gärna vart du kan hitta dem om de är gratis att ladda hem (Observera att jag vill inte ha något med piratkopigering att göra!! så inget sådant tack.)

vi har redan lagt till trackmania i listan över tillgängliga spel så föreslå inte det tack.

Lista över föreslagna spel:
Bulletstorm echoes mode
Trackmania

Fortsätt att föreslå spel, tack till alla som redan gjort det


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

BulletStorm (Echoes mode), Enough said.

inK
Medlem

Deer Hunter såklart.
Tävla om vem som skjuter största bytet.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Wc3 är aldrig fel vanliga och DOTA:P

Medlem

Quake Live är gratis och går alltid hem.
Annars finns det andra tidlösa klassiker som UT99, 1.6 osv. Även modernare alternativ som UT3 och Css. Det enda gratis alternativet jag kan tänka på är dock QL.

http://www.quakelive.com/

Medlem

Tack för alla svar, men jag är mer ute efter enklare spel som vem som helst kan gå med i när som helst, i wc3 bland annat funkar ej detta eftersom när spelet väl har startats så har det startats och ingen mer kan gå med i det.

däremot funkar det ju bra i Quake.

Angående Deer hunter så är det väl rätt enkelt att fuska och detsamma med bulletstorm?

Vi som administerar servrarna ser gärna att det ska gå snabbt och smidigt för oss att bara kunna gå in i gamet själva innan slut och kolla high score och sedan utse en vinnare och anounce detta på scenen.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Avstängd

Nazi zombies i black ops eller world at war.

Medlem

Starcraft 2!
Då kan man iallafall ge personen på käften ifall man blir cheesad

Inaktiv

Hur hade du tänkt ha tävlingar i spel där man kan hoppa in/ut ur spelet hur som helst?

Quake Live och Starcraft 2.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Hur hade du tänkt ha tävlingar i spel där man kan hoppa in/ut ur spelet hur som helst?

Quake Live och Starcraft 2.

Tänkte precis fråga samma sak... :S


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Finns en hel del spel som är helt underbara på LAN men min personliga erfarenhet är att det nu för tiden är svårt att få folk att vilja pröva något nytt. Är det minsta lilla inlärningskurva så ger folk upp direkt och återgår till WOW, CS och WAR3.

jag har arrangerat LAN till och från i drygt 10 år och förrut var folk villiga att spela i princip vad som helst. Folk lärde sig själva hur spelet fungerar och det var aldrig problem att få ihop bra sammarbete tillochmed i spel som Tribes 1. Nu för tiden är det ytterst få som ens orkar försöka sig på något nytt.

Det är skrämmande hur ofta jag får höra "Hur byter man namn". Idag tittar folk inte ens igenom menyerna innan de kastar sig in på en server och väl inne vet de inte ens vad de ska göra

Detta gäller såklart inte alla men det är en betydlig skillnad på ungdomarna idag jämfört med för 10 år sedan. Och nu känner jag mig gammal

Men hursomhelst. Tribes-spelen är abandonware och fullt lagliga att ladda ner och spela idag. Så mitt råd är att testa dessa, kanske främst den senaste delen Tribes: Vengeance som är det enklaste av dem att lära sig och det enklaste att förstå. Och med folk som förstår spelet och sammarbetar så är det helt underbara LAN-spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gta IV tjuv o polis !! Kan spelas riktigt länge och är alltid lika kul!

1
Skriv svar