FortressCraft ute - Minecraft till Xbox 360

Robot
FortressCraft ute - Minecraft till Xbox 360

Indieliret FortressCraft skördar stora framgångar sedan dess Xbox Live Indie Games-släpp förra veckan. Mumsigt värre.

#nyhetstips, #minecraft, #fortresscraft-chapter-1


Medlem
FortressCraft ute - Minecraft till Xbox 360

stöd notch och hans arbete, vägra fortresscraft.
Minecraft: Du slåss mot monster och bygger med saker du hittar, det gör du inte i fortresscraft.
Minecraft: Det har Mods, det har inte fortresscraft.
Minecraft: Det är billigt och du får nästa patch gratis fram till det släpps ooch då får du det fulla spelet, det får du inte av Fortresscraft.
Minecrat: det var först och en ny innovativ ide och inte en total Rip-off, det var (say no more) fortresscraft.

Vilket stödjer du?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Så en minecraft kopia med högupplösta texturer? Vad skiljer detta från minecraft och hur ser det egentligen ut med copyrighten?

Medlem

Äre bara jag som får lite små vibbar av rip off?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av torylva:

stöd notch och hans arbete, vägra fortresscraft.
Minecraft: Du slåss mot monster och bygger med saker du hittar, det gör du inte i fortresscraft.
Minecraft: Det har Mods, det har inte fortresscraft.
Minecraft: Det är billigt och du får nästa patch gratis fram till det släpps ooch då får du det fulla spelet, det får du inte av Fortresscraft.
Minecrat: det var först och en ny innovativ ide och inte en total Rip-off, det var (say no more) fortresscraft.

Vilket stödjer du?

Minecraft är en rip-off av Infiniminer, leta upp information först innan du yttrar dig.

Medlem

Varför ploppar det här upp när Minecraft har blivit en storsäljare och känt? Tror inte det här spelet hade kommit upp om inte Minecraft hade funnits. :/

Får en känsla av att det är lite mer som: "Minecraft kan man tjäna pengar på! :OOOOOO VI GÖR DET TILL XBURK!!!!!!!!!!!11 :D:D:D:DDD:D"

Medlem

Ser helt ok ut.

Klanka inte ner på en person som vill käna pengar.

Also:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Infiniminer
LOLOLOL Minecraft är ripoff.
Stöd inte Notch, han är en ripoff! Lololol


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Det är ju en ganska så sådan stor skillnad då hela spelets koncept (Infiniminer) är annorlunda än minecraft, det är bara blockstilen som är lik, då fortresscraft har många liknande texturer, gameplay, och stil.

Skaparen av Fortresscraft är en riktig jävla douche: http://www.youtube.com/watch?v=-sX2vGYDtWs

bakgrunden är att Machina(en spelsite) snackade skit om fortresscraft. Detta är hans svar.

Jag hade nog hellre gett pengar till ghaddafi än att köpa fortresscraft.

Medlem
Skrivet av Mace:

Varför ploppar det här upp när Minecraft har blivit en storsäljare och känt? Tror inte det här spelet hade kommit upp om inte Minecraft hade funnits. :/

Får en känsla av att det är lite mer som: "Minecraft kan man tjäna pengar på! :OOOOOO VI GÖR DET TILL XBURK!!!!!!!!!!!11 :D:D:D:DDD:D"

No shit, Sherlock? Det är väl självklart att folk gör kopior av saker som lyckats och där det finns pengar. Huruvida Fortresscraft står sig jämfört med Minecraft vet jag inte, och jag bryr mig inte heller då inte ens Minecraft är ett lockande spel för mig.

konkurrens skapar bättre produkter för konsumenten. Finns bara en sak som är rätt att göra för mayong nu: porta minecraft till Xbox och träng bort konkurrenterna med en bättre produkt.

AW8
Medlem

FortressCraft?
Härlig rip-off där


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Infiniminer is the game Minecraft was originally based upon. It was developed by Zachtronics Industries, and released in steps of incremental updates during April–May 2009. It quickly garnered a following on message boards around the internet, and eventually inspired Notch to start working on Minecraft

eh? Minecraft släpptes ju i maj 2009 det med?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

BME
Medlem

notch må ha tagit konceptet från infiniminer och lagt till på det (notch la ut en youtube video på en tidig MC build två dagar innnan inifiniminer-källkoden lades ut, så grundarbetet är hans eget vad jag förstår), men fortresscraft tar konceptet från mc och tar bort saker. Samt att fortresscraft killen är en stor douche.
protip, om du måste gå ut på nätet för att försvara dig själv mot att ditt spel är en MC-ripoff, så är ditt spel antagligen en MC-ripoff


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av BME:

notch må ha tagit konceptet från infiniminer och lagt till på det (notch la ut en youtube video på en tidig MC build två dagar innnan inifiniminer-källkoden lades ut, så grundarbetet är hans eget vad jag förstår), men fortresscraft tar konceptet från mc och tar bort saker. Samt att fortresscraft killen är en stor douche.
protip, om du måste gå ut på nätet för att försvara dig själv mot att ditt spel är en MC-ripoff, så är ditt spel antagligen en MC-ripoff

Exakt, så vad jag kan läsa mig till är Notch ingen "tjyv" ?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Infiminer la ner och koden släpptes publikt utan några copyrights så vitt jag vet så Notch har inte stulit nåt där, men mycket möjligt att han lånat en del. När det gäller Fortresscraft vs Minecraft är det en lite annorlunda vända.

Medlem

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !

varför ska han få böter? för att han gör ett liknande spel? pga. namnet? i så fall ska det bara finnas ett fps, eller rts. Om spel som heter liknande kan inte heller finnas då kan ju inte minecraft heta mineCRAFT för då måste blizzard stämma!

som Mahone skrev så kanske det inte ens överlever, och vad spelar det för roll? jag förstår inte heller minecraft? man tröttnar ju efter 30min...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av torylva:

stöd notch och hans arbete, vägra fortresscraft.
Minecraft: Du slåss mot monster och bygger med saker du hittar, det gör du inte i fortresscraft.
Minecraft: Det har Mods, det har inte fortresscraft.
Minecraft: Det är billigt och du får nästa patch gratis fram till det släpps ooch då får du det fulla spelet, det får du inte av Fortresscraft.
Minecrat: det var först och en ny innovativ ide och inte en total Rip-off, det var (say no more) fortresscraft.

Vilket stödjer du?

Minecraft är en rip-off av Infiniminer, leta upp information först innan du yttrar dig.

rip-off skulle ja inte kalla de, det inspireras av infiniminer, men han snodde inte iden

Inaktiv

Comapre mellan minecraft och fortresscraft.
http://www.youtube.com/watch?v=eYVsAq2shwI

Alla som säger att FortressCraft är en ripoff menar alltså att att Minecraft också är en ripoff?

Se hur mycket Notch har dragit nytta av idéer från Infiniminer, jag tror inte det är verkligen orimligt att andra personer kan låna idéer från honom. Lite logik måste väll folk lära sig. Dessutom finns inte Minecraft på Xbox vilket har sjukt stor community.

Just nu är även FortressCraft i "Chapter 1" alltså i creative stadiet. Crafting, Monster och mycket annat kommer läggas till.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag förstår inte varför folk är så oroliga över det här. Som alltid så kommer den bästa implementationen att vinna och det är ju Minecraft uppenbarligen. Om det skapas en markand för Minecraft liknande spel på Xbox-arcade så är det bara positivt.

Om vi ska börja stämma folk för att dom gör något som liknar något annat så kommer det inte bli någon utveckling alls, så sluta vara så förbannat bakåtsträvande och låt konkurensen på den fria markanden sortera ut agnarna från betet.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Comapre mellan minecraft och fortresscraft.
http://www.youtube.com/watch?v=eYVsAq2shwI

Alla som säger att FortressCraft är en ripoff menar alltså att att Minecraft också är en ripoff?

Se hur mycket Notch har dragit nytta av idéer från Infiniminer, jag tror inte det är verkligen orimligt att andra personer kan låna idéer från honom. Lite logik måste väll folk lära sig. Dessutom finns inte Minecraft på Xbox vilket har sjukt stor community.

Just nu är även FortressCraft i "Chapter 1" alltså i creative stadiet. Crafting, Monster och mycket annat kommer läggas till.

Nu är det väl så att Minecraft skapades från en öppen kod och vad jag kan se är inte ens spelen lika bortsett från att man kan bygga med block?
FortressCraft däremot gjordes som en kopia rakt igenom av Minecraft efter att det blivit stort?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Minecratf kanske är en "ripoff" men det här är ju bara patetiskt löjligt av skaparen.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Infiniminer is the game Minecraft was originally based upon. It was developed by Zachtronics Industries, and released in steps of incremental updates during April–May 2009. It quickly garnered a following on message boards around the internet, and eventually inspired Notch to start working on Minecraft

eh? Minecraft släpptes ju i maj 2009 det med?

Minecraft har inte ens släppts, det vara bara alphan som släpptes då.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Tommy_h:

Infiniminer is the game Minecraft was originally based upon. It was developed by Zachtronics Industries, and released in steps of incremental updates during April–May 2009. It quickly garnered a following on message boards around the internet, and eventually inspired Notch to start working on Minecraft

eh? Minecraft släpptes ju i maj 2009 det med?

Minecraft har inte ens släppts, det vara bara alphan som släpptes då.

no shit sherlock! värt inlägg du vet vad jag menade


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Förstår inte det stora problemet folk har med det... Visst det är en totalt rip-off, det är svårt att säga emot. Men Notch har själv sagt på sin blogg att han inte tänker släppa minecraft till xbox så vad är problemet...
Känns mer som att de som klagar på FortressCraft isåfall endast borde hålla sig till en spelserie av FPS, RTS etc eftersom alla andra spel är rip-offs och därav företag som man inte kan stödja... Framförallt just FPS då de är mest lika medan RTS kan varieras rättså mycket i hur man spelar.

Inaktiv

Hjärndöd ripoff, att dömma från det jag sett.
Kunde varit ett fantastiskt tillfälle att vara innovativ med konceptet. Den här tycks ju inte ens försöka konkurrera med MC. Bara samma grej fast klumpigare.

Medlem

Har inget emot ''rip-pff's'' Så länge de gör spelet bätrte :/

Medlem

Som andra sagt, Minecraft må vara inspirerat av något annat, men Minecraft och dess inspirationskälla har inte grafikstilen gemensamt, bara idén.
Fortresscraft har halva Minecrafts namn, det är samma byggstil med klossar, det är otroligt likt så till den milda grad att det inte längre kan kallas att det inspirerats utan att det helt enkelt rakt ut kopierat och plagierat. Det är just denna skamlösa, äckliga attityd som upprör folk.

När folk inom spelbranchen lånar eller använder andras ideér så brukar man ge credit för det, man kan göra som Blizzard och säga "Ja vi har sett denna idé och vi expanderade och förbättrade den!".
Vad skaparen av Fortresscraft kunde gjort kunde ju varit att samarbeta med Notch för något gemensamt. Men som ett sånt rövhål denna människa verkar vara så antar jag att det är omöjligt för honom.
Det är så likt att det mycket väl skulle kunna gå att stämma skaparen för det, just för det verkligen inte har någonting som är dess eget, ALLT är taget ur Minecraft.
Copyright sträcker sig långt, och detta kan verkligen klämmas åt.

Äckligt, vidrigt, skamlöst, patetiskt. Jag blir så förbannad.

Medlem
Skrivet av Posuic:

Förstår inte det stora problemet folk har med det... Visst det är en totalt rip-off, det är svårt att säga emot. Men Notch har själv sagt på sin blogg att han inte tänker släppa minecraft till xbox så vad är problemet...
Känns mer som att de som klagar på FortressCraft isåfall endast borde hålla sig till en spelserie av FPS, RTS etc eftersom alla andra spel är rip-offs och därav företag som man inte kan stödja... Framförallt just FPS då de är mest lika medan RTS kan varieras rättså mycket i hur man spelar.

Det är en förbannad skillnad på att göra ett spel i en genre som följer ett visst mönster och en viss design, just för det tillhör en genre som utförs på ett visst sätt, och på att bara rakt av sno allting utan att göra någonting eget.
Sluta med denna hemskt idiotiska liknelse.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av Tommy_h:

Infiniminer is the game Minecraft was originally based upon. It was developed by Zachtronics Industries, and released in steps of incremental updates during April–May 2009. It quickly garnered a following on message boards around the internet, and eventually inspired Notch to start working on Minecraft

eh? Minecraft släpptes ju i maj 2009 det med?

Minecraft har inte ens släppts, det vara bara alphan som släpptes då.

no shit sherlock! värt inlägg du vet vad jag menade

Ja, det vet jag. Men att du ej påpekade det överhuvudtaget var värt att skriva för.


signatur

Wai

123
Skriv svar