Medlem
Skrivet av burk1336:

*****Under de första fem minuterna i demot avlossas inte ett enda skott. Detta bemöttes med mycket skepsis och många menande blickar under uppbyggnaden av demonstrationen.

– "Ni måste komma till pudelns kärna snabbare." Men, nej, för oss är pudelns kärna resan genom staden. Vi bygger förväntan och när smällen kommer blir den så mycket större eftersom vi inte har pangat oss igenom hela sträckan.******

Kan vara Det mest intressanta jag läst om BF3 hittills. Underbart att dom vågar göra sådana grejer. Jag vill inte ha någon COD-Klon där fienderna väller in direkt och det känns som en halvtaskig action film. Jag vill uppleva andra aspekter med spel också. Miljöerna, atmosfären. Jag vill hinna suga åt mig lite av intrycken.

Håller med dig där.

Medlem

Jag må vara en ''konsol-bög''....men det bryr jag mig inte så mkt om just nu Bara jag får spelet inann jul så

Medlem
Skrivet av burk1336:

*****Under de första fem minuterna i demot avlossas inte ett enda skott. Detta bemöttes med mycket skepsis och många menande blickar under uppbyggnaden av demonstrationen.

– "Ni måste komma till pudelns kärna snabbare." Men, nej, för oss är pudelns kärna resan genom staden. Vi bygger förväntan och när smällen kommer blir den så mycket större eftersom vi inte har pangat oss igenom hela sträckan.******

Kan vara Det mest intressanta jag läst om BF3 hittills. Underbart att dom vågar göra sådana grejer. Jag vill inte ha någon COD-Klon där fienderna väller in direkt och det känns som en halvtaskig action film. Jag vill uppleva andra aspekter med spel också. Miljöerna, atmosfären. Jag vill hinna suga åt mig lite av intrycken.

Eh, CoD4 börjar ju för fan med att man sitter i en Merca i några minuter och cruisar genom någon sandstad.
Redan i första Half Life åker man i en liten tågvagn(?) i några minuter för att sedan gå igenom labbet och påbörja experimentet som får helvetet att bryta lös. Inget ovanligt alls i spel!
Vågat my ass.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av burk1336:

*****Under de första fem minuterna i demot avlossas inte ett enda skott. Detta bemöttes med mycket skepsis och många menande blickar under uppbyggnaden av demonstrationen.

– "Ni måste komma till pudelns kärna snabbare." Men, nej, för oss är pudelns kärna resan genom staden. Vi bygger förväntan och när smällen kommer blir den så mycket större eftersom vi inte har pangat oss igenom hela sträckan.******

Kan vara Det mest intressanta jag läst om BF3 hittills. Underbart att dom vågar göra sådana grejer. Jag vill inte ha någon COD-Klon där fienderna väller in direkt och det känns som en halvtaskig action film. Jag vill uppleva andra aspekter med spel också. Miljöerna, atmosfären. Jag vill hinna suga åt mig lite av intrycken.

Eh, CoD4 börjar ju för fan med att man sitter i en Merca i några minuter och cruisar genom någon sandstad.
Redan i första Half Life åker man i en liten tågvagn(?) i några minuter för att sedan gå igenom labbet och påbörja experimentet som får helvetet att bryta lös. Inget ovanligt alls i spel!
Vågat my ass.

Det har du helt rätt i.
Jag hoppas att upplägget i MP är som i BF2/PR typ, teamwork/squads. Inte en jävla massa skjutande hela tiden, vill ha strategi också. Ge mig!

Medlem
Skrivet av cat_fish_1:
Skrivet av Tommy_h:

"Möjligheten att förstöra omgivningen har däremot alltid varit en styrka för serien"
Sen Bad Company ja? Och det var ju inte alls så mäktigt som de fick det att låta i början. Red Faction var ju dessutom 6(?) år före och där kan man spränga upp mer

Skrivet av cat_fish_1:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Remus:
Skrivet av cat_fish_1:

Nvidia Physx skulle gjort sig väldigt bra i detta spelet

Behövs det inte två Nvidia kort då för att det skall flyta på väldigt bra??

Jopp, eller 2 grafikkort iaf. Kan även köras med Nvidia och ATI

Nej, physx kan köras utan problem på 1 kort och ändast med nvidia kort. ATI korten får inte ut någon hardware physx.

Glider spelen bra idag med physx i ett spel på ett kort? Var inge vidare på mitt 8800gts 512 iaf. Och man kan köra med ett ATI kort samt ett nvidia som physX!?

ditt 8800GTS är ju stenålders med moderna kort är de inga problem alls, att köra ATI + physx kort har inte varit möjl8igt på ca 2år då nvidia satte en spärr i physx drivaren, finns en hack att gå runt detta men de funkar skit dåligt,,

Rätta mig om jag har fel, men behövs det inte en jävligt grym burk för att kunna maxa spel med Physx aktiverat? Tänker Metro2033 t.ex


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

nvidia är skit. nu, till saken. det här spelet blir en förbokning till PC'n. sedan, varför gnäller alla så jäkla mycket om BF3. BF är just nu bästa fps serien. CoD serien är ju hemskt fattig o som de har kapitaliserat CoD serien oxå, sen gör det inte bättre att folk går o köper skiten samt hyllar CoD till skyarna o ger skyhöga betyg till skiten. BF är tusen ggr bättre än CoD...

Medlem

Låter helt klart bra. Får hoppas att det blir så bra också


signatur
Ish
Medlem

mmmm... ArmA 2, Guild Wars 2 och BF3 kommer hålla mig sysselsatt ett tag Bra det.. Det är på tok för lätt att köpa saker på steam


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

¨Vi tänker annorlunda för att vi är svenskar.¨ Fint sagt (A)


signatur

Rwa?

Inaktiv

Dra åt helvete med physx.....
Önskar en sak, att det är minst lika roligt som BF2 alltid varit, plus realistisk byggnadssprängning
får gärna använda Havok, att även om du har Geforce eller Ati så ska du få optimal speluplevelse!

Medlem

Detta blir ett solklart köp. Så läcket! Och vilken ljudmiljö, vilka effekter!

Medlem

Vore kul om ni kunde ställa lite frågor om t.ex Connection Lost m.m! Ställa på dem lite varför de gör ett så dåligt jobb?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Gutt att DICE står på sig mot alla andra snabb-mats FPS. BF:BC serien har jag alltid sett lite som tech demo pre-BF3 trots att de har varit små kul att sitta med.
Konsollspel framöver borde vara "PC konverteringar" eftersom de ligger rejält efter i prestanda vid det här laget. Där är ju klart lättare att banta ner ett spel än upp...

Medlem

Jag tycker det är ganska trevligt att läsa nyheter på FZ och tyckte också att det var intressant med folks kommentarer. Men jag börjar bli trött, trött på allt gnäll. Gnäll gnäll gnäll. Hur orkar ni som på varannan nyhet måste spamma om hur dåligt allting är? Ni vet vilka ni är.
Självklart får man säga sin synpunkt, negativ eller possessiv. Men någonstans så slutar det bli kritik och bli just gnäll och gråt.
Kanske är ensam om att känna så här, men har svårt att tro det.

Medlem

Jag satsar 1000:- på att det kommer bli 5/5 i betyg när FZ släpper sin recension.


signatur

Life is pain, Learn to enjoy it.

Medlem

"– "Ni måste komma till pudelns kärna snabbare." Men, nej, för oss är pudelns kärna resan genom staden. Vi bygger förväntan och när smällen kommer blir den så mycket större eftersom vi inte har pangat oss igenom hela sträckan. Spelarna tror att de vill ha något annat, men vårt jobb är att vara lite smartare och hitta en bra balans. Spänningen byggs upp innan förlösningen kommer med dramat. Vi tänker annorlunda för att vi är svenskar."

Pacing? In my FPS-shooter?! GTFO!

Medlem

Vill inte ha typ Nuketown banor eller va f-n den heter i BF3 tack!!!

Medlem
Skrivet av SLINGAN81:

Jag tycker det är ganska trevligt att läsa nyheter på FZ och tyckte också att det var intressant med folks kommentarer. Men jag börjar bli trött, trött på allt gnäll. Gnäll gnäll gnäll. Hur orkar ni som på varannan nyhet måste spamma om hur dåligt allting är? Ni vet vilka ni är.
Självklart får man säga sin synpunkt, negativ eller possessiv. Men någonstans så slutar det bli kritik och bli just gnäll och gråt.
Kanske är ensam om att känna så här, men har svårt att tro det.

Jag gnäller jämt och ständigt på DICE för att de fixar tamigfan aldrig problemen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SLINGAN81:

Jag tycker det är ganska trevligt att läsa nyheter på FZ och tyckte också att det var intressant med folks kommentarer. Men jag börjar bli trött, trött på allt gnäll. Gnäll gnäll gnäll. Hur orkar ni som på varannan nyhet måste spamma om hur dåligt allting är? Ni vet vilka ni är.
Självklart får man säga sin synpunkt, negativ eller possessiv. Men någonstans så slutar det bli kritik och bli just gnäll och gråt.
Kanske är ensam om att känna så här, men har svårt att tro det.

Jag gnäller jämt och ständigt på DICE för att de fixar tamigfan aldrig problemen!

EDIT: Eller så kanske de inte gör något det eftersom jag gnäller så? Det är väl därför de inte vill göra spel till PC Grumbledock?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Nä, nu vill jag ha det här!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av SLINGAN81:

Jag tycker det är ganska trevligt att läsa nyheter på FZ och tyckte också att det var intressant med folks kommentarer. Men jag börjar bli trött, trött på allt gnäll. Gnäll gnäll gnäll. Hur orkar ni som på varannan nyhet måste spamma om hur dåligt allting är? Ni vet vilka ni är.
Självklart får man säga sin synpunkt, negativ eller possessiv. Men någonstans så slutar det bli kritik och bli just gnäll och gråt.
Kanske är ensam om att känna så här, men har svårt att tro det.

Håller med fullständigt. Fast låt dem hålla på, det är ju bara för dem som det blir tråkigt för

Inaktiv

Jag som hoppades (och trodde) att man skulle få reda på någon ny info om spelet från en s.k. "stor förhanstitt". Besvikelse. Dock lite trevlig läsning antar jag...

Medlem

Någon som vet hur många spelare man kan vara på konsolen?
Ska lira på ps3 då jag använder datan till annat ^^
hoppas det är runt 32 annars blir det att rusha runt bannan och leta efter kilsl eller springa runt med jakt geväret någonstans i öknen och jaga hehe

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Hoppas att DICE tar hand om spelet den här gången och inte sätter någon ensam stackars praktikant på att patcha spelet. Fruktansvärt dåliga på det för att vara så pass stora som de är!
Tog väl 1 år eller så innan de fixade chat-rutan i Bad Company 2..ja menar, en chat ruta?!?

Lugna ner dig tommy och be pia fixa en macka istället! ost ska det va!

Medlem

Ser riktigt najsigt ut får jag säga.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Inget nytt i den intervjun, men det är bra att de har gott självförtroende i alla fall.


signatur

Metal is best served heavy.

Moderator | Testpilot
Skrivet av a25zkmiz:

Jag satsar 1000:- på att det kommer bli 5/5 i betyg när FZ släpper sin recension.

DONE. Detta sparas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SLINGAN81:

Jag tycker det är ganska trevligt att läsa nyheter på FZ och tyckte också att det var intressant med folks kommentarer. Men jag börjar bli trött, trött på allt gnäll. Gnäll gnäll gnäll. Hur orkar ni som på varannan nyhet måste spamma om hur dåligt allting är? Ni vet vilka ni är.
Självklart får man säga sin synpunkt, negativ eller possessiv. Men någonstans så slutar det bli kritik och bli just gnäll och gråt.
Kanske är ensam om att känna så här, men har svårt att tro det.

Jag gnäller jämt och ständigt på DICE för att de fixar tamigfan aldrig problemen!

EDIT: Eller så kanske de inte gör något det eftersom jag gnäller så? Det är väl därför de inte vill göra spel till PC Grumbledock?

Vad har jag gjort nu då?
Battlefield 3 blir ju givet köp till PC, även om man kan räkna lugnt med att konsol (360) versionen kommer att sälja ruskigt bra den med, kanske plockar upp båda ^^
Får bara hoppas de är något snabbare med patchar och liknande denna gång, speciellt i början

Medlem
Skrivet av Tommy96:

Någon som vet hur många spelare man kan vara på konsolen?
Ska lira på ps3 då jag använder datan till annat ^^
hoppas det är runt 32 annars blir det att rusha runt bannan och leta efter kilsl eller springa runt med jakt geväret någonstans i öknen och jaga hehe

24 players, enjoy!

123
Skriv svar