BioWare: "MMO-framtid känns vettig för Mass Effect"

Robot
BioWare: "MMO-framtid känns vettig för Mass Effect"

Som bekant blir det inget multiplayer-stöd för Mass Effect 3. Men dörrarna inför framtida MMO med Mass Effect är vidöppna, enligt BioWare.

#star-wars-the-old-republic, #mass-effect-3


Inaktiv
BioWare: "MMO-framtid känns vettig för Mass Effect"

Helt klart att Mass Effect universumet är en bra grund för ett mmorpg.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

NEJ!


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Känns lite ologiskt att det skulle kunna komma ett Mass Effect mmo inom en snar framtid när inte ens Star Wars The Old repbulic är klart.....

Medlem

Universumet är ju en bra grund, men spelets mekaniker kommer ju inte funka som dom är nu. Dom får göra om mekaniken helt om detta ska gå.

Medlem

Hellre Mass effect univesumet än star wars

Medlem

det skulle kunna bli hur bra som helst, fast det har väl sagts om många spel som i slutändan blivit fail.

Ish
Medlem
Skrivet av Defon:

Känns lite ologiskt att det skulle kunna komma ett Mass Effect mmo inom en snar framtid när inte ens Star Wars The Old repbulic är klart.....

Vad är det som är ologiskt? Värre missanvänding av ett ord har jag nog aldrig skådat..
Vadå "snar framtid"? Ett MMO tar ju minst 2-3 år att göra bra. Och de vekrar ju inte ha börjat på något än.

ME: Nej, vi kan inte göra ett MMO för Star Wars är inte klart med sitt, just de, makes sense!

Eh?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Frilansare

Håll nivån och vårda språket! Skrika okvädningsord får ni göra någon annanstans.

Medlem

Vad ska man med MMO till?
Fy vad äckligt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Ish:

Jag tänker inte ens bry mig om att försvara mitt påstående när den jag pratar med ligger på din nivå.

Nej för du har ingen anning vad du snackar "amature week" btw World of Warcraft tog 4-5 år att utveckla jag vet inte vad det är för skräp spel du snackar som tar 2-3 år att utveckla...

Medlem

Nej nej nej!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Ish
Medlem

Nej, ett spel har aldrig gjorts på 2-3 år.. *host* CoD, Need for speed.. Många sportspel Fifa xx, NHL xx.

edit/ Trollar du eller? Omoget tjafs kan jag stå ut med, men personangrepp?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

ja varför inte, men vi vet ju absolut inget om hur det skulle spela än så jag skulle inte börja döma hur bra det är nu redan

Inaktiv

Nej! Där blir det nej! Där blir det bestämt nej! Skräddaren säger NEJ!


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Nej, ett spel har aldrig gjorts på 2-3 år.. *host* CoD, Need for speed.. Många sportspel Fifa xx, NHL xx.

edit/ Trollar du eller? Omoget tjafs kan jag stå ut med, men personangrepp?

Stop Feeding the 12-year-old troll!


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv

Nej nej nej nej nej!

Medlem

En temp ban skulle behövas på några här.

Ett ME MMO har jag velat haft sen ME1.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ish
Medlem
Skrivet av robineng:

Nej nej nej nej nej!

Man kan nog splitta det så det blir två helt olika historer i samma universum. Men sen har utvecklare en viss förmåga att "veta vad spelare vill ha" och göra helt tvärt om så ja.. Underligt hur som helst att man alder stöter på någon som är neutral i en sån här fråga


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Lugna ner er nu! Jag tar bort de inlägg som inte tillför något till diskussionen eller innehåller personangrepp. Ni får gärna diskutera allt mellan himmel och jord men gör det då sakligt utan att lämna en massa fula personangrepp.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Tror inte att det är en särskilt bra idé... eller... vänta lite... då borde man lyfta fram de olika grupperna av legosoldater, det skulle kunna funka... men utforskandet? hur skulle det funka... nja... och hur kul blir det om alla springer runt och gör samma quests... Eftersom jag inte är ett fan av MMO:s så blir det nog: Nej helst inte.

Medlem

Första känslan var "nej".

Men efter att ha funderat på det lite mer så skulle det nog kunna bli det första MMO jag någonsin bryr mig om att prova.

Medlem

Hade hellre sett ett MASS EFFECT MMO framför ett STAR WARS MMO.... (lord of the rings <3).

Så denna nyhet blir jag glad av! Kanske vi kommer kunna välja en av alla raserna? Asari? Turian? Krogan? Human (tråkigt men självklart)? Salarian och alla dom andra!

Kanske kommer ett Mass Effect MMO om 4 år?

Dock vill jag att Reaper sagan tar slut med ME3.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ME universumet är alldelles exemplariskt bra för att göra ett MMO på, finns mycket variera med och man kan hitta på allt möjligt för spelarna att utföra och uppleva, och både PvE och PvP kan implementeras utan problem.

Sen skriker många nej för att dom vill behålla ME som ett singleplayer-spel, och visst är det sant att ME inte kommer spelas likadant i en MMO version. Hade dom sagt "Vi ska göra ME till ett nytt wing commander, fokusering på rymdstrider och arcade-simulator" så hade folk rytit "OMG! ME E INGE SIMLUATOR!!!!!!" också.

Men på frågan om ME universumet skulle bli en bra pelare att basera ett MMO på, så kan ingen säga något annat än att det är en VÄLDIGT bra grund för ett MMO.

Medlem

Herregud dett var en j*vligt känslig fråga här hos fz medlemmarna och jag har inte ens fått läsa de borttagna kommentarerna och ändå tycker jag det är fruktansvärt aggresiv och och känslig fråga.

Medlem

Såvida inte solospelen i Mass Effect-serien påverkas så fine - ja såvida det kommer mer efter trilogin såklart. Men annars: BIG NO NO


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Lite mer släppt ME3-info. Spoilervarning utfärdas:

http://feber.se/spel/art/206631/fler_mass_effect_3detaljer/


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

men herregud...NEEEEJ

Kan inget spel (IP) bara vara ett fantastiskt SP numera?

Medlem

Istället för att knivhugga Bioware för nånting som inte ens har på börjat än så kan vi ta och vänta tills dom har bestämt sig för att göra ett mmo, eller varför inte vänta tills spelet börjar se färdigt ut? Tror inte Bioware sabbar detta

Inaktiv
Skrivet av blodChoklad:

men herregud...NEEEEJ

Kan inget spel (IP) bara vara ett fantastiskt SP numera?

Jag håller helt med, varför måste alla spelserier slaktas med något MMO? MMO har ju än så länge bara inneburit slutet på singleplayer serien det baserades på...

12
Skriv svar