BioWare: "MMO-framtid känns vettig för Mass Effect"

Medlem

April, april! .. snälla?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:

Helt klart att Mass Effect universumet är en bra grund för ett mmorpg.

vem bryr sig! med biowares senaste släpp DA2 så har de tappat allt mitt förtroende. bioware är EAs lilla bitch nu...

Medlem

The Land Before Time

AW8
Medlem

Om TOR blir en succé så skulle ett ME MMO och/eller ett DA MMO inte vara något överraskande.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag har inget problem med att ett MMO hade skapats för Mass Effect-universumet. Det är ju ändå ganska stort nu. Jag hade diggat att kunna knalla runt i Citadellet och hälsa på andra soldater.

Tycker till och med det är logiskt med ett MMO eftersom det finns så många "övermänskliga" karaktärer i Mass Effect. Biotics är ju inte något jedi-skräp, utan soldater tränas att använda det.

Det enda som talar emot ett Mass Effect MMO är mer kostnaden för att skapa den enorma värld som krävs för att reflektera deras universum. Räkningen skulle bli astronomisk.

Medlem

Tcha, varför inte? Om det floppar så floppar det ju, men det kan även bli någorlunda bra.

Medlem

nej tack


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av RobbazSweC:

Helt klart att Mass Effect universumet är en bra grund för ett mmorpg.

vem bryr sig! med biowares senaste släpp DA2 så har de tappat allt mitt förtroende. bioware är EAs lilla bitch nu...

Vem bryr sig om Dragon Age? Speciellt Dragon Age 2? Mass Effect är Biowares huvudspel. Deras signum. Dom lär inte misslyckas med Mass Effect 3 och jag tror inte dom misslyckas med ett MMO för den delen heller.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Nej vilken Fail det skulle vara om dem gjorde de..

Medlem

så länge de inte dödar singleplayer så kan jag tänka mig att det hade varit roligt och kunna utforska mass effect världen som ett mmo, men de får inte bli ännu en WoW klon dock, för då kan vi lika gärna glömma det.

Inaktiv
Skrivet av Remus:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av RobbazSweC:

Helt klart att Mass Effect universumet är en bra grund för ett mmorpg.

vem bryr sig! med biowares senaste släpp DA2 så har de tappat allt mitt förtroende. bioware är EAs lilla bitch nu...

Vem bryr sig om Dragon Age? Speciellt Dragon Age 2? Mass Effect är Biowares huvudspel. Deras signum. Dom lär inte misslyckas med Mass Effect 3 och jag tror inte dom misslyckas med ett MMO för den delen heller.

visst, mina ord är hårda. men ack så sanna. DA2 var enligt mig en skymf mot mig o alla andra som förbokade DA2. DAO är ett mästerverk o det är därför ska man bry sig. jag ser inte mass effect som biowares flaggskepp, det är en triologi o hittills ett mästerverk, därför bryr jag mig om ME3. men efter ME3 kommer jag inte o bry mig desto mer om vad bioware gör. MMO'n, rollspel det kvittar. litar inte på de längre...

Medlem

Jag hade helst sluppit se det men är det något MMO jag skulle vilja spela så är det detta.

Medlem

Äsch, jag kan inte låta bli att spy ut mina tankar kring detta.

Som med alla spelserier, filmserier, eller liknande så måste serien förnyas radikalt för att den ska bli bra. Men förändringen tror jag måste vara till viss del originell för att den ska kännas värdig. WoW blev en exceptionellt bra uppföljare till en magiskt bra serie (Warcraft 1, 2 och 3). Final fantasy ligger i riskzonen av att försvinna eftersom de tycks drastiskt mata ut halvhjärtade försök att göra mmo och annat trams. Även där finns det folk som vill ha tillbaka det "gamla". Men jag tror på förändring, trots att 7:an var magiskt. Mass Effect är en såpass ny serie att jag gärna ser att den läggs åt sidan lite innan den kastas in i nåt nytt. Ett wow-liknande MMO är ingen idé att försöka sig på för 1) Blizzard är bäst, försök inte göra en kopia på deras spel, ever. 2) Vi har spelat sönder hela spelidén. Old republic har bara en chans att överleva, tror jag, och det är om det visar sig vara originellt nog. Hoppas Story-elementet bidrar med tillräckligt.

Så låt säga dom gör ett Mass Effect MMO, och låt säga att det gick bra för Old Republic, vad ska då ME-MMO göra som är nytt denna gången? Ja, det beror väl på vad folk gillar, ogillar, saknar, vill ha mindre av i Old Republic. Så, jag ser gärna ett MMO, men vänta då och se hur det går för Old Republic, fast fråga er själva (Bioware) om Mass effect är ett bra spel för att spelarna älskar världen eller om det är Shepard, Tali'Zorah, Garrus m.fl. Om det är det sista kanske det vore fel att ta spelet i MMO-riktningen.

End of rant.

Medlem

Såhär kände jag då jag läste artikeln: http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s

Medlem

Det skulle kunna bli bra

Medlem

Calle, när ska du sluta extraknäcka som modell hos Bioware? Är det inte tillräckligt bra betalt hos Fz?

Medlem

Helt logiskt kanske, men jag tror inte på det. Tycker inte att ME universumet är tillräckligt starkt för att kunna bära ett MMO - men kanske att det skulle kunna bli det om man genomför saker och ting på ett bra sätt iom 3:an...

Nu är jag ju inte så överdrivet intresserad av MMO's överhuvudtaget - men att spela i ett riktigt känt Universum som Star Wars kontra ett nytt påhittat Universum med en massa hokum raser känns lite meh...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Jag är dock väldigt glad över att dom inte slängde in någon multiplayer till Mass Effect 3. Alldeles för många spel med stor potential har, iaf enligt min åsikt, blivit mycket sämre pga att utvecklarna slängt in en halv kass multiplayer del. Så jag ser hellre att dom avslutar Single Player serien nu, avrundar den med trean, och eventuellt gör något mer.

Ett MMO känns dock tveksamt, men det känner jag inför alla MMO's. I slutändan så handlar ett framgångsrikt och bra MMO, tyvärr, väldigt lite om IP'n bakom, även om den hjälper för att locka spelare, och desto mer spelare det är, desto bättre. Men har den inte en bra, rolig gameplay att luta sig mot, så går det sönder.

Jag kan ju utan problem spela om Mass Effect 1, för femte gången, trots att jag ibland stör mig på vissa design val, bara pga att storyn och universumet är så coolt. Men gör du ett MMO så måste det hålla för 2-6 timmars spelande om dagen, 5 dagar i veckan, 50 veckor om året. Blir ganska snabbt tjatigt.

*pust* blev betydligt längre än jag hade trott (Förhoppningen låg på 2 meningar) men men...

Medlem

Nej tack


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Jag är skeptisk till MMO som spelform överhuvudtaget, speciellt då det gäller RPG eftersom det innebär att ingen historia kan bli mer än en bunt osammanhängande uppdrag (quests) och det gäller Mass Effect i synnerhet som i grund och botten är en cover-shooter med bra handling och lite trevlig dialog emellanåt.

Jag skulle dock kunna tänka mig att Mass Effect-världen skulle kunna vara coolt att komma tillbaka till under ett generellt Reapers-anfall där man får delta i striderna men det blir inte mycket till RPG, snarare renodlad action.

Då kommer det om tre år när man har tappat intresset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Börja inte mjölka strunt nu som alla trista spelutvecklare (eller är det kanske utgivare egentligen) måste göra nuförtiden. Bioware har sagt att det ska vara en trilogi, då ska det ju vara det också. Det ska vara slut efter 3:an och om man låter ME vara slut efter 3:an har man gjort en fantastisk trilogi, men låt det ta slut där, och hitta på nåt nytt istället. Snälla rara!

Medlem

Kan vara både ett 'NEJ!' och ett 'WOOHOO!' för min del. De flesta spel som omvandlas till MMOs blir skit, sen är det Bioware och de tycker jag om väldigt mycket. Beroende på hur SWToR blir kommer nog avgöra min åsikt en hel del. Fast att Mass Effect är en bra grund, absolut. Det är något de gärna få ha i tankarna åtminstone tills vidare!

Medlem

Jag som inte ens har spelat Shadow broker än.. hur skall det gå nu?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Nej tack.

Mass Effect må ändå ha ett starkt och vettig universum för en sån sak men får känslan av att det bara skulle sabba allt, precis som Blizzard gjorde med Warcraft. Idag vill jag inte ens ta med tång i något som har med Warcraft att göra.


signatur

You must construct additional pylons.

12
Skriv svar