Se allt grafikfläsk i Unreal Engine 3

Skrivet av Darkst@r:

Utvecklingen hade inte gått så snabbt nej. Under 90- och hälften av 00-talet var det på PC som skiten hände. Nu innoveras det inte alls.

Förutom inom casual och rythmgenrerna...

Bullshit att det inte innoveras utanför casual och rythm.

Medlem

Mister Pingvin, att ta ett spel som Crysis 2 som inte har nått nytt eller är särskilt imponerade i vare sig konsol version som PC version som ett exempel tycker jag är konstigt exempel.
Personligen förstår jag inte hypen kring det spelet, tyckte ettan va keff, på sina ställen kunde den vara snyggare än något annat men samtidigt gick det att köra jeepar med 1 däck kvar efter de andra sprängts bort.
Extremt ojämt utvecklat spel. (Men detta är förstås bara tycke och smak) och alla har sin egen.

Spel med rumble, gyro eller kinect är tack vare konsolmarknaden där är hårdvaran som hjälpt ta tv-spel till nästa nivå. Spel som 1943 kom först till konsol på grund av att det formatet har en standard och gjorde det möjligt att sätta ihop frostbite 1.0 motorn och nu har den senare utvecklats vidare för att även fungera på PC formatet.
Sport spel EA sports har vuxit nått enormt sen xbox och ps3 kom ut, fotbolls spel funkar på alla format så länge du har handkontroller, men boxnings spelet Fight Night hade vi inte fått se om PC var huvud formatet inte heller spel som UFC undisputed och massa andra titlar som vuxit fram tack vare att tv spel industrin kunnat växa med dessa konsoler.
Sen har vi Arcade spelen på de här konsolerna som även kan finnas i PC miljö som Steam eller liknade men nu har den exploderat och gamla titlar renoveras och spelas om.
Indie scenen har åxo kunnat växa med dessa konsoler släpps spel och hemma utvecklare når sin dröm med att kunna få sina spel spelade

Du säger: Jag anser att utvecklarna ska ta tillvara på skillnaderna mellan plattformarna istället för att begränsa sig till det klenaste alternativet.

Det är vad de gjort industrin har utvecklat olika spel-motorer och utvecklings kit för att kunna utveckla spel till de större konsolerna. PCn är en tekniskt överlägsen plattform men PCn har oturen att den har ingen standard utan är som 1000 olika konsoler vilket gör att utvecklings tid idag tar mycket längre till det PCn.

Själv är ja gammal pc spelare spel-modare från bf2 tiden och saknar mod kit och alla dess charm och det var när stödet för detta började försvinna som jag mer och mer började spela på konsol, spelar fortfarande data spel men bara framför tv soffan med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Spel med rumble, gyro eller kinect är tack vare konsolmarknaden där är hårdvaran som hjälpt ta tv-spel till nästa nivå.

På vilket sätt gynnas PC av exempelvis kinect? Och "nästa nivå" går att diskutera. Jag vill inte hoppa runt som en idiot framför TVn, vill jag träna går jag till gymmet eller ut och springer. När jag spelar är precision och kontroll viktigast och där faller motion control så jävla hårt.

Skrivet av Ducci:

Spel som 1943 kom först till konsol på grund av att det formatet har en standard och gjorde det möjligt att sätta ihop frostbite 1.0 motorn och nu har den senare utvecklats vidare för att även fungera på PC formatet.

Du menar förutom att 1943 till PC är nedlagt? Bra exempel.

Skrivet av Ducci:

Sport spel EA sports har vuxit nått enormt sen xbox och ps3 kom ut, fotbolls spel funkar på alla format så länge du har handkontroller, men boxnings spelet Fight Night hade vi inte fått se om PC var huvud formatet inte heller spel som UFC undisputed och massa andra titlar som vuxit fram tack vare att tv spel industrin kunnat växa med dessa konsoler.

Vuxit - ja
Utvecklats - ibland
Lanseras - hela tiden

FIFA/NHL lanseras varje år utan att särskilt mycket händer. Du blandar ihop "växa (bli fler)" med "utvecklas (bli bättre)".

Skrivet av Ducci:

Sen har vi Arcade spelen på de här konsolerna som även kan finnas i PC miljö som Steam eller liknade men nu har den exploderat och gamla titlar renoveras och spelas om.
Indie scenen har åxo kunnat växa med dessa konsoler släpps spel och hemma utvecklare når sin dröm med att kunna få sina spel spelade

Ja, titta, gamla spel säljs en gång till. Det är inte direkt så att PC som plattform drar nytta av xbox market. Konsollerna har inte bidragit till PCns utveckling på den här fronten. Inte heller är konsoller den enda möjligheten för indieutvecklare att lansera sina spel. PCn har som bekant gott om alternativ för e-betalning.

Skrivet av Ducci:

Du säger: Jag anser att utvecklarna ska ta tillvara på skillnaderna mellan plattformarna istället för att begränsa sig till det klenaste alternativet.

Det är vad de gjort industrin har utvecklat olika spel-motorer och utvecklings kit för att kunna utveckla spel till de större konsolerna. PCn är en tekniskt överlägsen plattform men PCn har oturen att den har ingen standard utan är som 1000 olika konsoler vilket gör att utvecklings tid idag tar mycket längre till det PCn.

Nej, det är inte det som utvecklarna har gjort - utvecklarna ser PCn och konsollerna som samma-samma och därför är det inte längre någon distinkt skillnad mellan spel som släpps till båda. PCn har för övrigt massvis med standards när det kommer till allt från hårdvara till mjukvara. Att det inte finns en referensplattform är en sak, men standards finns det gott om. DiretX är ett utmärkt exempel på det. Utvecklingstiden kan vara längre - ja, men QA går att köra parallellt med annan programmering.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Det e sant att spel marknaden har blivit större och att det kanske inte gynnar PC i första hand, men oss gamers

Medlem
Skrivet av Ducci:

det e sant att spel marknaden har blivit större och att det kanske inte gynnar PC i första hand, men oss gamers

Stagnering av utvecklingen gynnar ingen.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

123
Skriv svar