Fuck you, Majoras Mask

Medlem
Fuck you, Majoras Mask

Jag är en sån där snubbe, som spelat en massa massa spel, men ändå glömt bort att spela alla klassiker (resident evil, final fantasy 6 etcetra.). Just nu spelar jag Majoras Mask för första gången innan jag tar och testar på Windwaker. Men jag har en slags hatkärlek-relation till detta jäkla spel. Det är svårt, och har en estetik som passar en femåring , vilket gör att jag känner mig dummare än vanligt. Hade aldrig något problem med Ocarina of Time, men detta.. ack.

Stöter på motgångar jämt. Igår hade jag en tråkig dag, så jag satte mig och spelade. Äntligen gick det framåt, lärde mig en låt-trudelutt och hittade hela 5 pieces of heart!(5!). MEN, sen hängde sig spelet.

Argh!

#blogg

Medlem
Fuck you, Majoras Mask

Hade det inte varit för den jäkla nedräkningen, så hade jag höjt det till skyarna där Ocarina of Time befinner sig. Men det är på inget sätt ett dåligt spel annars tycker jag, miljöerna är underbara, musiken ljuv och storyn intressant.

Medlem

Ja exakt! Jag blir sönderstressad var jag än är i spelet. Ibland råkade jag vinna grejor, som sen försvann när man reste i tiden, för att det var i en bottle (gold dust t.ex.). Awh, det är bara att andas...

Redaktör
Ponny

Tidsaspekten är ju en kul grej som gör det intressant. Världen går under – på riktigt! Hur ofta händer det?

Men sen har du Wind Waker med estetisk för 0-100-åring och spelglädje för 0-1000 åring. Inte fy skam.


signatur

En Bamseponny av folket

Jag älskar Zelda-serien men just Majora's Mask (och tvåan) är de enda titlarna jag har lite svårt för. Gillar världen, karaktärer och allt... men den där €$£@ tidsbegränsningen stressar ihjäl mig, vilket inte är så bra i ett rätt klurigt spel där man emellanåt fastnar en stund. Att då se klockan ticka är... ugh, frustrerande och inte det minsta roligt.

Medlem

Nu har jag själv inte spelat det men lär man sig inte en truddelutt som "för en tillbaka i tiden" just för att man ska hinna? Kanske var ett fusk?

Medlem

Jodå BeeJac det stämmer, man använder den hela tiden, men man måste ändå tänka på tiden konstant. Rätt så störigt i en dungeon, själv vill jag gå sakta framåt, men går tiden ut, får jag dra tillbaka den och göra om allting igen.

Medlem

Majoras Mask, åh jag måste spela klart det. Fick tics av den numera ökända tidsbegränsningen. Men det är ju så vackert på något vis.

1
Skriv svar