Prisbedömning Dator

Medlem
Prisbedömning Dator

Japp, skall sälja min dator inköpt oktober 2010 men vet inte vad jag skall ta för pris, tips?

Moderkort
Asrock p55 extreme

Processor
Intel i5 760

Minne
4gb Corsair 1600mhz xms3

Grafikkkort
2x Sparkle Geforce 460 1gb

Hdd
Samsung spinpoint 1tb 7200rpm

Nätaggregat
Cougar 700w 80+ Modulärt

Optisk enhet
Samsung SH-S223C 22X DL Svart

Chassi
Fractal design R3 Svart
3x 120mm Fläktar
4x 140mm Fläktar


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Skulle gissa på run 4.5-5.5 tusen


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

Skulle gissa på run 4.5-5.5 tusen

Vafan, skojar du eller? Kostade ju fasiken 13000 i oktober


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Det där nytt går väl på runt 9k nu, samt begagnat (dock bara nån månad) sänker väl priset nån tusenlapp, runt 6-7k skulle jag säga, men det är till en datorkunnig, hittar du någon på blocket elr liknande så kan du säkert få ut 9k för den utan problem.

Medlem

Det beror lite på var du säljer. På blocket kan du nog få bortåt 10k av någon okunnig, runt 7k känns dock som ett "vettigt" pris.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Det beror lite på var du säljer. På blocket kan du nog få bortåt 10k av någon okunnig, runt 7k känns dock som ett "vettigt" pris.

Okej ja på blocket är ju bra, har en intresserad kompis dock och man vill inte vara elak.
Men 7k låter rimligt, 8 kanske med skärm, sladdar, mus och tangentbord samt windows 7 ultimate.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Är en fattig student men skulle nog kunna tänka mig att köpa den för 5500kr ... så om du inte lyckas sälja den till någon annan.

Hade dock värderat den till runt 7000kr.


signatur

Have a good time!

Medlem

Som kompis pris är väl 8-8.5k lagom för hela paketet skulle jag säga. Och då är du sjysst också

Medlem

8000kr MAX om alla tillbehör ingår.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tackar då vet jag, satte 8500 på hela paketet, för människor vill alltid pruta, så kanske jag kan få 8 tillslut.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Hade man köpt delarna nya hade de hamnat på runt 9000kr enligt inet.se Så ett rimligt begagnatpris är runt 6000kr för bara datorn utan skärm. Dock får du testa o lägga ut den för mer på blocket om du vill, vet att en del fått sålt sina datorer begagnat där för att sedan kunna bygga en ny dator som presterar bättre än sin gamla för de pengarna.

Medlem

Vad är det för skärm osv?


signatur

Have a good time!

Medlem

Dra av typ 40-50% på nyvärdet. Begagnade datorkomponenter har inget större eftermarknadsvärde tyvärr. Men blocket finns ju alltid..

1
Skriv svar