Nytt från Capcom – Dragon's Dogma

Robot
Nytt från Capcom – Dragon's Dogma

Capcom samlar ihop sitt största utvecklingsteam någonsin för deras oväntade, nya storsatsning.

#capcom, #dragons-dogma, #devil-may-cry-4, #resident-evil-5, #lost-planet-2


Inaktiv
Nytt från Capcom – Dragon's Dogma

Dragon Age?


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Dragon Age?

Ja precis, för spelet har ju drakar i sig då måste det helt klart vara en Dragon Age klon..
Du är antagligen samma person som tycker Everquest är en klon av WoW.

Medlem

såg ju helt underbart ut, kan inte bärga mig tills mera info om detta lir, och vadmenar du med dragonage? tycker det inte finns något som påminner om dragonage av det man fick se...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kan bli ett bra spel, men jag är inte riktigt såld ännu.

Medlem

Brukar inte tycka om japanska spel men det här såg intressant ut.

Medlem

Åh detta såg faktiskt mäktigt ut Jag säger ja tack tills vidare

Medlem

Så typiskt japanskt med ett helt omotiverat elgitarrsolo mitt i trailern.

Medlem

Tyckte det såg ut som en amerikansk anpassning av Shadow of The Colossus. Liknande koncept, lite mindre artistiskt och lite mer action.

Medlem

ser ut som en blandning av episk rollspelande samt monsterhunter

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Så typiskt japanskt med ett helt omotiverat elgitarrsolo mitt i trailern.

Du förstod inte varför det var där eller? Ser inte heller hur det är typiskt japanskt när jag har sett västerländska trailers göra samma sak.

Jag antar att vissa föredrar att generalisera och på så sätt göra processen av att tänka enklare.

Gillar vad jag såg i dom filmerna och har läst lite på deras wiki, ser fram emot att spela detta.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Dragon Age?

helt rätt, detta är dragon age

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Schmer:
Skrivet av zaphiren:

Dragon Age?

Ja precis, för spelet har ju drakar i sig då måste det helt klart vara en Dragon Age klon..
Du är antagligen samma person som tycker Everquest är en klon av WoW.

Nej din imbecill , Everquest kom före WoW.

Precis.

Medlem

Ser ut att kunna bli bra, första videon bjöd ju dock på både elgitarr-solo, laggiga partier och andra fina buggar. Får ju hoppas att det är en tidig Alpha-kod dom kör.

Medlem

Ser intressant ut hoppas att det blir nåt att ha!

Medlem

Fattar inte vad som är dåligt med ett gitarrsolo. Gitarrsolon är kickass och borde vara regel istället för undantag!

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Schmer:
Skrivet av zaphiren:

Dragon Age?

Ja precis, för spelet har ju drakar i sig då måste det helt klart vara en Dragon Age klon..
Du är antagligen samma person som tycker Everquest är en klon av WoW.

Nej din imbecill , Everquest kom före WoW.

Ja det är jag fullt medveten om..
Jag ber dig vänligt läsa min post igen lite noggrannare.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Dragon Age?

Om man nu ska jämföra så påminner det bra mycket mer om något utav Elder Scrolls-spelen. Sen när har Dragon Age en open world-miljö?

Ish
Medlem

Inget fan av löjligt stora fiender, men det såg ut att flyta på nice gameplay mässigt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

ser riktigt häftigt ut. reagerad en hel del på vissa animationer etc men jag antar att det är en beta/alpha dom visar.
gitarrsolot var för övrigt riktigt epic xD

Medlem

Om de kan få in intressanta RPG element och val / konsekvenser samt en svårighetsgrad ala Demon's Souls kan detta bli en stor favorit

Inaktiv

Som vanligt.
Capcom <3


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Detta gjorde mig intresserad. Jag ska helt klart följa det här. Bara det inte blir ett spel med osynliga väggar, omöjligt att hoppa eller avsatser som är omöjliga att hoppa ner ifrån (som i Dragon Age). Hoppas också att de inte släpper det för tidigt utan att rensa ut de värsta buggarna.

Härligt med utvecklare som vågar ta sig an nya IP:n också...

Den som väntar får se


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv

Kommer bojkotta capcom efter Smurf Village. Hur fan kan man göra ett gratis barnspel där man köper saker i spelet för typ 700kr. Ok om det var 1kr. Men det är bara gjort för att tjäna pengar på otekniska människor som inte läste det finstilta.

Hur mycket det än står i terms of whatever så är det förkastligt.

1
Skriv svar