Se gameplay från Kingdoms of Amalur

Robot
Se gameplay från Kingdoms of Amalur

Första spelsekvenserna från Todd McFarlanes actionrollspel.

#kingdoms-of-amalur


Medlem
Se gameplay från Kingdoms of Amalur

Och detta ska vara ett rollspel av något slag? Tragiskt att se hur förstörd rollspels genren har blivit förstörd med åren, finns ingen annan genre som tagit lika mycket stryk.

Medlem

såg ju riktigt coolt ut

Medlem

Såg inte särskilt intressant ut ... jag hade högre förväntningar på detta. Designen såg ut att vara copypaste från något MMORPG.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Cane:

Och detta ska vara ett rollspel av något slag? Tragiskt att se hur förstörd rollspels genren har blivit förstörd med åren, finns ingen annan genre som tagit lika mycket stryk.

den gammla typen av rpg är nästintill borta medans rpg har formats om till en blaning av action/äventyr + rpg så det är inte endas ett rpg spel.
annars sog spelet grafiskt sätt inte så bra ut men ser ut att vara ganska underhållande.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Skägg.
10 Chambers

Som sagt, Fredrik har kikat på det, korrar förhandstitt nu. Går upp i helgen!


signatur
Medlem

Rollspel idag = Hack'n slash

Storyn i dagen spel är så tunna, samma skit i annan förpackning och annan grafik. Så länge det fylls med häftiga ljuseffekter, blixtar och eldklot är alla fjortisar nöjda.

Medlem

Med tanke på att fantasy stormästaren R. A. Salvatore är med i utvecklingen så kan det inte gå fel!

Medlem

Om det inte vore för namnen bakom detta spel så skulle jag inte vara interesserad efter den trailern, ska läsa förhandstitten i helgen och forma min åsikt lite mer efter den.

Medlem

Lionhead Studios vd ringde, han vill ha sitt Fable3 tillbaka.

Medlem

slipa lite på grafiken eller ge mig nytt GoW

Medlem

Jag känner en designer/project lead på Big Huge Games sedan många år tillbaka - han menar på att Reckoning absolut är ett tvättäkta RPG, iaf.

Inaktiv

Actionrollspel är ju bara en sån där genre man slänger på endel spel när man vill göra ett rollspel utan rollspel.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som sagt, Fredrik har kikat på det, korrar förhandstitt nu. Går upp i helgen!

Ser fram emot det!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av krad:

Rollspel idag = Hack'n slash

Storyn i dagen spel är så tunna, samma skit i annan förpackning och annan grafik. Så länge det fylls med häftiga ljuseffekter, blixtar och eldklot är alla fjortisar nöjda.

Kunde inte hålla med mer.

Säger bara som så många andra här: ...ännu ett?


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem
Skrivet av robineng:

Actionrollspel är ju bara en sån där genre man slänger på endel spel när man vill göra ett rollspel utan rollspel.

...och detta med....


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem

Att någon stackars författare får stå med sitt namn på spelets omslag gör ju inte saken bättre.

Verkar vara samma författare som skall vara med på Neverwinter spelet...känns tryggt...not...speciellt då alla hans böcker verkar handla om en missanpassad alv...


signatur

Hemsidan för min "persistent world server" för Neverwinter Nights 1:
http://genesisnwn.weebly.com/

Medlem

Äsch sluta hata Det kan bli bra, det kan bli bra

Medlem

@SuperFly_2000:
Hört talas om en post?

On-T:
Ser lite halvdant ut och väldigt likt massa andra spel :/

Medlem

Nuförtiden räcker det att det är riddare/magiker för att det ska kallas rollspel... Pinsamt!

Medlem

Rollspel för mig är då man verkligen har en roll i världen och kan påverka saker.
Gillar även när det har en karaktär man kan lvla upp men det klarar jag mig utan så länge resten av spelet är nice ^^

Inaktiv
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Cane:

Och detta ska vara ett rollspel av något slag? Tragiskt att se hur förstörd rollspels genren har blivit förstörd med åren, finns ingen annan genre som tagit lika mycket stryk.

den gammla typen av rpg är nästintill borta medans rpg har formats om till en blaning av action/äventyr + rpg så det är inte endas ett rpg spel.
annars sog spelet grafiskt sätt inte så bra ut men ser ut att vara ganska underhållande.

rpg har inte fått en ny betydelse. det här är ett arpg, inte ett rpg...

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Cane:

Och detta ska vara ett rollspel av något slag? Tragiskt att se hur förstörd rollspels genren har blivit förstörd med åren, finns ingen annan genre som tagit lika mycket stryk.

den gammla typen av rpg är nästintill borta medans rpg har formats om till en blaning av action/äventyr + rpg så det är inte endas ett rpg spel.
annars sog spelet grafiskt sätt inte så bra ut men ser ut att vara ganska underhållande.

rpg har inte fått en ny betydelse. det här är ett arpg, inte ett rpg...

Vet inte om jag håller med. I dagens läge är RPG = ARPG, finns inte längre några RPG som inte är Actionrollspel vilket är trist.

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Cane:

Och detta ska vara ett rollspel av något slag? Tragiskt att se hur förstörd rollspels genren har blivit förstörd med åren, finns ingen annan genre som tagit lika mycket stryk.

den gammla typen av rpg är nästintill borta medans rpg har formats om till en blaning av action/äventyr + rpg så det är inte endas ett rpg spel.
annars sog spelet grafiskt sätt inte så bra ut men ser ut att vara ganska underhållande.

rpg har inte fått en ny betydelse. det här är ett arpg, inte ett rpg...

Vet inte om jag håller med. I dagens läge är RPG = ARPG, finns inte längre några RPG som inte är Actionrollspel vilket är trist.

dragon age origins, the witcher 2, dragon age 2, the elder scrolls...

edit; mass effect med flera...

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som sagt, Fredrik har kikat på det, korrar förhandstitt nu. Går upp i helgen!

Ser fram emot det!

+1 !

Medlem

Det där var ju inte speciellt upphetsande hörni.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Cane:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Cane:

Och detta ska vara ett rollspel av något slag? Tragiskt att se hur förstörd rollspels genren har blivit förstörd med åren, finns ingen annan genre som tagit lika mycket stryk.

den gammla typen av rpg är nästintill borta medans rpg har formats om till en blaning av action/äventyr + rpg så det är inte endas ett rpg spel.
annars sog spelet grafiskt sätt inte så bra ut men ser ut att vara ganska underhållande.

rpg har inte fått en ny betydelse. det här är ett arpg, inte ett rpg...

Vet inte om jag håller med. I dagens läge är RPG = ARPG, finns inte längre några RPG som inte är Actionrollspel vilket är trist.

dragon age origins, the witcher 2, dragon age 2, the elder scrolls...

edit; mass effect med flera...

Ledsen men kan verkligen inte hålla med. Det enda av de spelen du nämnde som kan anses som inte action rollspel är i så fall Dragon age origins.

Mass effect är ju mer än shooter än ett RPG framförallt då uppföljaren som verkligen tar det ett steg längre. Dragon Age 2 är en ren och skär Hack 'n slash med värdelös story och RPG element. The witcher 2 kan jag inte uttala mig om då spelet inte är släppt än. Med elderscroll antar jag du menar oblivion då morrowind eller ännu tidigare spel knappast kan anses som "moderna" RPG och Oblivion är ju ganska mycket actionbetonat ( vilket iofs tidigare spel i serien även anses vara)

Inaktiv

Kingdom of Amalur kan bli ett riktigt grymt spel om de lyckas med allt de försöker göra.

Det är en helt öppen värld, så utforskning och inlevelse från den typen av spel finns här. Det finns massor av quests och dungeons (över 100 enligt vad som sägs). Dessutom försöker de integrera en typ av combat som inte funnits i just den här typen av RPG förut, nämligen lite mer avancerad realtidsstrid i actionspel som t.ex. GoW och Darksiders. Det kommer att använda sig att tre talangträd (Might, Finesse, Sorcery), och man får spells från de träden. Det har ett lootsystem som liknar t.ex. Diablo, med massor av random loot men också unika och speciella föremål. De kommer att ha crafting i spelet.

Här finns en CAM från Pax 2011 som visar lite introduktion och funktioner, samt röstskådespelare.
http://www.youtube.com/watch?v=yC03bufEwBY&hd=1

Här finns en detaljerad first impression från 38 Watch med massor av info om spelet:
http://www.38watch.com/content.php?141-A-First-Look-The-Kingd...
Dessutom finns det bättre bilder där, den här gameplay filmen verkar ha lite knasig ljussättning (för ljust och dålig kontrast) om man jämför med tidigare bilder.

Jag ser verkligen fram emot detta. Det kommer inte på ett tag, men när man kört sig trött på Skyrim så kommer detta lägligt året efter.

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Cane:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Cane:

Och detta ska vara ett rollspel av något slag? Tragiskt att se hur förstörd rollspels genren har blivit förstörd med åren, finns ingen annan genre som tagit lika mycket stryk.

den gammla typen av rpg är nästintill borta medans rpg har formats om till en blaning av action/äventyr + rpg så det är inte endas ett rpg spel.
annars sog spelet grafiskt sätt inte så bra ut men ser ut att vara ganska underhållande.

rpg har inte fått en ny betydelse. det här är ett arpg, inte ett rpg...

Vet inte om jag håller med. I dagens läge är RPG = ARPG, finns inte längre några RPG som inte är Actionrollspel vilket är trist.

dragon age origins, the witcher 2, dragon age 2, the elder scrolls...

edit; mass effect med flera...

Ledsen men kan verkligen inte hålla med. Det enda av de spelen du nämnde som kan anses som inte action rollspel är i så fall Dragon age origins.

Mass effect är ju mer än shooter än ett RPG framförallt då uppföljaren som verkligen tar det ett steg längre. Dragon Age 2 är en ren och skär Hack 'n slash med värdelös story och RPG element. The witcher 2 kan jag inte uttala mig om då spelet inte är släppt än. Med elderscroll antar jag du menar oblivion då morrowind eller ännu tidigare spel knappast kan anses som "moderna" RPG och Oblivion är ju ganska mycket actionbetonat ( vilket iofs tidigare spel i serien även anses vara)

hahaha! måste hålla med dig om dragon age 2. fan, vilket mediokert spel det var o jag som förbokade skiten. kände mig blåst o är fortfarande sur på bioware. iaf! ska vi ta saker o ting från grunden då!? jag älskar rpg genren o har spelat rpg ända sedan zelda till nes. ja, jag säger att zelda är en sub genre till rpg o jag säger att rpg betyder olika för människor. när jag satt o spelade final fantasy VI kallade jag det rpg, nft kallar jag såna spel jrpg. dragon age origins kallar jag rpsg (role playing strategy game). final fantasy XII (tror jag) vill jag inte ens kalla jrpg. borderlands ska vi inte ens snacka om, recensenter skrev att det var ett first-person rpg o det lanserades oxå som fprpg osv o det är definitivt inget rpg elr ens en sub rpg-genre. alltså! ett rpg för mig är minst lite utforskande, levlande, massa npc, karaktärskapande (rollskapande), möjligheten att strida i lugnt tempo. sen att det finns action, strategy i ett rpg betyder det inte att det är arpg elr rpsg. gränserna för vad ett spel är kan vara hårfina. sedan, bara för att recensenter o utgivare/utvecklare kallar spel rpg, så betyder det inte att det är ett rpg. nft är recensenter lata o obrydda när det gäller spel. de glömmer bort fundementala saker o intellektualiserar sönder recensionerna ist för att skriva en bra spel recension o vi får inte glömma bort de minst sagt dubbla budskapen recensenterna ger. så enligt mig finns det fortfarande rpg o olika rpg-sub-genre...

Medlem

När ett liknande rpg spel som secret of mana, ff1-3, eller suikoden 1&2 m.m återskapas med samma känsla och passion som inte dagens rpg spel kommer inärheten av. Då blir det ett stort hallelulja!

1
Skriv svar