Medlem

Tycker att det är ett riktigt underhållande och roligt spel. Jag hade ju hellre sett att man hade köpt spelet och då fått allt men spelet är ju kul iaf. Bra recension för övrigt


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Helt rätt... Man får inte ett SKIT om man inte KÖPER guld... KAANSKE om man får 100 guld under julafton och kanske någon mer högtid, men inte annars.

Om Wargaming hade gjort detta till ett riktigt köpspel, hade jag köpt det, men på det här sättet är det så dåligt.

Men... som det är nu behöver du ju inte köpa det alls, du kan spela ändå :). Jag tycker det är en bra deal.

Medlem

1. Man får inget guld/per dag längre, det var enbart för betan.

2. Man måste köpa ett premium konto för att kunna köra en/ett platoon/tank company, aka spela med dina kompisar, annars får ni bara köa samtidigt och hoppas på att hamna i samma game. Däremot är det bara en person som behöver ha premium av gruppen, kan invita vanliga accounts också.

3. Fortfarande är det sjukt random med hur tanks upptäcks och försvinner i buskar och annat, samma tank, ibland ser du den över hela kartan efter att den skjutit (inga tanks som spottat den åt dig), ibland kan den stå och skjuta på dig från en buske 50m bort, utan att den blir synlig. Detta blir det _FÖRHOPPNINGSVIS_ skillnad på i kommande patch, där dom ska overhaula hela systemet. Men har inte allt för höga förhoppningar.

4. Penetration, hade massor av guld över i slutet av betan och började köra med full guld-utrustning/skott på alla tanks för att testa lite, aldrig orkat pröva förrut. Även med min IS7a och guld AP så dingar den på väldigt konstiga ställen & avstånd, vilket känns rätt dumt. Även i vanliga fall känns det här rätt random, man siktar in sig på ett ställe där man vet att man kommer få dmg på dom, så dingar den. Även fast man skjuter på exakt samma ställe, avstånd, vinkel, som man tidigare gjort. Eller hur skott kan dinga mot low lvl tanks med pappers armor jämfört mot IS7s kanon tex, såklart konstiga vinklar, men när den dingar mot saker som har hälften så mycket armor jämfört med hur mycket skotten ska gå igenom, multiplicerat pga vinkeln inkluderat, så är det lite löjligt. Självklart inom ett avstånd där skotten fortfarande inte har förlorat för mycket av sin genomslagskraft.

Spelet är kul, men när man spelat det ett längre tag så kommer alla sådana här saker att börja irritera en väldigt mycket, i början är det ju ok, men sen när du börjar komma dig upp i dyrare tanks och dör av nån löjlig view bug.. ja, efter x antal gånger så är man redigt less. Premium är ju såklart inte en nödvändighet, men det är inte allt för kul att spela utan. 50% mer xp och credits gör sjuk skillnad senare.

Sen guld, man kan ju transfera xp från en tank till en annan... men det kostar såklart guld. Om man inte vill sitta helt fast i ett träd och börja om från början för en ny tank så kommer man behöva köpa guld. Grinda xp på den tank som har bäst ratio, och sen transfera.

Skuggorna som någon irriterade sig på kan man fixa lite med i config filen, och andra inställningar.

Medlem

Smaken är som baken, helt klart... jag höll på att dö av tristess efter fem minuter. Och att det ser ut, låter och beter sig som ett 5-10 år gammalt spel gör ju inte saken bättre. Slö styrning där minsta lilla kant eller spinkiga lyktstolpe sätter totalstopp, vilket även det känns som något som inte hör hemma i ett spel år 2011. Grötigt och opedagogiskt gränssnitt samt saknad av in-game tutorials är andra minus.

Medlem

Spelet saknar någonting att sträva efter förutom tanks. Det där som gör att man kommer spela mer efter man fått den stridsvagnen man vill ha saknas. Därför slutade jag spela.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Verkar lite roligt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Samma dag betan tog slut så skulle jag köpt Tiger 2:an, typiskt, så nu brummar man runt i en Leichttraktor igen, sådär kul.

Medlem

Och jo, borde ju nämna också att den kommande uppdateringen där ska ta hand om alla störda jävla kanter överallt som gör att man får totalstopp också. Speciellt avlånga som tex kartkanten räknas som.

Angående "mål bortom tanks" så kommer ju world combat sen, slås i klaner och stora kompanier om länder, städer osv. Men det är ju i framtiden nångång så.. ja. Just nu finns det ju inte så mycket mer.

Kommer nog inte spela det så mycket just nu, kanske prövar sen när den stora uppdateringen kommer och se hur det har förändrats.

Medlem

Har spelat det sen det kom ut som closed beta.
Visst har det gått framåt med patcharna, men nu är det släppt som en Relese och inte som beta och då är fortfarande dom viktigaste felen kvar, typ Spotting systemet, tanks försvinner bara, kommer runt hörn utan att du ser dom förren det är försent, man blir skjuten sönder och samman av tanks som inte syns!! Ghost shells, som bara försvinner!
Fortfarande så matchas man mot för bra tanks, vilket innebär att du är en åskådare mer eller mindre.
Annars så är det ett roligt spel då teamwork är som bäst. Tyvärr har inte all fattat det utan leker rambo.
Det största felet med detta spel är att du kan inte spela gratis om du vill spela i samma platoon som dina kompisar, någon måste köpa guld och ha ett Premium Account, annars så går det inte.Och då får bara den som har Premium dubbel XP och krediter vid varje match!!
Själv köpte jag ett pre-order pack med medium tank och 18000 guld för ca 500:- och det är allt jag kommer att lägga ner på detta spel.
Konstigt nog finns det folk som köpte all 3 packen, Light, Medium, Heavy för ca 1500:- + att dom vill köpa mer guld!!! Man kan undra var dom får pengar ifrån.
Har precis spelat några rundor med min PzKpfw V-IV premium tank och upptäcker att skotten är så dåliga att den inte kan slå ut en tyngre tank! Sänker dess HP med ca 5-10% per HE skott, AP går inte igenom deras pansar! Vilket gör att man är helt såld när dom skjuter på en...
Testa det, men vänta till spotting systemet är fixat.
Som det är nu är där ingen skillnad mellan Open Beta och Release! Snarare är det bara ett namnbyte för att dom skall kunna tjäna pengar på det nu.

Medlem
Skrivet av tRevz:

1. Man får inget guld/per dag längre, det var enbart för betan.

2. Man måste köpa ett premium konto för att kunna köra en/ett platoon/tank company, aka spela med dina kompisar, annars får ni bara köa samtidigt och hoppas på att hamna i samma game. Däremot är det bara en person som behöver ha premium av gruppen, kan invita vanliga accounts också.

3. Fortfarande är det sjukt random med hur tanks upptäcks och försvinner i buskar och annat, samma tank, ibland ser du den över hela kartan efter att den skjutit (inga tanks som spottat den åt dig), ibland kan den stå och skjuta på dig från en buske 50m bort, utan att den blir synlig. Detta blir det _FÖRHOPPNINGSVIS_ skillnad på i kommande patch, där dom ska overhaula hela systemet. Men har inte allt för höga förhoppningar.

4. Penetration, hade massor av guld över i slutet av betan och började köra med full guld-utrustning/skott på alla tanks för att testa lite, aldrig orkat pröva förrut. Även med min IS7a och guld AP så dingar den på väldigt konstiga ställen & avstånd, vilket känns rätt dumt. Även i vanliga fall känns det här rätt random, man siktar in sig på ett ställe där man vet att man kommer få dmg på dom, så dingar den. Även fast man skjuter på exakt samma ställe, avstånd, vinkel, som man tidigare gjort. Eller hur skott kan dinga mot low lvl tanks med pappers armor jämfört mot IS7s kanon tex, såklart konstiga vinklar, men när den dingar mot saker som har hälften så mycket armor jämfört med hur mycket skotten ska gå igenom, multiplicerat pga vinkeln inkluderat, så är det lite löjligt. Självklart inom ett avstånd där skotten fortfarande inte har förlorat för mycket av sin genomslagskraft.

Spelet är kul, men när man spelat det ett längre tag så kommer alla sådana här saker att börja irritera en väldigt mycket, i början är det ju ok, men sen när du börjar komma dig upp i dyrare tanks och dör av nån löjlig view bug.. ja, efter x antal gånger så är man redigt less. Premium är ju såklart inte en nödvändighet, men det är inte allt för kul att spela utan. 50% mer xp och credits gör sjuk skillnad senare.

Sen guld, man kan ju transfera xp från en tank till en annan... men det kostar såklart guld. Om man inte vill sitta helt fast i ett träd och börja om från början för en ny tank så kommer man behöva köpa guld. Grinda xp på den tank som har bäst ratio, och sen transfera.

Skuggorna som någon irriterade sig på kan man fixa lite med i config filen, och andra inställningar.

Fan det var detta jag vill säga......
Håller med till 100%

Inaktiv

Hade varit najs med lite delay på siktet för att simulera lite av hur det var på riktigt. *veva-veva-veva-veva-veva* Just nu ser det ut att vara instant respons på musvevandet och Halo-siktet blinkar och blippar. Lite för casual för min smak.

http://www.youtube.com/watch?v=wq81sWJFBos
http://www.youtube.com/watch?v=ts8yKBI-Qcs

Detta är najs


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

eXp
Medlem

Men du som har spelat så länge borde veta att det inte bara är tanks från WW II.
Många av buggar kommer att fixas i nästa patch. Den kommer on 14 dagar + bonus

Medlem

ok lir, men en aning buggigt där man ev löser det i nästa paych.

För mig är det casual och då räcker gratis långt, men som nån sa vill man köra mer än en nation så lär man behöva guld så man kan föra över exp till rätt ställe,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

jo, tjena! 4/5 i betyg för ett gratisspel som är mediokert. alltså 2/5 skulle vara ett rättvisare betyg. så fz kör fortfarande med sina skumma betygsättningar. jobbigt o tråkigt, eftersom spelrecensenter har en stor roll i ett spels succe...

Medlem

Sen ett litet allmänt tips, som iaf just nu är valid så att säga, har iaf inte sett något om att dom ska ändra hur den funkar. När du kommer till 100% på ditt crew, och kan välja skill.. ta camo först. Varför? Jo, för att oavsett vilken tank du använder, pytteliten eller überfet, så gör camo så att andra måste komma närmare dig för att se din tank.

Och det som är lite fult, och vad som även gör skillen så bra, är att den gäller överallt. Även om du står mitt ute på ett helt öppet fält (den ger såklart lite mindre bonus då än om du är gömd i en buske), så måste dom komma närmare. Eftersom det absolut viktigaste i det här spelet är att kunna skjuta på andra utan att bli sedd, och helst röra sig osedd, så är det den här skillen man ska ha.

Repair och FF är nice, men inte lika värdefulla. Bara köra på repair efter att man maxat camo.

Medlem

Spelet är ju roligt. Men utvecklarna är sämst. Deras sett att släppa patcher är helt sjukt dåligt. Matchmakingen är för simpel så man får sämst matchups 90% av gångerna. Sjuk obalans innom vissa tiers. Finns massa mer crap.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

tycker det e tråkigt att man måste gå ryska tank för att få en hyfsad upplevelse.

Medlem
Skrivet av kaem79:

jo, tjena! 4/5 i betyg för ett gratisspel som är mediokert. alltså 2/5 skulle vara ett rättvisare betyg. så fz kör fortfarande med sina skumma betygsättningar. jobbigt o tråkigt, eftersom spelrecensenter har en stor roll i ett spels succe...

Med tanke på hur mycket kul jag har haft med spelet, och att jag fortfarande spelar det alldeles för mycket, hade jag inte med gott samvete kunnat sätta ett lägre betyg.

Medlem

Jag tycker betyget är rättvist.
Det finns alltid utrymme för förbättringar, men WoT är unikt och roligt!

Medlem
Skrivet av Sille:

tycker det e tråkigt att man måste gå ryska tank för att få en hyfsad upplevelse.

Tyska TDs är ju grymt roliga att lira med. En fullt uppgraderad Hetzer eller Jagdpanther golvar det mesta man möter. Amerikanska artilleriet är inte helt fel heller.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Du har helt rätt. Men guldsakerna är ju inte nödvändiga för att spela spelet, de tillför väldigt små bonusar i bästa fall. Förutom premiumkontot, då, men det är inte särskilt dyrt jämfört med andra MMO.

Fast man vinner ju inga fler strider med ett premiumkonto, man får helt enkelt bara högre belöning från själva striden. Jag vet att du vet detta Mr Nylund, men för övriga som inte vet.

Medlem
Skrivet av UOme:

Undrar om det skulle funka på en netbook?

Runt 10 fps på en ASUS 1015PN, dippar lite mer i strider..
Så går att spela men är inte särskilt njutbart med så låg fps

Å ja, jag citerade mig själv Ingen annan som ville ge mig ett svar ju..

Medlem

Motorn verkar inte vara så värst optimerad, även fast man drar ner allt, och fixar i config filen + med textur filer för att få bort ännu mer så att det ser ut som 3D på en commodore 64... så får man ändå dålig fps på low end comp.

Sen, dra aldrig ner view range. Ha den alltid på max, annars missar man tanks! Riktigt dåligt.

Medlem

Jag har försökt att få igång det men får inte igång det då det står unabel to connect to network.
Jag tror det beror på att jag har en väldigt hög pin då jag har mycket program på den här dåliga burken.

Medlem
Skrivet av Sille:

tycker det e tråkigt att man måste gå ryska tank för att få en hyfsad upplevelse.

Vill du veta varför ;)?
För det är ryssar som har gjort spelet och dom har mer tillgång om prestanda och sånt om dom ryska tanksen än dom andra nationerna i spelet ^^

Medlem
Skrivet av tRevz:

Motorn verkar inte vara så värst optimerad, även fast man drar ner allt, och fixar i config filen + med textur filer för att få bort ännu mer så att det ser ut som 3D på en commodore 64... så får man ändå dålig fps på low end comp.

Sen, dra aldrig ner view range. Ha den alltid på max, annars missar man tanks! Riktigt dåligt.

Har du någon länk där de tipsar om vad man kan göra med config filen å texturerna?

Medlem
Skrivet av UOme:
Skrivet av tRevz:

Motorn verkar inte vara så värst optimerad, även fast man drar ner allt, och fixar i config filen + med textur filer för att få bort ännu mer så att det ser ut som 3D på en commodore 64... så får man ändå dålig fps på low end comp.

Sen, dra aldrig ner view range. Ha den alltid på max, annars missar man tanks! Riktigt dåligt.

Har du någon länk där de tipsar om vad man kan göra med config filen å texturerna?

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/823-game-setti... tex, googla på world of tanks +preferences.xml

Finns lite om texturer i den där tror jag, men googla på wot o remove textures etcetc så borde det väl komma en del. Eller bara söka på forumen (både eu & amerikanska).

Medlem

Fan vad ni ska gnälla.

Här kommer det äntligen ut ett enkelt PC exklusivt spel som har massor av potential att bli ännu roligare och så ger ni upp efter 5 min. Varför skulle marknaden bry er om er.

Och så många fel är där inte, visst det finns en del konstigheter men snart släpps den största patchen i alla fall.

Medlem
Skrivet av careri80:

Smaken är som baken, helt klart... jag höll på att dö av tristess efter fem minuter. Och att det ser ut, låter och beter sig som ett 5-10 år gammalt spel gör ju inte saken bättre. Slö styrning där minsta lilla kant eller spinkiga lyktstolpe sätter totalstopp, vilket även det känns som något som inte hör hemma i ett spel år 2011. Grötigt och opedagogiskt gränssnitt samt saknad av in-game tutorials är andra minus.

Men snälla, det är väll inte så kontigt om du bara körde i 5min.
då har du det absolut sämsta som finns att få tag på.
extremnt klena motorer (snigel-fart) kass puffra osv..
Trode du att man fick en King Tiger direkt?
Testa köra en IS-7, då kör du IGENOM hus, inte fassnar på minsta lilla sak som kassa-tanksen i början gör.


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar