Så funkar Portal 2 på PS3

Robot
Så funkar Portal 2 på PS3

Steam, achievements och gratisversioner till pc och Mac – men för co-op krävs flera exemplar av spelet.

#portal-2, #valve


Så funkar Portal 2 på PS3

Finns en Preview på gametrailers nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Varför inte samma funktioner till Xbox 360? Idiotiskt , säkerligen klamrar sig Mircosoft sig fast vid det enorma felsteget Games for Windows. Fast Portal 2 intresserar mig egentligen inte ett dugg men interaktion mellan olika plattformar är dock mera intressant.


signatur

War never changes.

Medlem

oj, trevligt värre!

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Varför inte samma funktioner till Xbox 360? Idiotiskt , säkerligen klamrar sig Mircosoft sig fast vid det enorma felsteget Games for Windows. Fast Portal 2 intresserar mig egentligen inte ett dugg men interaktion mellan olika plattformar är dock mera intressant.

Håller med att det är intressant att man kan köra mellan olika plattformar, det ser man ju inte så himla ofta utav nån anledning.
Vore ju kul om FIFA o liknande spel kunnat ha multiplayer över många plattformar, då det inte finns några fördelar att köra det på PC för exempel.

Medlem

Så antingen köper man det till pc och får det till pc, eller så köper man det till ps3 och får till ps3, pc och mac? Hmm känns som att man inte har något att förlora på att köpa det till ps3 isåfall?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Köper du PS3-versionen får du möjlighet att ladda ner spelet gratis till pc och Mac. Dessa kan dock inte användas för att spela co-op, för detta krävs att man köper två versioner av spelet.

förstår inte riktigt den punkten, så man kan lira coop på ps3 med en på pc fast med olika ex av spelen? vill bara vara säker

Medlem

Låter bra, men jag är orolig för framtid3en...
De kommer säkert att låsa Ps3-versionen av sina spel till steam, precis som på PC. Vilket gör att de inte kan säljas begagnade/bytas in och åker du på en bann i ett spel på valfri plattform så är det kört.

Riktigt idiotiskt system som Casuals med nöje kommer att köpa och älska för att det är "smidigt". Det är alltid smidigare med en diktatur där staten (eller Valve) tänker åt dig och bestämmer över dina tillgångar...
Vänta och se bara. Glad att MS inte fallit för denna skit ännu, ytterligare en frihet på konsol

Medlem
Skrivet av pewpew:

Köper du PS3-versionen får du möjlighet att ladda ner spelet gratis till pc och Mac. Dessa kan dock inte användas för att spela co-op, för detta krävs att man köper två versioner av spelet.

förstår inte riktigt den punkten, så man kan lira coop på ps3 med en på pc fast med olika ex av spelen? vill bara vara säker

Eftersom portal 2 kommer kunna spelas mot varandra över plattformarna så tror jag att dom menar att du kommer inte kunna spela på din ps3 mot din pc i co-op utan endast separat. Precis som om du har två skivor till ett onlinespel men endast 1 cdkey


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av pewpew:

Köper du PS3-versionen får du möjlighet att ladda ner spelet gratis till pc och Mac. Dessa kan dock inte användas för att spela co-op, för detta krävs att man köper två versioner av spelet.

förstår inte riktigt den punkten, så man kan lira coop på ps3 med en på pc fast med olika ex av spelen? vill bara vara säker

Antagligen så kan man bara köra singleplayer i den versionen som följer med gratis till PC/Mac.
Dvs om du vill lira Co-op mot någon med PC/Mac så krävs det att den personen har köpt spelet till PC/Mac.


signatur

I want to play a game.

Medlem
Medlem

Surt att det inte funkar att spela co-op på PC om man köper ps3 versionen

Medlem

Förklara lite bättre Tomas, om jag köper PS3 versionen så kan jag ladda hem PC versionen.. MEN den fungerar inte i co-op alls då eller är det att den PC versionen du laddade hem graits inte funkar med det tillhörande PS3 spelet du köpte?

Har en kompis som ska köpa det på pc, om han avbokar det, köper ps3 versionen och får pc versionen gratis, kan han ta sin pc version och köra med mig och min ps3 version??


signatur

"High life on low budget"

Redaktör
Skrivet av bent toe:

Förklara lite bättre Tomas, om jag köper PS3 versionen så kan jag ladda hem PC versionen.. MEN den fungerar inte i co-op alls då eller är det att den PC versionen du laddade hem graits inte funkar med det tillhörande PS3 spelet du köpte?

Har en kompis som ska köpa det på pc, om han avbokar det, köper ps3 versionen och får pc versionen gratis, kan han ta sin pc version och köra med mig och min ps3 version??

Jag är lite osäker, men det verkar som att online-co-op endast kan köras i PS3-versionen av de tre spel som hänger med om man köper det till PS3 (man får ju PS3 på skiva, och pc- och Mac-versionerna online då). Saxat från info-sidan:

Citat:

Can two players play online co-op with each other using a single purchase of Portal 2 for PlayStation®3?

Only PlayStation®3 split-screen co-op can be played using a single copy of the game. When you purchase a new copy of Portal 2 for PlayStation®3, you will receive an in-box code which provides your linked Steam account with access to your copy of Portal 2 on your computer. The game is still owned by only a single Steam account--another copy will be required to play online co-op with a friend.


signatur
Medlem

så som jag förstår det så kan man lira co-op på både sin PS3 och PC version, MEN man kan inte ha en spelare på PS3an och en spelare på PCn som spelar tillsammans eftersom dom två går på samma cd-key! däremot så tror jag att man kan spela co-op på sin PC om man har köpt PS3 versionen.

Medlem

Vill ha men min ekonomi håller inte...

Medlem

Vad är det som är så svårt att förstå.
Du köper ps3 versionen, få grattis kopia till pc/mac.
Du kan lira coop utan problem.
Det enda som inte kommer att funka är ifall du kör ps3 och din brosa sitter på pc på samma konto.
Dvs ni loggar in på samma server men bara en av er kan spela, dvs 1 konto kan lira åt gången.

Medlem
Skrivet av jlarss:

så som jag förstår det så kan man lira co-op på både sin PS3 och PC version, MEN man kan inte ha en spelare på PS3an och en spelare på PCn som spelar tillsammans eftersom dom två går på samma cd-key! däremot så tror jag att man kan spela co-op på sin PC om man har köpt PS3 versionen.

Nja nästan helt rätt. Om du spelar på PS3 versionen online så kan du inte samtidgt alls spela på pc versionen. så funkar det efter som man måste vara online på steam och steam kontot måste vara länkat till psn kontot och man måste vara inloggad för att kunna spela online.
Om jag har förstått det rätt vill säga dom har inte varit så tydlaiga så det har blivit väldigt krångligt ycker jag och säkert många andra med.

Medlem

Jag kan säga såhär att det absolut INTE kommer att finnas så att man kan spela mellan xbox och ps3 eller pc xbox och ps3. Aldrig! Varför? Jo Det stora företaget microsoft och det lite mindre företaget Sony kommer aldrig att komma överens.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av jlarss:

så som jag förstår det så kan man lira co-op på både sin PS3 och PC version, MEN man kan inte ha en spelare på PS3an och en spelare på PCn som spelar tillsammans eftersom dom två går på samma cd-key! däremot så tror jag att man kan spela co-op på sin PC om man har köpt PS3 versionen.

Nja nästan helt rätt. Om du spelar på PS3 versionen online så kan du inte samtidgt alls spela på pc versionen. så funkar det efter som man måste vara online på steam och steam kontot måste vara länkat till psn kontot och man måste vara inloggad för att kunna spela online.

det var precis det jag menade

AW8
Medlem

Körv e så jävla gött


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Varför inte samma funktioner till Xbox 360? Idiotiskt , säkerligen klamrar sig Mircosoft sig fast vid det enorma felsteget Games for Windows. Fast Portal 2 intresserar mig egentligen inte ett dugg men interaktion mellan olika plattformar är dock mera intressant.

Ofast är det xbox som får allt godis och PS3 står utan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Whaa.. bästa dealen jag har hört!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kommer man kunna lira co-op över LAN? Jag hoppas onekligen det så man inte måste köpa två spel...

EDIT: http://www.co-optimus.com/game/1499/pc/portal-2.html svarar på min fråga = nej, man kan inte spela Portal 2 via LAN :S

Medlem

Då är det här lika mycket en pc/mac version som en PS3 version?

Medlem

Alla kan länka sina PSN-ID's med sitt Steam-ID.
Så att köpa Portal 2 på PS3 borde innebära att man KAN spela co-op.

Det betyder att Nisse-PSN länkar med Nisse-STEAM, och sedan får ladda hem PC/Mac versionen.
Sedan loggar Kalle-PSN in och länkar med Kalle-STEAM, men kan inte ladda hem PC/Mac versionen.

Nisse-STEAM spelar sedan PC/Mac versionen medan Kalle-PSN spelar på PS3 versionen.

Lär inte dröja länge innan vi vet om Valve har lagt in flera begränsningar vi inte vet om som skulle hindra ovanstående.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv

valve är riktigt bra på pr, samt att få fler att använda steam

Medlem

Hoppas man kan välja att inte behöva spela med folk på ps3 när man kör på datorn.
Orka stå och vänta på att dom ska sikta in sig hela tiden :/

Medlem

Anledningen till att man inte kan göra samma sak på krysslådan såvitt jag förstått är för att Microsoft envisas med att tvinga alla som gör spel åt den att använda deras Live system medan Sony låter Valve använda Steam på PS3. Läste det någonstans förut, men det låter som en bra deal. Synd bara att man har sån liten spelbudget som student att det nog inte blir något köp..

Medlem

Tufft


signatur

Trust is for fools...

12
Skriv svar