Finska Remedy vill klå L.A. Noire-teknik

Robot
Finska Remedy vill klå L.A. Noire-teknik

Enligt utvecklaren bakom Alan Wake kommer deras kommande spel – enligt rykten Alan Wake 2 – vara mer tekniskt bevandrat än självaste L.A. Noire.

#la-noire, #alan-wake


Medlem
Finska Remedy vill klå L.A. Noire-teknik

Och nästa vecka kommer ID Software och säger att de har en ny teknik som är bättre än Remedy och som analyserar atomerna i huden och hur de rör sig.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Och sedan kommer jag och säger att jag har en spegel

Medlem

Oh! Får hoppas att de håller vad de lovar.
Men jag tror nog att den sortens grafik kräver nya konsoler.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

eller så lanseras det ubercoola sminkspel *längtar* med eyecandytoy med facerecoqnition och kinectbrush

Medlem

Upp till bevis då? Lätt att säga att man är bättre om man inte behöver bevisa det. Förövrigt var Alan wake en besvikelse och är 99% säker att L.A. noire blir ett bättre spel så remedy ska bara hålla käften.

Medlem

Snygga ansikten, animationer och fläskig grafik i all ära, men glöm för guds skull inte bort att göra ett *bra spel*! Om jag inte blir underhållen (underhålld?) spelar det ingen roll om ansiktena är verklighetstrogna, jag kommer stänga av spelet ändå...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Det är väl inte så konstigt att det kan bli bättre när L.A. Noire i princip är klart redan? Rockstar kan ju kanske redan sitta och leka med ännu bättre ansiktsanimationer än de har med i L.A.N. som de inte hann slänga in.
Det skulle vara konstigt om Remedy inte lyckats skrapa ihop någonting bättre när spelet förmodligen släpps mycket senare. Så det är inget att skryta om.

Jag tror "Remedy" är fulla av Koskenkorva, sedan sveket med Alan Wake till PC, har man tappat geisten för dem. Och kan de snälla göra ett spel utan ett karaktärsnamn, vad blir det efter Alan Wake 2, "Ingrid Svensson"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Remedy vinner om dom gör en PC release, tvärt emot Rock-glömmer bort vilka hjälpte göra dom störa-Star.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Tycker iofs animationerna osv. i L.A. Noire är värdelösa, men visst.

Medlem

Jag köper gimmicks när det faktiskt tillför någonting till gameplay, men är det någon mer än jag som undrar när någon kommer att dra ihop alla detaljer till en helhet? Fina ansiktsanimationer är väl trevligt, men jag vill INTE köpa ett spel där halva utvecklingstiden gått åt till det. Är det bara jag som kan spela igenom Oblivion/Fallout 3 utan att tänka på att alla NPC'er ser ut som skyltdockor?

Däremot skulle det vara skitcoolt om min EASHL-spelare såg förvånad ut när han blir tacklad bakifrån rakt in i sargen, eller om Dice kunde få till ett riktigt argt war face i BF3

Medlem

Lycka till säger jag


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Alan Wake var riktigt bra spel, om man tyckte om t,ex Twin Peaks-tvserien. Att grafiken inte var lite awesome som dom lovade var en annan sak. Man såg att dom hade hållit på med det spelet ett tag. ¨Jag ser fram emot ett till Alan wake med massa härliga skumheter.

Och att man inte kan tycka att L.A.N har snygga animationer är som att skjuta sig i benet. Man ser nu vart framtiden är på väg när det gäller spel. Man minns när Max Payne kom ut och man såg hur ansiktet rörde sig i olika animationer, det var en awesome upplevelse. Men detta kommer nog bli något mer fantastiskt.

Medlem

Remedy Games betyder ingenting. Efter att ha horat sig och gjort Alan Wake konsolexklusivt kan de lika gärna gå och dö.

Inaktiv

rockstar stinker. heja remedy...

Medlem

Låter riktigt bra
Alan Wake var ett grymt underhållande spel och jag förstår alla bittra fanboys som gråter blod för att de missade det och inte har råd/kan lira på konsol, er förlust. Själv tror jag det blir en runda till i Twin Peaks/Bright Falls, otroligt bra spel imo
Hoppas på en uppföljare om möjligt, samt ett släpp till PC (trots allt gnäll) och gärna även till Ps3. Bra spel förtjänar att avnjutas av många, även om de mest bara gnäller och inte ens har råd att hyra en konsol ^^

Inaktiv

Oavsett om remedy kommer göra det bättre, vilket borde vara en självklarhet då de nyss börjat eller ska börja utveckla sitt nya spel, så tror jag L.A. Noir kommer va ett bra spel. Den här typen av spel har jag längtat efter väldigt länge och ser verkligen fram emot release.

Tycker, som vissa andra här i tråden, att AW var mycket bra, inte för grafikens skull utan stämningen. För mig är just den viktigast av allt i ett spel. Grafiken kommer längre ner på listan om jag får välja.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Låter riktigt bra
Alan Wake var ett grymt underhållande spel och jag förstår alla bittra fanboys som gråter blod för att de missade det och inte har råd/kan lira på konsol

Löjligaste jag hört. Inte ha råd att spela på konsol? Det är konsolspelare som inte har råd med en riktig pc!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Grumbledock:

Låter riktigt bra
Alan Wake var ett grymt underhållande spel och jag förstår alla bittra fanboys som gråter blod för att de missade det och inte har råd/kan lira på konsol

Löjligaste jag hört. Inte ha råd att spela på konsol? Det är konsolspelare som inte har råd med en riktig pc!

Heeeeeeere we go again, haha. Upplagt för smash...

Medlem

dagen innan ryktena om alan wake 2 dök upp hade jag köpt Alan Wake 1. nu hoppas jag sannerligen att det är Alan Wake 2. blev helt tagen av spelet och har bara DLCn kvar


signatur

// Bacon <3

Medlem

Good luck säger jag bara


signatur

Game long and prosper

Medlem

@Grumbledock

Väljer en utvecklare PC som plattform betyder det att uvecklaren har möjlighet att utnyttja den bästa tekniken som finns i dagläget. Väljer de framförallt Spexbox så gör de detta för att de är giriga horor som inte har någon som helst integritet utan väljer MS pengasäck framför att vara riktiga artister för den plattformen är lika värdelös som en Trabant på Autobahn och lika jäkla död som Karl den XII.

Och Alan Wake utvecklades just för Spexbox så QED.

De enda fanboisen här är Spexboxfantasterna som inte vet sitt eget bästa och borde omyndigförklaras.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

@azynkron

fast nu är det ju som så att de fortfarande kan använde den bästa tekniken som finns i dagsläget.
det enda de inte kan göra är mosha på med 10biljarder polygoner och löjligt höga upplösningar på allt.

det är fullt möjligt att ha ett tillräckligt snyggt och bra spel på den så kallade "spexboxen" och ps3an med för den delen. du är bara kinkig över att det inte kommer fler generiska fps med "bättre" grafik och samma gameplay om och om igen känns det som.

spel behöver inte vara mer högupplösta än vad de redan är, och jag tänker gå så långt så jag säger att det här fjantet om bättre grafik har gått så långt att det skadar hela jävla spelindustrin när alla jävla p16 vägrar plocka upp något om det inte har den senaste bästa höguplösta grafiken någonsin. nu ska jag nog gå och spela något roligt lågupplöst spel på min Wii trotts att jag har en top notch pc, ps3 och 360.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

@azynkron

fast nu är det ju som så att de fortfarande kan använde den bästa tekniken som finns i dagsläget.
det enda de inte kan göra är mosha på med 10biljarder polygoner och löjligt höga upplösningar på allt.

det är fullt möjligt att ha ett tillräckligt snyggt och bra spel på den så kallade "spexboxen" och ps3an med för den delen. du är bara kinkig över att det inte kommer fler generiska fps med "bättre" grafik och samma gameplay om och om igen känns det som.

spel behöver inte vara mer högupplösta än vad de redan är, och jag tänker gå så långt så jag säger att det här fjantet om bättre grafik har gått så långt att det skadar hela jävla spelindustrin när alla jävla p16 vägrar plocka upp något om det inte har den senaste bästa höguplösta grafiken någonsin. nu ska jag nog gå och spela något roligt lågupplöst spel på min Wii trotts att jag har en top notch pc, ps3 och 360.

Kul för dig. Tvätta händerna när du är klar bara.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar