Playstation 3-exklusivt material till L.A. Noire

Robot
Playstation 3-exklusivt material till L.A. Noire

Rockstar bekräftar att PS3-utgåvan av L.A. Noire kommer innehålla material som inte går att finna på Xbox 360.

#la-noire, #rockstar


Medlem
Playstation 3-exklusivt material till L.A. Noire

Det var som F-N!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Mer tidsexklusivt material, förstår inte att företagen orkar handla men bevisligen funkar det. Sony som öppnat plånboken, det var inte vanligt...
Skulle tro att PSN+ lönar sig

Inaktiv

Usch så jag avskyr när företag gör sånt här.

Medlem

Aja trevligt att PS3 har får sina kakor också.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

mxz
Medlem

Näe! Spelet finns till flera plattformar, varför ska en plattform favoriseras även om det bara är under en viss tidsperiod? Ynligt av Rockstar att hålla på med detta.

Som PS3-ägare skäms jag över att Xbox-ägarna ska bli förnekade detta, inte på grund av att spelet bara utvecklas för en/ett fåtal plattformar eller för att utvecklarna inte har tid och resurser att porta direkt och måste ha olika släppdatum, utan för att någon har pröjsat pengar för att denne tredjepartstillverkare ska undanhålla material för andra.

Om spel skiljer sig åt mellan plattformar på grund av plattformarnas begränsningar, egenheter och möjligheter har jag inget mot, men det här tycker jag är löjligt och sandlådeaktigt. Visst försöker Microsoft och Sony till varje pris vinna marknadsandelar, men gör det genom bra exlusiva egna titlar då än dessa försök med "tidsexklusivitet". De ger mig bara en dålig eftersmak i munnen även om jag råkar ha "rätt" spelkonsoll just nu.

Medlem

nämen oj, där gick man miste om en utbytbar hatt i en ny färg eller något annat jättenödvändigt


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

nämen oj, där gick man miste om en utbytbar hatt i en ny färg eller något annat jättenödvändigt

+1

Medlem

kan dem inte bara spärra så man inte kan köpa upp rättigheterna på sådant meterial?

Medlem

Har för mig att 360 och vissa butiker har eget "exklusivt" material också

Medlem
Skrivet av jesterhead:

Har för mig att 360 och vissa butiker har eget "exklusivt" material också

Och jag hoppas att det slutar innan det blir en trend, tråkigt att Sony verkar ha tagit efter. Ser inte poängen med att en plattform får innehållet några månader tidigare än alla andra.

Medlem

Vad är det med folk som gnäller? Utveckling kostar stålar. Självklart kommer utvecklarna tillföra extra material om dom får in stålar för det. Sluta lipa och köp konsollen om det stör er. Satans avundsjuka.

Medlem

För en gångs skull får PS3 något mer, det är alltid XBox som får alla extras och DLC.

Medlem

Jag önskar dom kunde sluta ge bort olika delar av spelet som "Extra Material".
Det här är ju bara löjligt.

Men jag längtar som f*n efter spelet!

Medlem
Skrivet av Rolle:

För en gångs skull får PS3 något mer, det är alltid XBox som får alla extras och DLC.

Är det?

Det är inte utvecklarna som favoriserar en platform. De ingår i ett avtal med konsolltillverkaren och får betalt för att släppa något exklusivt till sin platform. Den platform som får något exklusivt är den som valt att langa fram flisen.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Rolle:

För en gångs skull får PS3 något mer, det är alltid XBox som får alla extras och DLC.

Är det?

Det är inte utvecklarna som favoriserar en platform. De ingår i ett avtal med konsolltillverkaren och får betalt för att släppa något exklusivt till sin platform. Den platform som får något exklusivt är den som valt att langa fram flisen.

Vilket oftast brukar vara MS...

Lite synd att det blir så här, men skulle inte bli jätteöverraskad om det dyker upp till 360 några månader senare.

Medlem

Förmodligen ett plåster på såret för att LA Noire en gång i tiden va tänkt som PS3 exklusivt. Eller så har det med lagringsmedia att göra.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Mer tidsexklusivt material, förstår inte att företagen orkar handla men bevisligen funkar det. Sony som öppnat plånboken, det var inte vanligt...
Skulle tro att PSN+ lönar sig

Det var Sony som bekostade utvecklingen av detta spel från början (som då var PS3-exklusivt). Ett av villkoren för att Sony skulle låta det bli multiplattform lär ha varit att PS3 skulle få något exklusivt.

Medlem

Inte mer än rätt imo. GTA IV hade exklusivt till 360. Kan väl PS3 få börja med något exklusivt till L.A. Noire.

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Jag önskar dom kunde sluta ge bort olika delar av spelet som "Extra Material".
Det här är ju bara löjligt.

Men jag längtar som f*n efter spelet!

LOL. Seriöst alltså. Jag antar att det kommer finnas oerhört mycket DLC till detta spel.
Men det är ju det, företaget som betalar bäst får även det bästa extra materialet.

Medlem

Bättre med (tids)exklusivt material än exklusiva spel imo

Medlem

Skicka och klaga på dom för fan mouthoff@rockstargames.com

En kula i huvudet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar inte alls när de håller på med sådan här skit.
Är PS3-användare, men hatar att man inte ska kunna få med "allt" till alla versioner/land osv.
Jag kommer snart att tappa intresset för spel om man inte kan få dem kompletta på en gång.

Medlem

Ps3 version av RDR hade ochså det så det är inte så konstigt och nej detta är inget tidsexklusift.

Medlem

oh, var tvungen att ringa GAME och höra till vilken platform jag bokat det. tur nog bokade jag rätt =>


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem
Skrivet av mxz:

Näe! Spelet finns till flera plattformar, varför ska en plattform favoriseras även om det bara är under en viss tidsperiod? Ynligt av Rockstar att hålla på med detta.

Som PS3-ägare skäms jag över att Xbox-ägarna ska bli förnekade detta, inte på grund av att spelet bara utvecklas för en/ett fåtal plattformar eller för att utvecklarna inte har tid och resurser att porta direkt och måste ha olika släppdatum, utan för att någon har pröjsat pengar för att denne tredjepartstillverkare ska undanhålla material för andra.

Om spel skiljer sig åt mellan plattformar på grund av plattformarnas begränsningar, egenheter och möjligheter har jag inget mot, men det här tycker jag är löjligt och sandlådeaktigt. Visst försöker Microsoft och Sony till varje pris vinna marknadsandelar, men gör det genom bra exlusiva egna titlar då än dessa försök med "tidsexklusivitet". De ger mig bara en dålig eftersmak i munnen även om jag råkar ha "rätt" spelkonsoll just nu.

Äh för engångs skull får ps3 nu extra matrial

Medlem

Även om förhållandet är 6/10 där MS köper exklusivitet mot 3/10 för sony så gillar jag det inte heller. Allas pengar är väl lika värda. Trista försök att döda all konkurrens.

Men för mindre utvecklingsbolag är det kanske lättare att klara kompetens på en plattform är flera. Men det är knappast fallet här ju. L.A.NOire har ju legat på reklam-banners sedan i julas nästan överallt dessutom.

Medlem

Haha gnäll på xbox noobs!


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar