Steam hindrar Half-Life 3?
Steam-konkurrent säger att tjänstens astronomiska framgångar hindrar nya Valve-spel.
#valve, #the-orange-box, #stardock, #left-4-dead, #portal, #alien-swarm
Bra företag tar sin tid. Jag köper hellre än 8 års helhjärtad produkt än en halvfärdig produkt ( läs Call of Duty).
Problemet med steam är att den ökar lättillgängligheten, en följd av digitaliseringen, som ökar vårat krav på flöde av nya produkter.
I alla fall, ta er tid, valve!
You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!
Men va fan det lär väl inte sitta en jävel av spelutvecklarna och joxxa med Steam? Det har de väl annat folk till? Och om de nu har haft så stora framgångar har de väl ändå anställt mer personal..
Tror inte det blir ett Ep3 utan det blir ett Half Life 3!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Men va fan det lär väl inte sitta en jävel av spelutvecklarna och joxxa med Steam? Det har de väl annat folk till? Och om de nu har haft så stora framgångar har de väl ändå anställt mer personal..
Tror inte det blir ett Ep3 utan det blir ett Half Life 3!
Jo det kan de göra. Dem bästa spelutvecklare är Civil Ingenjörer. De har kunskap i mer än bara hur spel utvecklas. Samt att spel är otroligt komplex jämfört med steam.
Idono. That's me!
Självklart, tack vare Steam drar de in miljarder utan att riskera något, ett MMO som inet ens kräver patchar eller nytt material. Spel som är låsta til Steam, patchande, nya koder, reklam, många vägar som alla ger dem fett med vinst...
Spel däremot är dyra, riskerar att sälja dåligt etc, inte värt att chansa om man istället kan få folket att ge en pengar för att göra inget. Steam är det närmsta man kan komma en diktatur i datorvärlden, och som vanligt så accepterar folk det med nöje, precis som med USA och deras "demokrati".
Tyvärr kan man inte våga vägra Steam om man ska spela på PC, man blir (b)låst
Men va fan det lär väl inte sitta en jävel av spelutvecklarna och joxxa med Steam? Det har de väl annat folk till? Och om de nu har haft så stora framgångar har de väl ändå anställt mer personal..
Tror inte det blir ett Ep3 utan det blir ett Half Life 3!
Jo det kan de göra. Dem bästa spelutvecklare är Civil Ingenjörer. De har kunskap i mer än bara hur spel utvecklas. Samt att spel är otroligt komplex jämfört med steam.
Självklart har dom den kompetens som krävs, men jag har ändå svårt att se att dom skulle ha sån brist på programmerare att det dras från spelutvecklingen till Steam.
Vavle är ju inte direkt något litet företag, dom lär ha pengar att röra sig med tanke på att företaget värderas till minst sagt galna summor enligt Forbes.
Det är nog att glömma EP3, Source Engine är 7+ år gammal, dom har dragit ut EP3 i 4 år nu, och snart är det dags för Source Engine 2, så mest troligt är att dom skrotar hela EP3, alternativt lägger in delar av EP3 i Half-Life 3
Hösten 2012 skulle passa bra med Half-Life 3
Håller faktiskt med. Det känns lite löjligt med Source-motorn i ett nytt spel nu, när de med högsta sannolikhet skulle kunna producera någonting mycket snyggare.
Hoppas verkligen på en ny motor och DX11-godis i nästa Half-Life-spel.
PC gamer 'til I die.
Klart att det beror på det, de gick från att vara en spelproducent till ett tjänsteföretag.
Det har gått så bra för dom så dom jobbar och tar tiden till annat. Och tänk själva, skulle folk tröttna på Valve och steam så behöver dom bara marknadsföra och släppa Half-Life 3 så är dom tillbaks in action. Så varför stressa när siffrona ser bra ut. Därimot tror jag att dom arbetar på Half-life 3 :), och har arbetat ett tag för dom behöver behöver ny motor asap.
Det är nog att glömma EP3, Source Engine är 7+ år gammal, dom har dragit ut EP3 i 4 år nu, och snart är det dags för Source Engine 2, så mest troligt är att dom skrotar hela EP3, alternativt lägger in delar av EP3 i Half-Life 3
Hösten 2012 skulle passa bra med Half-Life 3
Håller faktiskt med. Det känns lite löjligt med Source-motorn i ett nytt spel nu, när de med högsta sannolikhet skulle kunna producera någonting mycket snyggare.
Hoppas verkligen på en ny motor och DX11-godis i nästa Half-Life-spel.
Hoppas verkligen inte att de satsar på DX11 eller Direct X alls. Utan kör vidare på OpenGL och med tanke på deras senaste inriktning så skulle jag inte bli förvånad om de kommer faktiskt göra det.
Med OpenGL på source motorn kommer de kunna få sin dröm, att släppa "steam" och valve spelen på Mac, Linux och Windows
OpenGL till folket o/.
Angående deras släpp, visst kanske lite surt att det blir försenat eller tar lång tid. Men jag vet iaf att att jag kommer spela ett färdigt spel med bra story och en fin "polish" Inget halvdant spel från EA Games (Battlefield Bad Company 2) eller Activision (Cod 4 Modern Warfare 2)
Är det något man lärt sig av Valve och Blizzard så är det att deras spel kommer när de kommer, ingen idé att ens spekulera i saker förren de officiellt visar något.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Hoppas verkligen inte att de satsar på DX11 eller Direct X alls. Utan kör vidare på OpenGL och med tanke på deras senaste inriktning så skulle jag inte bli förvånad om de kommer faktiskt göra det.
Kanske jag som tolkar dig fel här. Valve har aldrig kört OpenGL i Sourcebaserade spel. HL1 verkar vara openGL, eftersom det fungerade för mig med nVIDIA 5200 i Linux via Wine.
Tyvärr verkar det vara en politisk fråga om OpenGL för spel. Bevisligen fungerar det utmärkt: WoW för Mac är ju OGL.
Edit: Kom på att man kunde välja mellan DX/OGL i HL1.