Steam hindrar Half-Life 3?

Robot
Steam hindrar Half-Life 3?

Steam-konkurrent säger att tjänstens astronomiska framgångar hindrar nya Valve-spel.

#valve, #the-orange-box, #stardock, #left-4-dead, #portal, #alien-swarm


Medlem
Steam hindrar Half-Life 3?

Bra företag tar sin tid. Jag köper hellre än 8 års helhjärtad produkt än en halvfärdig produkt ( läs Call of Duty).
Problemet med steam är att den ökar lättillgängligheten, en följd av digitaliseringen, som ökar vårat krav på flöde av nya produkter.
I alla fall, ta er tid, valve!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Är nog inte helt ute och cyklar. Men det borde vara något på G tkr man .. Mer än Ep 3 ...


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Håller med Kaptmorgan

Medlem

Men va fan det lär väl inte sitta en jävel av spelutvecklarna och joxxa med Steam? Det har de väl annat folk till? Och om de nu har haft så stora framgångar har de väl ändå anställt mer personal..
Tror inte det blir ett Ep3 utan det blir ett Half Life 3!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Men va fan det lär väl inte sitta en jävel av spelutvecklarna och joxxa med Steam? Det har de väl annat folk till? Och om de nu har haft så stora framgångar har de väl ändå anställt mer personal..
Tror inte det blir ett Ep3 utan det blir ett Half Life 3!

Jo det kan de göra. Dem bästa spelutvecklare är Civil Ingenjörer. De har kunskap i mer än bara hur spel utvecklas. Samt att spel är otroligt komplex jämfört med steam.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kanske mer info om Half-Life kommer på E3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vadå Half-Life 3 FZ? Det är väl fortfarande Episode 3 som gäller.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Är nöjd med de HL titlar som kommit. De måste hitta på något nytt men samtidigt igenkännande för att det ska bli bra. Kan spela mina episoder om och om igen så ingen panik här.


signatur

Det var detta...

Medlem

tror knappast att spel utvecklarna sitter och kodar steam, de har nog en egen avdelning för det

Medlem

vet inte. jag får känslan av att valve e ett rätt tight företag ändå..

Medlem

Självklart, tack vare Steam drar de in miljarder utan att riskera något, ett MMO som inet ens kräver patchar eller nytt material. Spel som är låsta til Steam, patchande, nya koder, reklam, många vägar som alla ger dem fett med vinst...
Spel däremot är dyra, riskerar att sälja dåligt etc, inte värt att chansa om man istället kan få folket att ge en pengar för att göra inget. Steam är det närmsta man kan komma en diktatur i datorvärlden, och som vanligt så accepterar folk det med nöje, precis som med USA och deras "demokrati".
Tyvärr kan man inte våga vägra Steam om man ska spela på PC, man blir (b)låst

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Tommy_h:

Men va fan det lär väl inte sitta en jävel av spelutvecklarna och joxxa med Steam? Det har de väl annat folk till? Och om de nu har haft så stora framgångar har de väl ändå anställt mer personal..
Tror inte det blir ett Ep3 utan det blir ett Half Life 3!

Jo det kan de göra. Dem bästa spelutvecklare är Civil Ingenjörer. De har kunskap i mer än bara hur spel utvecklas. Samt att spel är otroligt komplex jämfört med steam.

Självklart har dom den kompetens som krävs, men jag har ändå svårt att se att dom skulle ha sån brist på programmerare att det dras från spelutvecklingen till Steam.

Vavle är ju inte direkt något litet företag, dom lär ha pengar att röra sig med tanke på att företaget värderas till minst sagt galna summor enligt Forbes.

AW8
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Det är nog att glömma EP3, Source Engine är 7+ år gammal, dom har dragit ut EP3 i 4 år nu, och snart är det dags för Source Engine 2, så mest troligt är att dom skrotar hela EP3, alternativt lägger in delar av EP3 i Half-Life 3

Hösten 2012 skulle passa bra med Half-Life 3

Håller faktiskt med. Det känns lite löjligt med Source-motorn i ett nytt spel nu, när de med högsta sannolikhet skulle kunna producera någonting mycket snyggare.
Hoppas verkligen på en ny motor och DX11-godis i nästa Half-Life-spel.


signatur

PC gamer 'til I die.

Klart att det beror på det, de gick från att vara en spelproducent till ett tjänsteföretag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det har gått så bra för dom så dom jobbar och tar tiden till annat. Och tänk själva, skulle folk tröttna på Valve och steam så behöver dom bara marknadsföra och släppa Half-Life 3 så är dom tillbaks in action. Så varför stressa när siffrona ser bra ut. Därimot tror jag att dom arbetar på Half-life 3 :), och har arbetat ett tag för dom behöver behöver ny motor asap.

rav
Medlem

Valves anställda har nog haft fullt upp med Team Fortress 2, Portal, Left 4 Dead 1 och 2 de senast åren. Även om Portal och L4D serien inte var Valves från början så har ju Valves anställda jobbat för fullt med de spelen.

Medlem
Skrivet av rav.:

Valves anställda har nog haft fullt upp med Team Fortress 2, Portal, Left 4 Dead 1 och 2 de senast åren. Även om Portal och L4D serien inte var Valves från början så har ju Valves anställda jobbat för fullt med de spelen.

ermh... not in house produced titels

Medlem

When it's done, som Blizzard brukar säga.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Såhär har man tänkt länge, jag iallafall.

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av zhrooms:

Det är nog att glömma EP3, Source Engine är 7+ år gammal, dom har dragit ut EP3 i 4 år nu, och snart är det dags för Source Engine 2, så mest troligt är att dom skrotar hela EP3, alternativt lägger in delar av EP3 i Half-Life 3

Hösten 2012 skulle passa bra med Half-Life 3

Håller faktiskt med. Det känns lite löjligt med Source-motorn i ett nytt spel nu, när de med högsta sannolikhet skulle kunna producera någonting mycket snyggare.
Hoppas verkligen på en ny motor och DX11-godis i nästa Half-Life-spel.

Hoppas verkligen inte att de satsar på DX11 eller Direct X alls. Utan kör vidare på OpenGL och med tanke på deras senaste inriktning så skulle jag inte bli förvånad om de kommer faktiskt göra det.
Med OpenGL på source motorn kommer de kunna få sin dröm, att släppa "steam" och valve spelen på Mac, Linux och Windows
OpenGL till folket o/.

Angående deras släpp, visst kanske lite surt att det blir försenat eller tar lång tid. Men jag vet iaf att att jag kommer spela ett färdigt spel med bra story och en fin "polish" Inget halvdant spel från EA Games (Battlefield Bad Company 2) eller Activision (Cod 4 Modern Warfare 2)

Medlem

Är det något man lärt sig av Valve och Blizzard så är det att deras spel kommer när de kommer, ingen idé att ens spekulera i saker förren de officiellt visar något.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

rav
Medlem

Trodde Valve hade tagit över utvecklingen av L4D serien, etc.

Medlem
Skrivet av Galactica:

Hoppas verkligen inte att de satsar på DX11 eller Direct X alls. Utan kör vidare på OpenGL och med tanke på deras senaste inriktning så skulle jag inte bli förvånad om de kommer faktiskt göra det.

Kanske jag som tolkar dig fel här. Valve har aldrig kört OpenGL i Sourcebaserade spel. HL1 verkar vara openGL, eftersom det fungerade för mig med nVIDIA 5200 i Linux via Wine.
Tyvärr verkar det vara en politisk fråga om OpenGL för spel. Bevisligen fungerar det utmärkt: WoW för Mac är ju OGL.

Edit: Kom på att man kunde välja mellan DX/OGL i HL1.

1
Skriv svar