Call of Duty största underhållningen 2010

Robot
Call of Duty största underhållningen 2010

Statistiska sifferlekar visar att Black Ops var den största mediahändelsen under hela 2010 i Storbritannien – större än Avatar, Toy Story 3 och Twilight.

#call-of-duty-black-ops, #activision-blizzard


Medlem
Call of Duty största underhållningen 2010

"Call of Duty största underhållningen 2010" .. mest sålda, men största fail spelet ever också in my fucking opinion xD

Medlem

Räcker det inte med att gnälla nu? Du har köpt det.. Jag har köpt det.. Alla har köpt det och alla har olika åsikt, precis som med alla andra spel..

Medlem

Klart Black Ops sålde så mycket i hopp om att det skulle vara så mycket bättre än Modern Warfare 2. Jag köpte BO, men sitter ändå fortfarande och spelar MW2, det säger en del.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Bara jag som undra vad det är för speciellt med Now That's What I Call Music 77? Låter som en vanlig bland-skiva aka Absolute Music.

Medlem

Dum var man också när man köpte det. Var då sista gången jag köpte ett cod spel.

WaW ftw!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Dum var man också när man köpte det. Var då sista gången jag köpte ett cod spel.

WaW ftw!

Många som sagt "Var då sista gången jag köpte ett cod spel." men ändå så går dom och köper det iaf http://i.imgur.com/abXW9.png

och ett stort <3 på WaW )

Medlem
Skrivet av Vippe:

Räcker det inte med att gnälla nu? Du har köpt det.. Jag har köpt det.. Alla har köpt det och alla har olika åsikt, precis som med alla andra spel..

Jag har inte köpt skitspelet.

Medlem

Tror det blev en riktigt jäkla pungspark för dom flesta som köppte det. BO sålde bara för att det hette CoD och inte för att det var bra. Har några kompisar som avgudar mw2 och dom var superhypade inför BO men nu så sitter dom framför mw2 igen. Tror att CoD fansen kommer tänka sig för nästa gång dom köper spel. Ibland så kan även p12or fatta att dom blivit blåsta och förvandlade till mjölkkor...

Medlem

Önskar att man kunde gå tillbaka i tiden och avboka black ops, för det går ju inte att sälja skiten heller, ingen vill ha det >.< (PC)

Medlem

Senaste CoD jag spelade var Modern Warfare. Sen gav jag upp.

Medlem

sålda kopior =/= underhållsvärde

Medlem

Imponerande att en film (Avatar) kan konkurrera med ett spel, då spel generellt sett säljer långt bättre om så bara för ett år eller två.
Sen är ju CoD långt mer casual än Avatar vilket ger en större publik, för att inte tala om reklam etc.

Inaktiv
Skrivet av nevdacil:
Skrivet av Vippe:

Räcker det inte med att gnälla nu? Du har köpt det.. Jag har köpt det.. Alla har köpt det och alla har olika åsikt, precis som med alla andra spel..

Jag har inte köpt skitspelet.

Inte jag heller, jag stog och höll i det. Tänkte att det kanske är bättre att vänta vad folk säger om det.

Spenderade dom pengarna på krogen istället, verkar vara som det var en vis investering.

Medlem

Spelade en halvtimme sen avinstallerade jag skiten. Märkte direkt att man lurats att köpa samma spel flera gånger.

Medlem
Skrivet av metro swe:
Skrivet av Hannu87:

Dum var man också när man köpte det. Var då sista gången jag köpte ett cod spel.

WaW ftw!

Många som sagt "Var då sista gången jag köpte ett cod spel." men ändå så går dom och köper det iaf http://i.imgur.com/abXW9.png

och ett stort <3 på WaW )

Vad har modern warefare 2 med detta att göra? Jag köpte aldrig MW2 pga dedikerade servrar inte fanns. Hade det funnits hade jag köpt mw2.

NEJ, jag köper inte ett COD spel igen.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

...

Äh det är ju samma motor sen COD 1, bara uppdaterad med visuella effekter.

Samma skit fysik sen 1999.

Medlem

Zhrooms strikes again


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

statistik som är sååå säkert o pålitligt. pah! det sålde bra, men knappast bäst. folk köpte det pga av tidigare referenser o blev blåsta på värsta rip-off. verkar vara vanligt att spelbolag gör så nft. se bl.a. dragon age 2. fan att man inte ens kan lita på spelbolag nft. allting handlar bara om pengar i dag. suck! hoppas folk lär sig att inte köpa spel utan att spana in det ordentligt först, mig inkl...

Medlem

Vilken tur att man inte köpte spelet då hohoho =), bra beslut iaf om man läser tidigare comments.

Skrivet av Grumbledock:

Imponerande att en film (Avatar) kan konkurrera med ett spel, då spel generellt sett säljer långt bättre om så bara för ett år eller två.
Sen är ju CoD långt mer casual än Avatar vilket ger en större publik, för att inte tala om reklam etc.

Finns väl ändå inte ett enda storspel som är mer casual än att titta på en lökig James Cameron-rulle?

Inaktiv

zhrooms är angry gamer 2k11.

Testade singleplayer Black Ops. Av gammal CoD vana så vet jag att om jag rushar förbi scriptade events så slipper jag stå och mata kulor på pånyttfödda npcer.

Spelade 8 minuter.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Grumbledock:

Imponerande att en film (Avatar) kan konkurrera med ett spel, då spel generellt sett säljer långt bättre om så bara för ett år eller två.
Sen är ju CoD långt mer casual än Avatar vilket ger en större publik, för att inte tala om reklam etc.

Finns väl ändå inte ett enda storspel som är mer casual än att titta på en lökig James Cameron-rulle?

Håller med, varenda jäkel har sett Avatar på bio. Sedan att filmen sålde bra på DVD är ju utan diskussion. Att säga att Avatar inte är mer casual än COD är löjligt, då det är den biofilm som dragit in mest pengar någonsin.

--
Sen börjar man bli lite trött på att läsa alla som ska böla varenda gång COD nämns, ingen har väl tvingat er att köpa spelet? Bara att inse att folk tycker om COD, hur casual det än må vara. Så länge det är roligt att spela, är det skit samma hur spelet är uppbyggt.

Medlem

Tydligen köper folk vad som helst....

Medlem

Jag köpte black ops på release-dagen, veckan efter spelade jag mw2 igen..

Sämsta Cod ever. Tur man inte köpte skitspelet.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av nevdacil:
Skrivet av Vippe:

Räcker det inte med att gnälla nu? Du har köpt det.. Jag har köpt det.. Alla har köpt det och alla har olika åsikt, precis som med alla andra spel..

Jag har inte köpt skitspelet.

Inte jag heller, jag stog och höll i det. Tänkte att det kanske är bättre att vänta vad folk säger om det.

Spenderade dom pengarna på krogen istället, verkar vara som det var en vis investering.

Det var en bra investering må jag säga, aldrig fel med öl (eller vad du nu köpte) !

Medlem

Med X miljoner dollar/euro/pund i marknadsföring kan man nog tillochmed sälja stenar.

...speciellt om man får en TF2-hatt på köpet.

Medlem

Vi får väl hoppas att Battlefield 3 överträffar CoD i år i alla fall


signatur

Imperator

1
Skriv svar