Uppföljaren till Wii på E3

Robot
Uppföljaren till Wii på E3

Flertalet källor bekräftar att Nintendo visar upp sin nya konsol på sommarens stora mässa och den kan vara mer kraftfull än konkurrenterna.

#nintendo


Medlem
Uppföljaren till Wii på E3

Om det stämmer så ska det bli intressant att se vad för gimmick Nintendo kommer att revolutionera spelvärlden med den här gången

Medlem

Inga nya funktioner, inget hoppa runt och vifta utan bara en enkel kontroll och spel med toppengrafik som till N64 så är jag såld direkt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Är inte glad för den första leksaken men jo, det ska bli intressant att se! Får jag säga mitt så hoppas jag på något som inte kommer innebära en massa fitness-spel.

Moderator | Testpilot

Detta ska bli intresant aatt se .D


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jag köper den!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Om det stämmer så ska det bli intressant att se vad för gimmick Nintendo kommer att revolutionera spelvärlden med den här gången

Revolutionera? Snarare degradera


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Xbox 720 och Ps4 måste väl antagligen utannonseras snart.

Medlem

Jag säger att det är för tidigt. En ny konsol så här tidigt, från Nintendo skulle sno Spotlighten från 3DS. Men annars är jag spänd av att se vad dem har att visa oss i årets E3.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Jag tror på Quad-core, 1GB RAM, 6870 grafik.

Kan bli riktigt bra! Får hoppas det börjar komma Wii 2 och PC exklusiva spel då, så att vi PC-spelare äntligen kan få användning av våra kraftfulla grafikkort.

Medlem

Har svårt att tro på detta men vore häftigt om det är sant.
Fast mycket till wii har ju vart en ren besvikelse, mario olympic school rally party blir ju inte bättre för att det är i HD...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag hoppas på samma simpla (Men samtidigt vinnande) design som N64 hade.
Visserligen behövs det alltid lite variation men N64an var riktigt underbar att spela på med polare

Medlem

Tja, ett något uppgraderat Wii, kanske 512MB ram och dual core på 2GHz om man har tur.
Denna gång kanske de introducerar en sådan nyhet som en "fungerande kontroll" aka inte viftande, som gör att spelen går att spela

Medlem
Skrivet av HogisGuy:

Jag säger att det är för tidigt. En ny konsol så här tidigt, från Nintendo skulle sno Spotlighten från 3DS. Men annars är jag spänd av att se vad dem har att visa oss i årets E3.

Nej de vill att alla ska få veta så man kan sitta och vänta i några år sedan.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Inga nya funktioner, inget hoppa runt och vifta utan bara en enkel kontroll och spel med toppengrafik som till N64 så är jag såld direkt.

Håller med, skulle vara riktigt trevligt att se en ny konsoll från nintendo som är kraftfullare, för grafik och fysik och allt vad det heter, viftandet kan de gott skippa, det var kul i början, men nu är det bara jobbigt

Inaktiv

Nice, kanske dags att upgradera ifrån min gamla xbox 1 till denna nu då.

Medlem

Om den är mycket kraftfullare än dagens så lär det nog skynda på dom andras nya konsoler, så hoppas den är bättre än dagens.

Medlem

haha säkert.

Skägg.
10 Chambers

Jag läser rykte om att kontrollen kommer att ha en högupplöst touch-screen. Vore lite typiskt Nintendo...


signatur
Medlem

Nintendo har ju en inkörd tradition av att sälja tekniskt medioker hårdvara till överpris och gå med vinst på det. Jag personligen skulle aldrig köpa deras grejer, men rent företagsmässigt så förstår jag inte varför de skulle överge ett vinnande koncept. De lär ju köra vidare i det spåret så länge det går. Tvivlar på att deras nya konsoll blir något mer än "meh" vad gäller prestandan. Ska iaf bli intressant att se vad det är de hittat på.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag läser rykte om att kontrollen kommer att ha en högupplöst touch-screen. Vore lite typiskt Nintendo...

Jag minns ett likadant rykte från perioden innan Wii avtäcktes.

Vad det än blir så kommer det med all sannolikhet bli mer än bara "Wii HD", samma konsoll men mer kraft. Nintendo är innovatörer, och försöker alltid pusha utvecklingen framåt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag läser rykte om att kontrollen kommer att ha en högupplöst touch-screen. Vore lite typiskt Nintendo...

Jag minns ett likadant rykte från perioden innan Wii avtäcktes.

Vad det än blir så kommer det med all sannolikhet bli mer än bara "Wii HD", samma konsoll men mer kraft. Nintendo är innovatörer, och försöker alltid pusha utvecklingen framåt.

Tekniken till Wii's kontroll är egentligen gammal.
"I love the Power Glove, it's so bad"

Medlem

Jag håller tummarna för att dom gör en tvspelskonsol den här gången istället för en säck med bajs.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Xbox 720 och Ps4 måste väl antagligen utannonseras snart.

Inte direkt. Då Nintendo alltid har riktat in sig till en publik under 12 år.
Medans xbox och ps har riktat in sig på en lite äldre publik.

Så kommer ändå samma folk köpa wii2 o 3 o 4 som alltid köpt wii.

Svårt o göra en kraftfullare idag då? Nästan så en intel atom är snabbare än dagens konsoler.

Skrivet av DAoG:

Tekniken till Wii's kontroll är egentligen gammal.
"I love the Power Glove, it's so bad"

All konsument-teknologi är gammal

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Denna gång kanske de introducerar en sådan nyhet som en "fungerande kontroll" aka inte viftande, som gör att spelen går att spela

Klarar tyvärr knappt av att gå tillbaka till traditionell hankontroll i FPS själv, Wiimote/Move annars går det banne mig inte att spela längre.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag läser rykte om att kontrollen kommer att ha en högupplöst touch-screen. Vore lite typiskt Nintendo...

Jag minns ett likadant rykte från perioden innan Wii avtäcktes.

Vad det än blir så kommer det med all sannolikhet bli mer än bara "Wii HD", samma konsoll men mer kraft. Nintendo är innovatörer, och försöker alltid pusha utvecklingen framåt.

Fast de är samtidigt experter på att se till att deras gamla katalog fortsätter att sälja, så bakåtkompabilitet tror jag är givet. Kanske inte GC, men Wii iaf.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag läser rykte om att kontrollen kommer att ha en högupplöst touch-screen. Vore lite typiskt Nintendo...

Jag minns ett likadant rykte från perioden innan Wii avtäcktes.

Vad det än blir så kommer det med all sannolikhet bli mer än bara "Wii HD", samma konsoll men mer kraft. Nintendo är innovatörer, och försöker alltid pusha utvecklingen framåt.

Fast de är samtidigt experter på att se till att deras gamla katalog fortsätter att sälja, så bakåtkompabilitet tror jag är givet. Kanske inte GC, men Wii iaf.

Det enda som hindrar GC-kompatibilitet är väl egentligen om Wii 2 inte kan läsa skivorna...Bakåtkompatibilitet för Wii borde ju ge för GC också, då arkitekturen i princip är likadan

Medlem

En vanlig kontroll, tack.

Medlem

Mer än rätt av Nintendo. Nu när Microsoft och Sony släppt Kinect och Move.


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

12
Skriv svar