Dags för bilder från Sälen

Medlem
Dags för bilder från Sälen

Jag vet att många av er (en) har önskemål om att få se bilderna från Sälen. Därför ska jag nu göra er lite lyckligare så här på fredagseftermiddagen. Det blir lite blandad kompott med bilder på kollegor och på lokalen "Experium" som vi var i.

Allt inne i Experium va väldigt fräscht och snyggt. Det gick i samma stil som övriga hotellet med inriktning på amerikansk ski lodge-stil. Mycket renhorn, björnskinn och mysiga fåtöljer. Allt kändes välplanerat och va perfek för låna härliga prastunder med kollegorna.

Pelle Sandstrak - Mr Tourette

Bob Hansson - Poet

Vi gjorde oss lite extra festfina på tisdagkvällen, då det bjöds på trerätters midag och underhållning. Tanken var också att vi själva skulle klä ut oss och spexa till det lite. Jag och en kollega hade med oss våtdräkter med avsikten att vi skulle vara utklädda till sälar, riktigt så blev det inte när allt kom till kritan och jag nöjde mig med temat "hitman". Blev ganska bra ändå och antagligen bara en tiondel så varmt som det hade varit om jag bestämt mig för att köa sälen.

Backarna var fulla av snö medan marken i byn var helt fri från det. Man har antagligen kört dit snö från resten av fjället för att kunna hålla backarna öppna fram till påsk. Ski Lodge Lindvallen som hotellet vi bodde på heter var riktigt trevligt med bra rum och möjlighet att laga mat på rummet. Perfekt för den som vill svänga ihop nåt litet till backen. Varm choklad eller piroger eller så MUMS!

Nu har ni väl fått bilder så ni klarar er ett tag hoppas att även de som inte var med på konferensen kan uppskatta dem och att de som var där inte stämmer mig

Ha nu en riktigt grym fredagkväll... själv ska jag fortsätta lyssna på Foo Fighters senaste platta "Wasting Light".

bonus: några korta filmer

#blogg

Medlem
Dags för bilder från Sälen

Diggar bilderna med miniatyreffekt. Måste ju vara taget med TS-E objektiv eller hur


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Ja ja, vissa har det bra.
Fick en reversed "Scootshoot" i alla fall. ja den skulle du åkt med istll.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

TS-E it is 24mm för att vara exakt.

Jag körde ju en del skoter, men då hade jag inte kameran med mig. Satan i gatan va de går! Det var riktigt riktigt roligt

Medlem

Gillar den där svartvita korridorsbilden.
Och vad tyckte du om Bob Hanson?
Har inte varit så intresserad av honom förut, men när han var med på Sommarpratarna i TV och hört han intervjuas i Go' Kväll eller nå, så har jag börjat gilla honom. Han är rolig, har skön berättarteknik men jag har inte läst nå dikter med honom än.


signatur
Medlem

Bob Hansson var definitivt en av höjdpunkterna på hela konferensen. Han fick scenen vid två olika tillfällen och han var mycket uppskattad av alla. Han är ju lite speciell, poet ut i fingerspetsarna, men en grymt bra föreläsare.

Medlem

Härligt, då blir jag nog lite avundsjuk!
Hoppas jag for en möjlighet att höra honom någon gång i framtiden även fast man bor ovanför dalälven


signatur
Medlem

Han har ju uppenbarligen gjort det en gång så det kan inte vara omöjligt! Det är helt klart värt lite resa

1
Skriv svar