Stämningsfyllt från Resident Evil: Raccoon City

Robot
Stämningsfyllt från Resident Evil: Raccoon City

Capcom släpper ny trailer från deras actionfyllda sidospel i den populära zombiemörsaren.

#resident-evil-operation-raccoon-city, #slant-six


Medlem
Stämningsfyllt från Resident Evil: Raccoon City

Detta kan bli riktigt bra! Resident Evil är en av världens bästa spelserier! Jag är stolt över att ha följt det sedan första Resident Evil kom till Playstation 1!

Angående trailern så förstår jag inte varför man skulle vilja bli osynlig i en helikopter.

Sen att den tekniken finns just då också är lite.... konstigt.... Då man inte alls stötte på något sånt högteknologiskt i RE2.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Man har väl aldrig stött på någon Umbrella soldat alls i RE2. Sen så dör in Leon i RE2 heller.

Skulle dock vara ännu bättre om spelet var 8 spelare coop, 4st Umbrella och 4st Spec Ops.
Sen så gör man olika updrag i Racoon City.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Usch så löjlig trailer. Cloaks? Allvarligt?

Medlem

Det här är bara löjligt. Cloaks?!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Vilken sorts spel kommer detta vara? Verka vara mer actionfyllt än vanliga RE.

Jahopp, kan man gå och skjuta samtidigt för en gång skull?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Dom tangerar ju Super Mario-nivåer med denna serie; hur långt kan man mjölka innan djuret dör?


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Så det här är Capcoms försök att vinna tillbaka alla gamla fans som gick över till L4D? Aja, jag tänker inte döma förens jag sett gameplay. Det kan ju faktiskt bli bra.

Inaktiv

Sedan när var Nemesis en grå plåtgubbe? Är det deras tribute till orginalspelen i serien?

Snälla RE kan du inte bara dö medan du fortfarande har en gnutta heder i behåll...

Medlem

Resident Evil, i mitt tycke, handlar om atmosfär, stämningsfull musik och zombies. Inte massa actionfylld och högteknologisk action. Jag är mycket skeptisk. Tycker de pajade Resident Evil tillräckligt med 4:an och 5:an.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Varför känns det som om grafiken tog ett par steg bakåt i tiden?! :S

Och som Blazter säger, RE handlar om atmosfär och stämning, så som skräck och kalla kårar ner för ryggen.
Inte någe jävla black-ops VS zombies. Fan va tråkigt att dom verkligen förstör denna serie, gång på gång. Snälla blicka bakåt till 1-3an och gör där efter.

Då gjordes ju saker på rätt sätt och det är vad RE handlar om. Inte action, fan va besviken jag blir!


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Sedan när var Nemesis en grå plåtgubbe? Är det deras tribute till orginalspelen i serien?

Snälla RE kan du inte bara dö medan du fortfarande har en gnutta heder i behåll...

Du har inte spelat Resident Evil 2 ser jag. Det där är inte Nemesis. Spela Resident Evil 2 så vet du.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vet inte vad jag ska säga, som old school RE fan så ser det här lite löjligt ut..cloaks n shiet fanns egentligen inte 1998 i RE universumet. Sen fattar jag ingenting om själva spelets story..ska man skriva om hela historien eller? Leon varken dog eller mötte USS trupper -_-

Men som spel så ser det helt ok ut, får se med tiden vad dom ska göra av den här soppan. Just ja, istället för att mjölka vidare på Raccoon City så hade det varit kul om spelet handlat om en annan outbreak


signatur

Game long and prosper

Medlem

Asså vad i helvete är det här? en parodi på resident evil?
Grafiken ser sämre ut än RE5 o det här kan lika gärna va en mod till Half life/L4D
Men det här superlöjligt rätt igenom! Det här spelet verkar bli lika mycket rape på spelserien som filmerna är!

Och till han som skrivit nyheten... vad är du för någon jävla tomte?
Stämning? vart fan är den i den här skiten? Du kan inte va mer än 15 år gammal

Inaktiv
Skrivet av Remus:
Skrivet av clumsyandshy:

Sedan när var Nemesis en grå plåtgubbe? Är det deras tribute till orginalspelen i serien?

Snälla RE kan du inte bara dö medan du fortfarande har en gnutta heder i behåll...

Du har inte spelat Resident Evil 2 ser jag. Det där är inte Nemesis. Spela Resident Evil 2 så vet du.

Kom på det igår efter att ha stängt ner datorn att plåtniklas måste vara BOWsen från RE2. Helt riktigt. Det är uppenbarligen dumt att posta när man är så trött att man knappt är vid medvetande

Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Sedan när var Nemesis en grå plåtgubbe? Är det deras tribute till orginalspelen i serien?

Snälla RE kan du inte bara dö medan du fortfarande har en gnutta heder i behåll...

Håller med om det sista du skrev.... har varit en stor fan av RE serien, känns lite si sådär efter den trailern,,

Inaktiv

Ser underhållande ut!


signatur

War never changes.

Medlem

Öh, vad är detta?
Metal Gear = Resident Evil = This?
Jag är skeptisk.

Medlem

Hade föredragit RE2 - 3 Remake men det här ser skitbra ut


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Jag har inte spelat ett enda Resident Evil, ska jag ta mig an detta månne?

Medlem
Skrivet av Havocado:

Jag har inte spelat ett enda Resident Evil, ska jag ta mig an detta månne?

Inte spelat ett enda Resident Evil spel? Börja med detta spelet? Absolut inte. Försök få tag i en Gamecube och köp Resident Evil Remaken och Resident Evil 0. Sen köper du Resident Evil 2 och Resident Evil 3 Nemesis till PC eller Playstation 3 (tror dom skall finnas på Playstation Store?).

Sen beger du dig till Resident Evil Code Veronica X som släpps snart tillsammans med Resident Evil 4 i HD-upplösning till Playstation 3. Sist men inte minst köper du Resident Evil 5 till antingen Xbox 360, Playstation 3 eller PC.

Tyvärr finns det inga zombies i Resident Evil 4 och 5. 5an är också mycket mer action än resten av spelen i serien. Det är mer ett Actionspel med lite inslag av skräck. Resident Evil 4 har iallafall lite skräck och spänning. Fortfarande mycket mycket bra spel!

clumsyandshy: hehe, okej okej. Ja, det är inte lätt att hålla koll på allt, speciellt sent på natten.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Havocado:

Jag har inte spelat ett enda Resident Evil, ska jag ta mig an detta månne?

Inte spelat ett enda Resident Evil spel? Börja med detta spelet? Absolut inte. Försök få tag i en Gamecube och köp Resident Evil Remaken och Resident Evil 0. Sen köper du Resident Evil 2 och Resident Evil 3 Nemesis till PC eller Playstation 3 (tror dom skall finnas på Playstation Store?). Sen beger du dig till Resident Evil Code Veronica X som släpps snart tillsammans med Resident Evil 4 i HD-upplösning till Playstation 3. Sist men inte minst köper du Resident Evil 5 till antingen Xbox 360, Playstation 3 eller PC. Tyvärr finns det inga zombies i Resident Evil 4 och 5. 5an är också mycket mer action än resten av spelen i serien. Det är mer ett Actionspel med lite inslag av skräck. Resident Evil 4 har iallafall lite skräck och spänning. Fortfarande mycket mycket bra spel! .

Hehe jag kanske tar och struntar i det då. Har ju trots allt en uppsjö av andra spel att ta mig igenom. tack för tips!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Havocado:

Jag har inte spelat ett enda Resident Evil, ska jag ta mig an detta månne?

Inte spelat ett enda Resident Evil spel? Börja med detta spelet? Absolut inte. Försök få tag i en Gamecube och köp Resident Evil Remaken och Resident Evil 0. Sen köper du Resident Evil 2 och Resident Evil 3 Nemesis till PC eller Playstation 3 (tror dom skall finnas på Playstation Store?). Sen beger du dig till Resident Evil Code Veronica X som släpps snart tillsammans med Resident Evil 4 i HD-upplösning till Playstation 3. Sist men inte minst köper du Resident Evil 5 till antingen Xbox 360, Playstation 3 eller PC. Tyvärr finns det inga zombies i Resident Evil 4 och 5. 5an är också mycket mer action än resten av spelen i serien. Det är mer ett Actionspel med lite inslag av skräck. Resident Evil 4 har iallafall lite skräck och spänning. Fortfarande mycket mycket bra spel! .

Hehe jag kanske tar och struntar i det då. Har ju trots allt en uppsjö av andra spel att ta mig igenom. tack för tips!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Man har väl aldrig stött på någon Umbrella soldat alls i RE2. Sen så dör in Leon i RE2 heller.

Skulle dock vara ännu bättre om spelet var 8 spelare coop, 4st Umbrella och 4st Spec Ops.
Sen så gör man olika updrag i Racoon City.

För att citera en annan post i denna tråd: Du har inte spelat Resident Evil 2 va?

(och det var ang. soldaterna, nej Leon dör inte men detta är trots allt tänkt som en alternativ story vilket vi hade gott om i RE spel på den "gamla goda tiden")

Medlem

inte så stämningsfullt som utlovat...Sett ganska mycket bättre än så...

Inaktiv

Ni som säger att spel ska dö ut är väl f-n dummare än tåget? Det är väl bättre att utvecklare i alla fall försöker att göra något nytt och än att de bara säger typ "Nä, nu skiter vi i det här och gör rondellhundar istället"....

Det är svårt att göra nya bättre spel om man inte försöker...


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Hellre ett bra Actionspel som påminner lite om filmerna, än ett dåligt actionspel med klara handikapp (Resident Evil 5). Skräckspel kan vi glömma då de dels sällan är läskiga, och dels säljer sjukt dåligt då folk ändå inte vågar spela annat än CoD och Mario

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hellre ett bra Actionspel som påminner lite om filmerna, än ett dåligt actionspel med klara handikapp (Resident Evil 5). Skräckspel kan vi glömma då de dels sällan är läskiga, och dels säljer sjukt dåligt då folk ändå inte vågar spela annat än CoD och Mario

Du är inte äldre än 12 va?

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Hellre ett bra Actionspel som påminner lite om filmerna, än ett dåligt actionspel med klara handikapp (Resident Evil 5). Skräckspel kan vi glömma då de dels sällan är läskiga, och dels säljer sjukt dåligt då folk ändå inte vågar spela annat än CoD och Mario

Resident Evil 5 ett dåligt spel? Har haft mycket roligt med det spelet, enda jag tyckte var småjobbigt var inventorysystemet och vissa quicktime events. Vad menar du med att folk inte "vågar" spela annat? Kommer activision och gör hembesök eller?


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

12
Skriv svar