Nu går det bra att nysa \o/

Flakmonkey
Nu går det bra att nysa \o/

Innan jag opererade mig så ställde jag in mig på att jag skulle ha förjävligt ont de följande veckorna och även om jag knappast kan kalla det för en besvikelse så har den smärtan aldrig riktigt infunnit sig. Visst har det stramat åt och orsakat lite smärta när man bytt position från liggande till stånde och tvärtom, och de första veckorna kändes det ju rätt bra när jag skrattade, men jag skulle nog inte säga att det gjort riktigt ont förutom när jag gjort en sak och det är när jag nyser.

Förmodligen beror det på att jag ju sydde ihop magmusklerna också så visst spretade ut lite eftersom magen varit så jädra stor och när jag nu har nyst så har magmusklerna spännt sig som de ju gör och då har det gjort förbannat ont. Det har bränt till rejält och smärtan och också legat kvar ett bra tag efteråt också vilket gjort mig lite orolig till att något "gått upp" inuti mig. Samma sak har ju hänt när jag skrattat, men det har jag gått att kontrollera till skillnad mot nysningarna som bara kommer. Tyvärr så kommer de ju också med en viss förvarning, du känner ju när du är på gång att nysa och bara det har varit en pina, att veta att det snart kommer göra förbannat jävla ont.

Men men, idag upptäckte jag till min stora glädje att jag nu kan nysa utan att det gör ont. Det skulle förvisso vara ren och skär lögn att säga att det känns som vanligt, men nu behöver jag i varje fall inte bäva för det. Och framförallt så är det ju ännu ett mycket gott tecken på att läkningen går bra

#blogg

Nu går det bra att nysa \o/

Har du bristningar på magen, går dessa bort, eller lämnar de ärr?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Jo bristningar har jag ju och vad jag vet så försvinner inte de... helt enkelt något man får leva med, men det är inte så farligt... påminnelse om resan man gjort så att man inte glömmer

Medlem

Fick du reda på hur mycket överflödshud i kilon som de fick ta bort?


signatur

Jag gissar på att det måste ha varit minst 5 - 10 kg?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey

Inte fått reda på det, men jag tror knappast det var 5-10 kg... har svårt att tro att det skulle vara mer än så och vill nog inte det heller... vill ju inte komma ner under 80 kg

1
Skriv svar