DirectX 11 till Shogun 2 i början av maj

Robot
DirectX 11 till Shogun 2 i början av maj

Hårdvarutesselation och förbättrade skuggor. Bland annat. Creative Assembly uppgraderar spelmotorn inom kort.

#total-war-shogun-2, #creative-assembly


Medlem
DirectX 11 till Shogun 2 i början av maj

De borde lägga sitt krut på att rätta till spelets Siege AI, som i dagsläget gör kampanjen mer eller mindre ospelbar. Har spelat igenom kampanjen en gång, men kommer låta det ligga tills (om?) AIn slutar klumpa ihop sina förstärkning på en punkt på kartan, och sen vägra röra på sig.

Ok, nu är det officiellt. Dags att köpa ett nytt DX 11 kort då....f-n!
Någon som kan tipsa om ett kort som inte kostar mer en en konsol för att få detta att funka på max?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Ok, nu är det officiellt. Dags att köpa ett nytt DX 11 kort då....f-n!
Någon som kan tipsa om ett kort som inte kostar mer en en konsol för att få detta att funka på max?

Inte en chans, mitt 6950 upplåst och överklockat orkar inte riktigt med med allt på max.

Medlem

Tesselerisering i detta spel blir ju awesome!!! fan vad nice kanske blir ett köp då

Medlem

håller med dig zedrix, den buggen förstör väldigt mycket

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Ok, nu är det officiellt. Dags att köpa ett nytt DX 11 kort då....f-n!
Någon som kan tipsa om ett kort som inte kostar mer en en konsol för att få detta att funka på max?

2x (Crossfire) 6850 eller 6870 så tar du det garanterat på max

Inaktiv

jag gillar inte strategi spel, men shogun 2... det ser så jäkla häftigt ut att jag måste nog fan köpa det

Medlem

DX10/10.1 får också stöd i och med DX11(de har bekräftat det på sin sida)

Medlem

Vad är de för prat om att 6950 inte orkar med spelet på högsta? Jag sitter på ett 4870 och spelar med allt på Ultra och de flyter på hur fint som helst, tom lite bättre än Empire faktiskt.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

Vad är de för prat om att 6950 inte orkar med spelet på högsta? Jag sitter på ett 4870 och spelar med allt på Ultra och de flyter på hur fint som helst, tom lite bättre än Empire faktiskt.

Upplösning, AA och AF?

Inaktiv
Skrivet av Thumba:

Vad är de för prat om att 6950 inte orkar med spelet på högsta? Jag sitter på ett 4870 och spelar med allt på Ultra och de flyter på hur fint som helst, tom lite bättre än Empire faktiskt.

Han kanske sitter med en gammal Pentium 4:a och 512MB RAM som flaskhals

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Thumba:

Vad är de för prat om att 6950 inte orkar med spelet på högsta? Jag sitter på ett 4870 och spelar med allt på Ultra och de flyter på hur fint som helst, tom lite bättre än Empire faktiskt.

Han kanske sitter med en gammal Pentium 4:a och 512MB RAM som flaskhals

i5 750 quad, 3,9ghz oc, 4gb 1600mhz ram 6950 uplåst och överklockad till 930/1300, nej min cpu flaskar fanders inte. Återkom där du maxat alla inställningar på 1920x1080 och zoomat in på enheterna när du har 15k soldater i fält tackar.

Medlem

#3 , Jag maxar ju med mitt 4850..

Medlem

Jag har två 4890 i CF, sitter för övrigt på en i7 920 @4.0 ghx, och trötta 1300mhz minnen, och allt går relativt fint på 1900x1200 maxat. Dock får jag ha fläktarna riktigt högt då grafikkorten går varma, låter som ett rymdskepp när jag spelar shogun..

Medlem

Geforce GTX 580 ligger mellan 25-65 fps, så nej ni är blinda. eller kan spela med fps-drops...
Man ska minst ha 30 fps hela tiden för att ens säga att man maxar. Jag kan maxa crysis också, men för de är det inte spelbart.

1
Skriv svar