Amerikaner blev lite mindre värda för en stund.

Medlem
Amerikaner blev lite mindre värda för en stund.

Jag talar givetvis om detta: http://img863.imageshack.us/img863/8547/derpl.jpg

"Why is everybody crying over Japan, have you forgotten Pearl Harbor?"

"Eat a dick japan thats what you get for pearl harbor"

"those damn krauts desserve it for nuking pearl harbor"
Öh va? Krauts som betyder Tyskar?
Atombombat?

En del (uppenbart amerikaner) verkar tro att hela Japans befolkning har 100% ansvar för en militär operation för över 50 år sedan.

Ska man skratta eller ska man gråta? Eller helt enkelt avfärda samtliga som iq-befriat white-trash?

#blogg

Medlem
Amerikaner blev lite mindre värda för en stund.

Dom har ju redan fått sin hämnd och deras ekonomi skulle rasa om Japan skulle sälja sina delar i USA så FU till alla dom som säger dessa saker!

Medlem

Den där bilden har cirkulerat ett tag nu. Naturligtvis är det skrämmande att det finns folk som är så okunniga om sitt eget lands historia, men det återspeglar knappast USA som helhet.

Medlem

@Stephan Nej givetvis är det så, lite väl stort generaliserade från min sida. Det är dock skrämmande att det finns människor som resonerar så här.

Medlem

Alla jänkare är inte så korkade, det många verkar glömma är att USA atombombade 2 stärder i Japan efter Pearl Harbor.

Pearl Harbor var ett militärt mål, det var inte Hiroshima och Nagasaki.

"90.000−166.000 och 60.000−80.000 människor beräknas ha omkommit i Hiroshima respektive Nagasaki under de följande två till fyra månaderna som en direkt följd av bomberna varav hälften av dödsfallen i vardera staden skedde det första dygnet"


signatur

Welcome to the Manglerdome

Stackars dem, de kan inte sin historia. USA hade egna koncentrationsläger för oskyldiga amerikanska medborgare som råkade ha japanskt ursprung.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte alls förvånad, Tycker mig se detta beteende överallt är det inte islam och usa så är det torra svenskar som tror sig veta bättre än alla andra. Vi människor är fördomsfulla och tänker inte längre än näsan räcker och vi bryr oss egentligen bara om oss själva. ta vilket forum som helst, en liten procent som faktiskt tänker själv, allt annat är inlärt beteende och man lapar efter andra.

Medlem

Och du Fargo verkar tro att hela USA:s befolkning har 100% ansvar för vad ett fåtal individer tycker och tänker, så frågan är, ska man skratta eller gråta? Eller ska vi avfärda dig som iq-befriat white trash?

Medlem
Skrivet av gusten789:

Och du Fargo verkar tro att hela USA:s befolkning har 100% ansvar för vad ett fåtal individer tycker och tänker, så frågan är, ska man skratta eller gråta? Eller ska vi avfärda dig som iq-befriat white trash?

Du får gärna läsa min tidigare kommentar här. Gällande white-trash syftade jag enbart på de som skrivet som de gjorde. Inte hela USA's befolkning.

Nämn en klyftig amerikanare då?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nämn en klyftig amerikanare då?

Stephen Hawking, Bill Gates?

Stephen - Yes, Bill är bara Bill... Christopher Hitchens skulle jag vilja säga, men han föddes nog i England.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hmm man blir ju nyfiken på vad de där människorna fick lära sig på historian.

Medlem

Lite sent svar men;
Alla vet ju att det är mycket vänligare att atombomba en hel stad än att skjuta ner ett fartyg!

1
Skriv svar