Final Fantasy VI på väg till PSN

Robot
Final Fantasy VI på väg till PSN

Playstation-utgåvan, och inte SNES-originalet. Så ligger det till.

#final-fantasy-v, #final-fantasy-vi


Medlem
Final Fantasy VI på väg till PSN

Där satt den!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Medlem

Väldigt trevligt. Men även väldigt synd att SE gjorde ett uruselt jobb när dom portade spelet till PS1 och gav det en massa laddningstider.

Inaktiv

neeej! nu måste jag köpa en psn samtidigt är jag glad att ett av bland de bästa spelen någonsin får en remake.

Medlem
Skrivet av kaem79:

neeej! nu måste jag köpa en psn samtidigt är jag glad att ett av bland de bästa spelen någonsin får en remake.

Nu är det ju inte en ny remake, utan den som gjordes till PS1. Så har du den konsollen, eller en PS2:a, så är det ju lugnt.

Medlem

Jag trodde FF VII redan fanns ute till PSN??

Medlem
Skrivet av Banjo:

Jag trodde FF VII redan fanns ute till PSN??

Skrivet av FZ:

Nu rapporterar Siliconera att Shinji Hashimoto tvittrat om att Playstation-utgåvan av Final Fantasy VI är att vänta för PSN-släpp.

Medlem
Medlem
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Banjo:

Jag trodde FF VII redan fanns ute till PSN??

Skrivet av FZ:

Nu rapporterar Siliconera att Shinji Hashimoto tvittrat om att Playstation-utgåvan av Final Fantasy VI är att vänta för PSN-släpp.

Jag pratade om sjuan, inte sexan.

Medlem

ANLEDNINGEN till att jag pratade om sjuan var att FZ:s skribent hade lagt till en liten rad från början (i slutet av texten) där det stod nåt i stil med : "Nu är frågan när FFVII släpps på PSN" men de har tagit bort det nu. Klantigt att inte kolla det från början av FZ.

Medlem

Var inte Final Fantasy versionerna och Chrono Trigger till PSX väldigt slöa i jämförelse med andra versioner? Kommer ihåg att FF6 och Chrono Trigger hade olidliga laddningstider som gjorde det nästan ospelbart.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Banjo:

Jag trodde FF VII redan fanns ute till PSN??

Skrivet av FZ:

Nu rapporterar Siliconera att Shinji Hashimoto tvittrat om att Playstation-utgåvan av Final Fantasy VI är att vänta för PSN-släpp.

Jag pratade om sjuan, inte sexan.

Så bra, ville bara upplysa dig ifall du nu hade läst fel

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Banjo:

Jag trodde FF VII redan fanns ute till PSN??

Skrivet av FZ:

Nu rapporterar Siliconera att Shinji Hashimoto tvittrat om att Playstation-utgåvan av Final Fantasy VI är att vänta för PSN-släpp.

Jag pratade om sjuan, inte sexan.

Sjuan har funnits på PSN väldigt länge.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Banjo:

Jag trodde FF VII redan fanns ute till PSN??

Skrivet av FZ:

Nu rapporterar Siliconera att Shinji Hashimoto tvittrat om att Playstation-utgåvan av Final Fantasy VI är att vänta för PSN-släpp.

Jag pratade om sjuan, inte sexan.

Sjuan har funnits på PSN väldigt länge.

Precis som jag hade för mig. Men som sagt, FZ skrev först nåt i stil med "När får vi se FFVII på PSN?" vilket de nu har tagit bort efter att jag rättat deras misstag. Så min kommentar, den första alltså, var riktad till han som skrev nyheten.

1
Skriv svar