Spela indie, få igång Portal 2 i förtid

Medlem

Så fint av er, Valve... Försöka få mig att betala extra för ett spel jag redan köpt


signatur

Imperator

Medlem

Detta var då en mycket skön idé!

För er som klagar... jag ägde redan Audiosurf (och kunde "hjälpa till" ändå) och fick en riktigt skön låt med GlaDOS som överraskning! Riktigt skön och kul grej!

Inaktiv
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av brinkstar:

Fruktansvärt att se. Jag hatar att pirata spel (har alla mina spel original) men när spelföretag gör så här är jag allt bra nära. Att folk ens går på något sådant är för mig ett mysterium, men jag har slutat förundras av människors dumhet.

Va? Vad är det fruktansvärda?

Att sälja indie genom att folk vill spela ett annat spel. Det finns hardcore fans som utan tvekan köper indi-spel för att kunna spela portal ett par dagar tidigare. Rent fruktansvärt att folk går på det.
Att du sedan inte förstår det är beundransvärt...

Edit: Ignorance is bliss, as they say!

Så genom att ge dig ett alternativ att antingen 1) ignorera det och få produkten on time eller 2) gynna små spelutvecklare vars innovativa spel evolverar mediumet. Jag måste säga att din logik är bakåtvänd och att det är snarare du som ser det här från snävt perspektiv. Det finns inget väsentligt ont i att frivilligt ge dig alternativen att stödja indie-spelen (jag har utvecklat produkter för Steam och vet att avtalen GYNNAR utvecklaren avsevärt) men samtidigt inte ta bort något från ditt förbokningskontrakt.

AW8
Medlem

Orkar inte folk vänta i 4 dagar på spelet?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av AW8:

Orkar inte folk vänta i 4 dagar på spelet?

Precis, jag har inget emot att vänta tills på tisdag, men om jag kan få det snabbare genom att andra människor köper dessa indiespel och lirar dem så fine by me.

Medlem

Lär inte köpa Portal 2 för det är inte riktigt min grej, kul idé dock.
Spelar Killing Floor rätt så mycket annars också så jag kan ju iaf vara med och hjälpa till.

Medlem

Rejält patetiskt att gnälla på det här - finns INGET som tvingar någon att köpa/spela någon av de indiespel som listas. Det enda det gör är att Portal 2 släpps TIDIGARE än annonserat och tidigare fastställt.
Med andra ord - du kan glatt strunta i allt vad köpa indiespel heter och fortfarande få Portal 2 på (worst case scenario!) den tidigare utsatta releasedagen.

Upprepar ungefär vad iramirion sa tidigare - men det tål att upprepas när folk är såpass löjliga att de gnäller på ett sådant här koncept.

En kul idé för att promota mindre kända/spelade spel, jag är grymt imponerad av hela ARGet och konceptet - well done Valve! (Defense Grid hade riktigt grymma ändringar, och Audiosurf-banan var nice.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

http://www.gamingmasters.co.uk/portal/

Lite snabbare verkar vi kunna få det iaf ;P Får se vad som händer när spelandet peakar under lördag/söndag :>

Medlem

De var alltså inget.

Ge hit dod2 ..nu!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av brinkstar:

Fruktansvärt att se. Jag hatar att pirata spel (har alla mina spel original) men när spelföretag gör så här är jag allt bra nära. Att folk ens går på något sådant är för mig ett mysterium, men jag har slutat förundras av människors dumhet.

Va? Vad är det fruktansvärda?

Att sälja indie genom att folk vill spela ett annat spel. Det finns hardcore fans som utan tvekan köper indi-spel för att kunna spela portal ett par dagar tidigare. Rent fruktansvärt att folk går på det.
Att du sedan inte förstår det är beundransvärt...

Edit: Ignorance is bliss, as they say!

This ... som kidsen tycker om att säga nuförtiden. Tröttsamt att se folk gå på sånt här. Rent skamligt att dessutom ha en countdown till något som helt och hållet visar sig gå ut på att du ska spendera mer pengar utöver den aktuella produkten. I ärlighetens namn suger de flesta av spelen i den där säcken, några 350 spänn är det ju förbannat sällan värt.

Vad blir det härnäst? Köp orangebox och alla TF2 DLC samt helgens erbjudande för att skynda på en exklusiv HL2 episode 3 announcement?

Medlem

Ser inget fel i vad Valve just gjorde. Tycker det är en kul grej.
Går ju att inte köpa och ändå få spelet så /care ...


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av HataMoto_:

This ... som kidsen tycker om att säga nuförtiden. Tröttsamt att se folk gå på sånt här. Rent skamligt att dessutom ha en countdown till något som helt och hållet visar sig gå ut på att du ska spendera mer pengar utöver den aktuella produkten. I ärlighetens namn suger de flesta av spelen i den där säcken, några 350 spänn är det ju förbannat sällan värt.

Vad blir det härnäst? Köp orangebox och alla TF2 DLC samt helgens erbjudande för att skynda på en exklusiv HL2 episode 3 announcement?

Många spel är grymt bra i det paketet. Ta Amnesia t.ex. spepet är klart värt 150-200 kr enbart det. Sedan finns det ännu fler bra tittlar i den listan. Indie spel equals inte dåliga spel i huvud taget.

Sedan för er som gillar Portal så lär ni ju digga The ball...

Utöver det så krävs det inte att du spenderar ett öre, Valve har inte enns tvingat dig att betala en krona mer för spelet. Vill du dock hjälpa till att få spelet att släppas 'tidigare' så är det upp till dig. Själv hjälpte jag till med det jag kunde... fixade 8 potatisar och nej inte köpt något spel ägde dem redan då många av spelen i listan ä BRA spel.

Dessutom de senaste dagarna så har alla spelen där fått mer spel content som har med att samla potatisar att göra. Så för min del så fick jag extra gratis underhållning. Alltså inte behövt spendera något alls mer.

Medlem
Skrivet av DarkaN:

Ser inget fel i vad Valve just gjorde. Tycker det är en kul grej.
Går ju att inte köpa och ändå få spelet så /care ...

Håller med där, ingen som tvingat någon att köpa något extra. Jag själv köpte Super Meat Boy även att jag inte förbokat Portal 2. Såg det som en bra rabatt på spelet bara.


signatur
Medlem

Kul idé, både girigt och charmerande!

Medlem

Hittade en sida som jag följer just nu för att få exakt tid då Portal 2 släpps
http://www.coughlandesign.com/portal/

Medlem
Skrivet av Massy:
Skrivet av DarkaN:

Ser inget fel i vad Valve just gjorde. Tycker det är en kul grej.
Går ju att inte köpa och ändå få spelet så /care ...

Håller med där, ingen som tvingat någon att köpa något extra. Jag själv köpte Super Meat Boy även att jag inte förbokat Portal 2. Såg det som en bra rabatt på spelet bara.

Det handlar inte heller om att jag inte skulle kunna lägga ut pengarna för att få några indi-spel. Det jag reagerar på är att enda anledningen till något som det här är att pressa ut mer pengar. Jag anser att det är fel att få folk att köpa något bara för att sedan köpa kunna få tillgång till något annat snabbare. Stäng av köpfunktionen och de som redan har spelen kan spela, för då spelar de av en helt annan anledning, istället för att köpa spelet för att kunna spela något annat.
Stör mig något extremt på folk som passivt sitter och förklarar bort något genom att säga att "man inte behöver köpa". Anledningen är att tjäna mer pengar, no more no less. Ett fruktansvärt sätt dessutom då många köper spelen trots att de egentligen inte vill ha dem. Jag vill inte köpa spel för att vänta på något bättre, jag vill köpa spel för att jag vill spela spelen.
Btw valve tjänar på det här genom att man köper det genom steam. Så kallade royalites. Hade de inte tagit något åt sig själva hade jag inte brytt mig.

Medlem

Visst drar de väl nytta av det och vill få in lite pengar, men ärligt talat ser jag inte det så värst hemskt. Visst, om det vore andra deals, men när det handlar om just detta, indie, så är det för mig godkänt. Indieutveckling för mig är mer acceptabelt än om det vore t.ex ett stort företag, som ett gäng ubisoft eller activision titlar, eller t.om Valve själva(även om de också får sin andel).

Sen behöver man ju inte köpa. De som köper, som är så värst desperata, eller faktiskt vill ha spelen(steam-spel-samlare?), tja...jo, de har väl även pengarna att göra det. Alla har sina olika anledningar. Det finns både bra och dåligt med det hela, men som sagt, för mig är det godkänt, denna gången åtminstone.

Medlem

Hur bra som helst! Förstår inte hur man kan se detta som en dum grej, vill man ha Portal2 tidigare behöver man ändå inte köpa något spel eftersom andra gör det.

Förstår inte hur folk kan säga att Valve "lurar folk" vad är det som är oklart?
-Nej nej fy så dumt av dom, dom ska ge mig spelet fortare utan att jag behöver betala extra! Nej nej, ska aldrig mer köpa spel från Valve när dom gör så. NEJ NEJ!

huh? Dom ger er en valmöjlighet, ingenting är påtvingat. Tänk såhär istället :
-Vill jag spela något indiespel där?
-Nä såg inte så intressant ut, skippar det.
-Oj, många andra som gör det, kul då får jag Portal fortare ändå! HÄRLIGT!

Jag har inte tänkt köpa något av spelen men jag kommer få Portal2 snabbare, WIN?!?! Oh yeah!

Ska jag förklara igen?

Hade varit en annan grej om dom sålt spelet till er, sedan en månad senare ska dom ha mer betalt för spelet annars skjuts datumet fram ytterligare. Då lurar dom er.

Oj vad grötigt, är halvfull och trött, sorry..

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Hur bra som helst! Förstår inte hur man kan se detta som en dum grej, vill man ha Portal2 tidigare behöver man ändå inte köpa något spel eftersom andra gör det.

Förstår inte hur folk kan säga att Valve "lurar folk" vad är det som är oklart?
-Nej nej fy så dumt av dom, dom ska ge mig spelet fortare utan att jag behöver betala extra! Nej nej, ska aldrig mer köpa spel från Valve när dom gör så. NEJ NEJ!

huh? Dom ger er en valmöjlighet, ingenting är påtvingat. Tänk såhär istället :
-Vill jag spela något indiespel där?
-Nä såg inte så intressant ut, skippar det.
-Oj, många andra som gör det, kul då får jag Portal fortare ändå! HÄRLIGT!

Jag har inte tänkt köpa något av spelen men jag kommer få Portal2 snabbare, WIN?!?! Oh yeah!

Ska jag förklara igen?

Hade varit en annan grej om dom sålt spelet till er, sedan en månad senare ska dom ha mer betalt för spelet annars skjuts datumet fram ytterligare. Då lurar dom er.

Oj vad grötigt, är halvfull och trött, sorry..

Om alla resonerade som du typ att det inte gör nåt eftersom alla andra spelar och köper så går det ju snabbare ändå, då skulle ingen köpa eller spela och då skulle det inte bli nån snabbare release.

Kanske hade de kunnat släppa spelet snabbare ändå, utan att tjäna pengar på gamla spel på steam (okej, vissa av spelen är inte jättegamla, men gamla som i "redan släppta").

Eller så hade Glados kunnat få sin processorkraft från att spelare spelat om det första Portal, eller att man gör som Dice gjort ett par gånger, låser upp nånting när folk nåt ett mål i ett spel (eller ett demo till ett spel eller en beta).

Men sen finns det ju en bra grej också, att ett gäng bra indiespel kommer på rea.

Jag tycker ändå att det är en ganska bra och framförallt rolig kampanj trots allt. Hoppas ingen köper spel de egentligen inte vill ha dock!

Medlem

Även om alla skulle resonera så skulle vi få Portal2 det datumet som vi trodde från början. Dom har inte förlängt tiden dom har bara gett oss en möjlighet att förkorta den om vi vill

Som du säger, är ju bra att det är vissa spel på rea för folk som har funderat på att handla dom tidigare

Medlem

Haha va roligt! Idag märker man hur smarta Valve varit med detta påhitt! Kollar man in länken som lillbrorsan postade där dem räknar ut när Portal 2 bör släppas så ser man nu att släppet blir på tisdag den 19e enligt vad den räknat ut. Alltså har dem som spenderat massor med tid för att låsa upp spelet, eller ännu värre har köpt spel ENDAST för att låsa upp Portal 2, inte tjänat någonting på det. Tråkigt, men väldigt smart av Valve.

Nu är inte jag en av dem som säger att Valve agerat fullt osv, utan jag bara konstaterar att efter fredagen så såg man att det aldrig skulle gå det gick alldeles för långsamt. Detta var nog välplanerat då Valve inte ville släppa spelet tidigare.

12
Skriv svar