Inaktiv
Fiber problem

Tänker fatta mig kort.

League of legends har en EU och US server, om Eu blir för belastat skickar dem över lite till US.

Jag fick fiber för ett tag sedan, när jag brukade köra LoL på deras US serverar låg jag på ca 100-150 ping. Nu har det höjts till 450-600. Jag undrar om detta är pga själva fibret eller om det är något internt som hänt, typ inställningar eller något sånt. Min EU ping har sänkts till typ 25.

Finns det något sätt att underlätta eller något?

Tacksam för svar pga lan på tisdag.

Medlem

Bytte du även ISP då du skaffade fiber?

Isåfall gissar jag att din nya ISP har ett sämre peeringavtal med operatörerna i USA än din gamla hade. (och kanske tvärtom i EU eftersom din ping sänktes här).

Kör några tester på www.pingtest.net (testa både amerikanska och europeiska testställen) så ser du om det är din trafik i allmänhet eller bara i LoL.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Ja, vi bytte isp.
Fick 108 till Washington och 9 till malmö.
Vi har Bahnhof, och vi hade telia innan.

Medlem

Dom har haft problem med servrarna ett tag nu. Kan vara det som är problemet. Har också bahnhof, men har inget problem med hög ping på US, den är runt 200ish för mig.

Inaktiv

Det är troligen inte det som är problemet, de har haft värre problem utan att det påvärkat själva spelet.

Medlem

Start< run/kör< skriv där CMD < skriv ping www.google.se

Pingen ska då INTE ligga mer än 60. Du bor i sverige ju?

jag får mellan 20-35 i ping.

såhär ser min ut:

C:\Users\Ante>ping www.google.se

Pinging www.l.google.com [209.85.148.106] with 32 bytes of
Reply from 209.85.148.106: bytes=32 time=32ms TTL=53
Reply from 209.85.148.106: bytes=32 time=31ms TTL=53
Reply from 209.85.148.106: bytes=32 time=31ms TTL=53
Reply from 209.85.148.106: bytes=32 time=31ms TTL=53

time=32ms är då allså pingen. Lycka till


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Bahnhof bruka ha routing problem. Har haft dom i flera år så jag vet.
Kör en trace route och skicka loggen till bahnhof support å se vad dom säger.

1
Skriv svar