Alice: Madness Returns

Robot
Alice: Madness Returns

American McGee har en gång lyckats med bedriften att tolka om Lewis Carrolls klassiska saga till ett modernt, psykotiskt och skruvat plattformsäventyr. Kan han göra om det?


Medlem
Alice: Madness Returns

Verkar ju trevligt av förhandstitten att döma.

Är lite bekymrad att ett litterärt mästerverk som Alice i Underlandet går och blir ett spel som försöker verka djupt och estetiskt, som upplagt för ett pretentiöst misslyckande tycker jag.


signatur

Imperator

Skrivet av Reize:

Verkar ju trevligt av förhandstitten att döma.

Är lite bekymrad att ett litterärt mästerverk som Alice i Underlandet går och blir ett spel som försöker verka djupt och estetiskt, som upplagt för ett pretentiöst misslyckande tycker jag.

Av din kommentar att döma är det ju uppenbart att du inte har spelat det första spelet, och din kommentar är därför väldigt tröttsam och oengagerad på alla plan. Muskelmassa!

Medlem

Kommer blir riktigt bra!

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:
Skrivet av Reize:

Verkar ju trevligt av förhandstitten att döma.

Är lite bekymrad att ett litterärt mästerverk som Alice i Underlandet går och blir ett spel som försöker verka djupt och estetiskt, som upplagt för ett pretentiöst misslyckande tycker jag.

Av din kommentar att döma är det ju uppenbart att du inte har spelat det första spelet, och din kommentar är därför väldigt tröttsam och oengagerad på alla plan. Muskelmassa!

Utveckla gärna.

Medlem

Förvisso tycker jag Alice i underlandet som sådant är fullständigt sönder tjatat, men jag är ändå nyfiken på det här, speciellt med osnel hest som tillhygge.

Medlem
Skrivet av Reize:

Verkar ju trevligt av förhandstitten att döma.

Är lite bekymrad att ett litterärt mästerverk som Alice i Underlandet går och blir ett spel som försöker verka djupt och estetiskt, som upplagt för ett pretentiöst misslyckande tycker jag.

Det första spelet var en skruvad och mörk version av Alice i Underlandet.
Det är inte meningen att spelet ska försöka efterlikna originalberättelsen, utan det är American McGee's (och nu även Spicy Horse) tolkning.
Karaktärerna och miljöerna är även baserade på originalet, men inte storyn.

Sök på youtube efter "American McGee's Alice" så får du se ettan, som för övrigt räknas som en riktig klassiker.

Från början blev jag orolig över hur mycket det verkar ha förändrats gameplaymässigt från ettan, men troligen blir det grymt ändå.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Reize:

Verkar ju trevligt av förhandstitten att döma.

Är lite bekymrad att ett litterärt mästerverk som Alice i Underlandet går och blir ett spel som försöker verka djupt och estetiskt, som upplagt för ett pretentiöst misslyckande tycker jag.

Det första spelet var en skruvad och mörk version av Alice i Underlandet.
Det är inte meningen att spelet ska försöka efterlikna originalberättelsen, utan det är American McGee's (och nu även Spicy Horse) tolkning.
Karaktärerna och miljöerna är även baserade på originalet, men inte storyn.

Sök på youtube efter "American McGee's Alice" så får du se ettan, som för övrigt räknas som en riktig klassiker.

Från början blev jag orolig över hur mycket det verkar ha förändrats gameplaymässigt från ettan, men troligen blir det grymt ändå.

Det förstår jag, både bilderna och artikeln antyder ju att det kan bli riktigt mysigt


signatur

Imperator

Medlem

Jag skulle inte säga nej till en nyversion av det första spelet, det hade både gett den nya generationen nytt perspektiv på hur grym 1an var/är samt förstå storyn - sen så hade det varit gött att ha som komplettering till konsolen i och med 2ans release.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Efter "Scrapland" var jag besviken på McGees visioner, nu har han rullat tillbaka till det förgångna och gör det han är bäst på, nytolkningar.

Det första "Alice" var en intressant historia och gav oss miljöer vi inte hade stött på tidigare, inte på PC i varje fall. Att kalla Lewis Carrolls bok för ett litterärt mästerverk är att ta i, det är en klassiker, men så där värst kul är det inte att läsa, kan bero på att han i grunden var matematiker, inte författare.

Jag tar gärna ett nytt hopp ned i kaninhålet...

Fredrik, du har råkat få med rubriken två gånger i din förhandstitt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Reize:

Verkar ju trevligt av förhandstitten att döma.

Är lite bekymrad att ett litterärt mästerverk som Alice i Underlandet går och blir ett spel som försöker verka djupt och estetiskt, som upplagt för ett pretentiöst misslyckande tycker jag.

Det första spelet var en skruvad och mörk version av Alice i Underlandet.
Det är inte meningen att spelet ska försöka efterlikna originalberättelsen, utan det är American McGee's (och nu även Spicy Horse) tolkning.
Karaktärerna och miljöerna är även baserade på originalet, men inte storyn.

Sök på youtube efter "American McGee's Alice" så får du se ettan, som för övrigt räknas som en riktig klassiker.

Från början blev jag orolig över hur mycket det verkar ha förändrats gameplaymässigt från ettan, men troligen blir det grymt ändå.

Det förstår jag, både bilderna och artikeln antyder ju att det kan bli riktigt mysigt

Då behöver du inte oroa dig över att det "förstör" originalet.

Medlem

Det här verkar coolt. GIEF!

Medlem

Love gothic chicks! <3


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv

varför har spicy horse förstört alice med de där jäkla flasharna när man slår o träffar fienderna? helt obegripligt att ha med såna där barnsliga saker i ett vuxet spel...

Medlem
Skrivet av kaem79:

varför har spicy horse förstört alice med de där jäkla flasharna när man slår o träffar fienderna? helt obegripligt att ha med såna där barnsliga saker i ett vuxet spel...

Jag är heller inget fan av den grejen, men att kalla det barnsligt tycker jag är fel.
Alla har olika smak helt enkelt.

Det jag oroar mig minimalt för är att det blivit mer åt Hack 'n' Slash-hållet.

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av kaem79:

varför har spicy horse förstört alice med de där jäkla flasharna när man slår o träffar fienderna? helt obegripligt att ha med såna där barnsliga saker i ett vuxet spel...

Jag är heller inget fan av den grejen, men att kalla det barnsligt tycker jag är fel.
Alla har olika smak helt enkelt.

Det jag oroar mig minimalt för är att det blivit mer åt Hack 'n' Slash-hållet.

aa, kanske! som det är nu vågar jag inte boka spelet. vi får väl iaf hålla tummarna för att det blir ett topp spel...

Medlem
Skrivet av Reize:

Verkar ju trevligt av förhandstitten att döma.

Är lite bekymrad att ett litterärt mästerverk som Alice i Underlandet går och blir ett spel som försöker verka djupt och estetiskt, som upplagt för ett pretentiöst misslyckande tycker jag.

Jag fick inte intrycket att American McGee försökte vara särskilt pretentiös när jag spela det första spelet. Jag fick mer intrycket att han faktiskt gillar Alice I Underlandet och helt enkelt bara ville göra en blodig och rolig spel-version av sagan. Det känns mer barnsligt tilltalande än djupt faktiskt och det är vad jag gillade med det. Man är Alice som slaktar alla de kända karaktärerna...

Inaktiv

Helt klart intressant spel, synd man inte kan läsa mer om spelet på deras hemsida...snacka om värdelöst upplägg. :S

Inaktiv

köper såklart, bara för hon blivit en snygg gothbrud.. såna gillar vi.

Medlem

Jag diggar håret!


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Ettan är en favorit, så får innerligt hoppas att han inte sabbar detta tema.

Inaktiv

undra hur mkt det påverkar försäljningssiffrorna att hon är än snygg brud ? Hur många färre hade köpt spelet, om hon varit skevögd med utstående tänder och snickarbyxor?

Medlem
Skrivet av riktigninja:

undra hur mkt det påverkar försäljningssiffrorna att hon är än snygg brud ? Hur många färre hade köpt spelet, om hon varit skevögd med utstående tänder och snickarbyxor?

Ganska mycket ^^)

Inaktiv

För dem som vill veta vad som hänt men inte orkar spela första så kan man få en snabb genomgång på iPad/iPhone genom att ladda hem iBooken.
Jädrigt stylish och är interaktiv.

Till iPad kan du hämta den på svenska iStore men iPhone-varianten var lite bökigare att få hem.

För den är man tvungen att ha ett amerikanskt iStore konto, tanka hem den och synka den medans du är inloggad som "amerikan". Sen kan du switcha tillbaka och appen funkar klockrent på din iPhone.

Hur du fixar ett amerikanskt konto?? .... Google is your best friend.


signatur

äldre än dig!

1
Skriv svar