Billig prog!

Medlem
Billig prog!

De snälla killarna i Melodramus har bestämt sig för att sälja sitt första album "30 Silver Pieces", i digital version, till det priset du själv anger. Lite som Indiespelsbundlarna som dyker upp lite då och då. Det är utan tvekan ett bra rockalbum, om än lite ojämnt. Det senare och senaste albumet "Two:Glass Apple" är mycket bättre, men debutalbumet är fortfarande värt att spana in. Utan tvekan värt ett gäng dollars.

HALO från "30 Silver Pieces"

Köp här

#blogg

Billig prog!

Tackar tackar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Visst fan, länken kanske också ska med. Uppdaterat!

Nice, jag gillade omslaget lite Pink Floyd vibbar, musiken var det inget fel på. Produktionen är helt OK. Lät som en gammal TubeMaster på gitarrljudet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är väldigt mycket Dream Theater i början, och det har jag inget emot. De andra låtarna tycker till och med jag är för sporadiska, och sångsoundet är för torrt, och har antagligen inga dubbar. De har mer egen identitet på det senaste albumet. Även omslaget tycker jag är inspirerat av DT, men det vet du bättre än mig! Han använder en Washburn med lika delar singlecoil och humbucker. Bra kombination. Kan ta reda på vad disten är, men en tubescreamer är en bra gissning

1
Skriv svar