Vive la idioti!

Redaktör
Vive la idioti!

Bilden nedan visar en domkraft till en Renault Laguna, en bil som väger i trakterna av 1500 kg. Någon av Renaults ingenjörer har fattat beslutet att bärande delar av nämnda domkraft skulle tillverkas i... plast.

Det brukar sägas att Frankrike aldrig vunnit några krig. Jag vet inte om det är sant eller ej, men när jag bytte däck i förmiddags och domkraften havererade kändes krigsfördomen väldigt, väldigt sannolik.

[ia=26087; large]

#blogg


signatur
Titel

Plast! Seriöst.

Ett land av Ost, Vin och plast.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Holy Fork, det där hade kunnat slutat riktigt illa, hade vi levt i USA hade du kunnat stämt dom för åtskilliga miljoner, men här i sverige får du vara glad om du ens får rabatt på en ny domkraft.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Du skulle passat på att bryta något ben i sambandet, då hade du garanterat fått skadestånd här i Sverige!

Redaktör

Käk kan de, fransmännen, men det här är fan ta mig hjärnhärdsmälta. Hur mycket pengar kan de spara in på plast istället för metall i domkraften - tjugo spänn per bil? Jag skulle gärna ha hört hur snacket gick när beslutet fattades...


signatur
Medlem

Rubriken fungerar minst lika bra som kommentar till att köpa en fransk bil.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Käk kan de, fransmännen, men det här är fan ta mig hjärnhärdsmälta. Hur mycket pengar kan de spara in på plast istället för metall i domkraften - tjugo spänn per bil? Jag skulle gärna ha hört hur snacket gick när beslutet fattades...

Allt för att göra bilen lättare eh? Prestanda framför praktikalitet! O:)

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Rubriken fungerar minst lika bra som kommentar till att köpa en fransk bil.

Tack, jag får anlita ditt kunnande nästa gång jag ska köpa bil.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av kebbe:

Rubriken fungerar minst lika bra som kommentar till att köpa en fransk bil.

Tack, jag får anlita ditt kunnande nästa gång jag ska köpa bil.

Ja, eller Bilprovningen där hälften av de "topp" 15 sämsta bilarna heter Renault, Peugeot eller Citroën. Laguna är på plats 12 nedifrån.

Redaktör

Eftersom jag kom igenom besiktningen utan anmärkning nyligen tänker jag inte idiotförklara mig själv riktigt än.


signatur
Medlem

Satan i gatan, det är ju helt sinnessjukt. Du skulle nästan kunna få begära skadestånd för mental påfrestning eller dylikt. Det mest uppenbara stället där plast inte fungerar, använder de plast. Lite lollerz på det.

Medlem

Ja Fransmännen är bra på att göra skit. Dålig skit dessutom. Finns det något Fransmännen har gjort bra förutom baguetter och vin?

1
Skriv svar