Får Crysis 2 DirectX 11 trots allt?

Medlem
Skrivet av neonille:

Hade gärna spelat detta skitspelet om man HADE KUNNAT ÄNDRA GRAFIKINSTÄLLNINGARNA !!!!!!!!
Nu måste jag spela på lägsta inställningarna bara för att mitt grafikkort har problem med skuggor...eller förlåt förresten, det heter ju "Gamer"

Mongolid Crytek...gå och dö fyfan va sur jag är.

Här har du, now shut up and enjoy your game

Medlem

Vadå inte längre stöd för DX10 det har det ju inte nu heller?

Tycker för övrigt att det är riktigt kul i singel player! köpte det på PC , och sen använde jag tweak programet så att man kan ändra FOV och HDR osv , riktigt coolt faktiskt värt pengarna, inte vågat testa multiplayer dock ännu hehe...

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar inte varför alla säger att det kommer bli så mycket bättre med dx11, ni kommer bli jävligt besvikna när ni väl testar och märker att det knappt är någon skillnad.

Beror helt på hur mycket tid dem är villiga att lägga på det, om dem slänger in lite extra tesselation texturer på ställen där det behövs skulle det kunna göra en enorm skillnad.

https://www.youtube.com/embed/Qk4DZspWxw0

Det är stor skillnad på DX10 och DX11 men spelutvecklarna utnyttjar ju inte DX11 till fullo.

Medlem
Skrivet av neonille:

Hade gärna spelat detta skitspelet om man HADE KUNNAT ÄNDRA GRAFIKINSTÄLLNINGARNA !!!!!!!!
Nu måste jag spela på lägsta inställningarna bara för att mitt grafikkort har problem med skuggor...eller förlåt förresten, det heter ju "Gamer"

Mongolid Crytek...gå och dö fyfan va sur jag är.

Om du får dåliga frames på detta vill jag inte veta hur dåliga du fick på ettan eller vilken jävla sunk dator från 1984 du har.

Medlem
Skrivet av neonille:

Hade gärna spelat detta skitspelet om man HADE KUNNAT ÄNDRA GRAFIKINSTÄLLNINGARNA !!!!!!!!
Nu måste jag spela på lägsta inställningarna bara för att mitt grafikkort har problem med skuggor...eller förlåt förresten, det heter ju "Gamer"

Mongolid Crytek...gå och dö fyfan va sur jag är.

http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=33008 ladda ner det där, kan du ändra flera saker

Medlem

Sitter och spelar det nu och fann config filer som ger högre grafikinställningar , måste säga att det är väldigt snyggt! Tycker det är rätt underhållande också så jag blev positivt överraskad, det är till och med så att jag kommer orka spela om det sedan om DX11 patchen släpps


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv
Skrivet av Juel91:
Skrivet av neonille:

Hade gärna spelat detta skitspelet om man HADE KUNNAT ÄNDRA GRAFIKINSTÄLLNINGARNA !!!!!!!!
Nu måste jag spela på lägsta inställningarna bara för att mitt grafikkort har problem med skuggor...eller förlåt förresten, det heter ju "Gamer"

Mongolid Crytek...gå och dö fyfan va sur jag är.

Om du får dåliga frames på detta vill jag inte veta hur dåliga du fick på ettan eller vilken jävla sunk dator från 1984 du har.

Jag har en Laptop som jag köpte för 7.000 förra sommaren.
Kör jag på "Gamer" så snittar jag runt 20 fps men om man hade kunnat stänga av AA så hade jag säkert kunnat få 30...

20 är alldelles för lite i min mening.
Ska köpa en ny dator men 3DS kom tyvärr ivägen =/

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Juel91:
Skrivet av neonille:

Hade gärna spelat detta skitspelet om man HADE KUNNAT ÄNDRA GRAFIKINSTÄLLNINGARNA !!!!!!!!
Nu måste jag spela på lägsta inställningarna bara för att mitt grafikkort har problem med skuggor...eller förlåt förresten, det heter ju "Gamer"

Mongolid Crytek...gå och dö fyfan va sur jag är.

Om du får dåliga frames på detta vill jag inte veta hur dåliga du fick på ettan eller vilken jävla sunk dator från 1984 du har.

Jag har en Laptop som jag köpte för 7.000 förra sommaren.
Kör jag på "Gamer" så snittar jag runt 20 fps men om man hade kunnat stänga av AA så hade jag säkert kunnat få 30...

20 är alldelles för lite i min mening.
Ska köpa en ny dator men 3DS kom tyvärr ivägen =/

20 är för lite ja, laddade du inte ner programmet som den andra personen länkade? Det ger dig custom graphics. Du har inte uppdaterat spelet antar jag för där heter inställningarna: High, Very High och Extreme. Jag har för mig att dom fixade några prestanda buggar i den. Min dator är från våren 2007 och jag får alltid 30+ på medium (very high/advanced) och det ser grovt mycket bättre ut än föregångaren på samma inställningar.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar inte varför alla säger att det kommer bli så mycket bättre med dx11, ni kommer bli jävligt besvikna när ni väl testar och märker att det knappt är någon skillnad.

Hur vet du det?

Något som vore kul var om de kunde bygga till världen så man kunde strosa runt i NY. Jag har kommit till slutdelen av spelet och gillar det skarpt men saknar sandbox som fanns i första spelet. Brukar inte gilla korridor-skjutare men detta spel är ändå mycket bra. Kanske för att man är ett Crysis-fan?


signatur

Det var detta...

Inaktiv
Skrivet av PingviN:
Skrivet av kaem79:

jag såg ingen förbättring med dragon age 2 dx11 patch. såg lika mediokert ut som tidigare. o ja, jag hade de rätta inställningarna...

Dragon Age 2 hade DX11 med från början vad jag vet och skillnaden mellan Dx9 och Dx11 i det spelet är klart märkbart. SSAO, DoF och dynamiska ljuskällor märker man av direkt.

dragon age 2 hade inte dx11 med i releasen av spelet (signature edition iaf). dx11 var jag tvungen o tanka från hemsidan o installera som en patch. skillnaden i dx9, dx10 samt dx11 kan ju vara marginellt beroende på hur de nyttjat de olika directx versionerna.

Medlem
Skrivet av kaem79:

skillnaden i dx9, dx10 samt dx11 kan ju vara marginellt beroende på hur de nyttjat de olika directx versionerna.

Det jag nämnde finns med i DA 2 och är klart märkbara effekter.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Tror att dom flesta stör sig på att detta "pc spels serie" blev consolefiguerad o så blev det ingen grafik bomb som det borde ha blivit.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Amilo:

Och detta jämförs med Battlefield 3's grafik? Pinsamt.

Jag vet inte riktigt om du har märkt att saker och ting går jävligt fort nuförtiden. Crysis 2 kommer vara närmare 1 år äldre än BattleField 3 när det släpps. Tycker du kan skippa spydigheten och krama din morsa eller något istället, tror du behöver det

Medlem
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Amilo:

Och detta jämförs med Battlefield 3's grafik? Pinsamt.

Jag vet inte riktigt om du har märkt att saker och ting går jävligt fort nuförtiden. Crysis 2 kommer vara närmare 1 år äldre än BattleField 3 när det släpps. Tycker du kan skippa spydigheten och krama din morsa eller något istället, tror du behöver det

Det kommer att vara det ja. Men vi har ju redan sett gameplay från Battlefield 3 och den grafiken är bättre imo. Ditt argument håller inte.

Inaktiv
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Deamon:
Skrivet av Amilo:

Och detta jämförs med Battlefield 3's grafik? Pinsamt.

Jag vet inte riktigt om du har märkt att saker och ting går jävligt fort nuförtiden. Crysis 2 kommer vara närmare 1 år äldre än BattleField 3 när det släpps. Tycker du kan skippa spydigheten och krama din morsa eller något istället, tror du behöver det

Det kommer att vara det ja. Men vi har ju redan sett gameplay från Battlefield 3 och den grafiken är bättre imo. Ditt argument håller inte.

Vaddå mitt argument håller inte? Du har sett en gameplay film med BF3 motorn på EN bana. CryTek hade ju antagligen CryEngine 3 spelklart för mer än 1 år sedan..? Tror du att CryTek gjorde klart motorn dagen innan det släpptes eller?

Det är ju inte så att jag sitter och säger att Crysis 2 grafiken är bättre. Menar bara att du kanske inte ska sitta här vara spydig mot CryTek när deras spelmotor säkerligen är MER än ett år äldre.

Inaktiv

säg någon bf-film som inte varit lätt förrenderad, eller efterbehandlad i after effects

123
Skriv svar