Det dynamiska Portal 2-spexet

Medlem
Det dynamiska Portal 2-spexet

Jag spänner just nu ögonen i min obligatoriska halvliterkopp med bubblande kaffe. Eller, tja, jag föreställer mig att det är bubblande, det hade vart nåt, inte sant? Gott är det i vilket fall!

On topic, eller vad man nu borde säga. Häromdagen tänkte jag igenom indie-spexet kring #Portal 2, med allt vad det innebär. Jag tycker för det första att det banar väg för en dynamisk värld på ett sätt som få underhållningssläpp jag hört talat om någonsin gjort. Jag gillar tanken på att det faktiskt går att låta saker vara "more than meets the eye", och på något sätt tror jag lite att det är framtiden när det kommer det mesta.

Nej, man ska inte behöva köpa diverse Lidl-mat för att låsa upp en ny grillmodell inför sommaren. Man ska inte heller behöva köra omkring på en viss sorts mopeder för att låsa upp drömbilen. Däremot kanske det vart bra att prova på glassar man inte tidigare provat för att "låsa upp" årets kollektion. Varför? Jo, jag tänker mig att genom att prova på nya saker utvecklar man sin egen förmåga att tolka världen. Glassperspektiven kanske inte är vad som får världen till "best world ever", men det här var mest en något onödig utfyllnad för att det är gott med kaffe. (...)

Jag tänker mig det ur ett samhälleligt perspektiv (pluggar till socionom to'de!), hur det här med valfrihet och öppna strukturer gentemot tvång och byråkrati kan speglas. Eftersom kunskap är någonting man själv har inom sig (funderar på att utveckla min tankemodell för information, statisk kunskap och dynamisk kunskap i ett framtida inlägg, eller om jag bara håller det inombords), fundera bara på det här.

Tänk Portal 2-spexet. Hur länge rent historiskt skulle det kunnat genomförts? På vilka premisser är det gångbart?

Tänk alla former av vård, strukturer, försäkringssystem och så vidare. När fallerar de? Vad är det som krävs?

Eftersom mina analyser och tankar är starkt präglade av min utbildning och egna tankemönster (no shit Sherlock) tänker jag faktiskt inte skriva ner hur jag själv ser på det. Jag ska nog låta det gro själv inombords, det är så härligt att tänka vidare på saker ju!

#blogg

Inaktiv
Det dynamiska Portal 2-spexet

portal 2 = borde bara gratis

Medlem

showerguy = dum i huvudet


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Zelaxe = Portal 2 borde vara gratis

Medlem

Showerguy, varför tycker du att Portal 2 ska vara gratis?

Medlem

Gratis? Que? Portal 2 kommer vara värt varenda krona för min del. Jag betalar det med ett leende på mina läppar.

1
Skriv svar