Hjälp! Vilka spel ska jag köpa?

Flakmonkey
Hjälp! Vilka spel ska jag köpa?

Igår nådde jag slutet i #Vanquish vilket även innebar att jag till slut klarat av de spel som jag köpte för att ha under återhämtningsperioden efter operationen. Detta lämnar mig nu utan några spel att lira (en sanning med viss modifikation) och jag behöver därför nya. Min tanke är att svänga förbi Webhallen efter jobbet idag och hämta ut en beställning, men problemet är bara att jag inte har tid att kolla igenom Webhallens utbud ordentligt eftersom jag trots allt jobbar under dagarna.

Därför ber jag nu om er hjälp med att hitta nya (fast snarare kanske lite gamla) guldkorn som jag bara måste ta mig igenom. Vilken plattform spelar ingen som helst roll (förutom 3DS som jag ännu inte äger) så det enda egentliga kravet jag har är att det ska vara bra och att det ska kosta närmare 200 än 300 kronor. Så låt nu tipsen flöda så att jag kan fortsätta på min gamingstreak

Till Webhallen - som om ni inte skulle hitta dit...

#blogg

Medlem
Hjälp! Vilka spel ska jag köpa?

Call of Chtulhu Dark corners of the earth dammit! SPELA!

Annars Metro 2033. Riktigt bra SP, spelar igenom det till PC just nu, annars Red Dead kanske? Enslaved är billigt också.


signatur

Videomupp

Medlem

Nåt gammalt rollspel, har du inte spelat Baldurs gate serien rekommenderar jag det varnt. Bästa spelserien som sett dagens ljus. Självklart till PC.

Medlem

Assassin's Creed: Brotherhood.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker ändå du ska ta tag i den där sanningen med viss modifikation, så det blir överstökat, så att du verkligen behöver nya spel att spela igenom.


signatur
Testpilot

Efter hittat godis på STEAM så kan jag rekommendera:

* Max Payne 1 o 2 (webhallen verkar ha bara 2an inne) men du kan fixa 1an från STEAM.
* Splinter Cell spelen - finns en box för 29kr med 3 av spelen.

Avstängd

Brütal legend

*WildThing 2011-04-19 10:57
Call of Chtulhu Dark corners of the earth dammit! SPELA!

Annars Metro 2033. Riktigt bra SP*

Kunde inte sagt det bättre själv.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Crysis, Dreamfall, Batman: Arkham Asylum!

Medlem
Medlem

Devil May Cry 4, men det är om du har DMC-fetishen, annars är det inget för en "ny spelare i genren".

Flakmonkey

Har kollat igenom era alternativ och tyvärr varit tvungna att hoppa över några eftersom de antingen inte finns i lager, jag inte har en bra PC eller att jag redan klarat dem. Sen så vill jag ju ha kartonger å sånt där också helst, så digital nedladdning går lite bort det med.

När jag tittade runt lite fort så hittade jag bland annat de här alternativen... något som står ut mer än något annat? Alla kostar 200 kr så tänkte att jag ska välja 4 st iaf.

Dragon Quest IX - Sentinels of the Starry Skies
God of War - Ghost of Sparta
Red Dead Redemption
Fallout 3 - Game Of The Year Edition
Ninja Gaiden Sigma 2
Resident Evil 5 - Gold Edition
Star Ocean - The Last Hope - International
MadWorld
Assassins Creed 2 - Complete Edition
Bayonetta
Halo 3 - ODST
Just Cause 2
Final Fantasy - The 4 Heroes of Light

Medlem

Nosnos, Undvik Final Fantasy - The 4 Heroes of Light, Halo 3 - ODST och Star Ocean - The Last Hope - International. Resten är helt klart värda priset och tiden det tar att köra dom. Jag personligen skulle välja; fallout 3, Resident Evil 5, Bayonetta och Red Dead redemption.

Redaktör
Ponny

Assassins Creed 2 - Complete Edition, helt enkelt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Red Dead Redemption
Assassins Creed 2 - Complete Edition
Fallout 3 - Game Of The Year Edition

Kan jag rekommendera i alla fall i så fall


signatur
Medlem

Mortal Kombat Släpps imorrn står det på Webhallens hemsida men på andra sidor står det 21:a.

Medlem

1: Red Dead
2: Assassins 2

Två av de bästa spelen den här generationen, köp och njut!

Medlem

En riktig klassiker som jag kör just nu, Mafia!:)
Så mycket bättre än tvåan!

Medlem

Jag måste få fråga dig, hur var Vanquish? Jag började snegla åt dess håll, och blev intresserad.

Och GqchatarN, hur kan något vara bättre än tvåan....?

Flakmonkey
Skrivet av Havocado:

Jag måste få fråga dig, hur var Vanquish? Jag började snegla åt dess håll, och blev intresserad.

Och GqchatarN, hur kan något vara bättre än tvåan....?

http://www.fz.se/bloggar/simon/20110418/underbart-ar-kort-i-v...
^^

Medlem
Skrivet av Havocado:

Och GqchatarN, hur kan något vara bättre än tvåan....?

Fick lite nostalgikänsla i Mafia också, då jag spelade det för jäävligt länge sedan!:)

Medlem
Skrivet av GqchatarN:
Skrivet av Havocado:

Och GqchatarN, hur kan något vara bättre än tvåan....?

Fick lite nostalgikänsla i Mafia också, då jag spelade det för jäävligt länge sedan!:)

Haha never mind, det var ett halvtaskigt skämt från min sida

Flakmonkey
Medlem
Skrivet av Havocado:
Skrivet av GqchatarN:
Skrivet av Havocado:

Och GqchatarN, hur kan något vara bättre än tvåan....?

Fick lite nostalgikänsla i Mafia också, då jag spelade det för jäävligt länge sedan!:)

Haha never mind, det var ett halvtaskigt skämt från min sida

Jo jag förstod det, (Hoppades mera!) La bara till lite på mitt första inlägg:)

1
Skriv svar