Lysande objekt i Deus Ex nu ett spelarval

Robot
Lysande objekt i Deus Ex nu ett spelarval

Ubisoft Montreal lyssnade på kritiken - du som spelare måste inte ha allt serverat på silverfat.

#deus-ex-human-revolution-1, #ubisoft-montreal


Flakmonkey
Lysande objekt i Deus Ex nu ett spelarval

Härligt med den valmöjligheten... Skulle vara riktigt kul om man kunde se efteråt hur många % det var som klarade spelet med det avstängt och hur många som haft det påslaget Kanske någon achivement/trophy för att klara av hela med det av eller så för att motivera lite extra

Medlem

Har rätt höga förväntningar på det här spelet! Hoppas dom inte sviker mig

Medlem

Det är ju skönt att dom faktiskt lyssnar på folket!

Medlem

Blir ett köp någon gång!

Medlem

Låter som en bra deal, jag gillar mina spel skoningslöst svåra men ibland är det bra frustrerande att inte veta vart man ska eller vad man ska göra för att få komma vidare så det bara slutar med att man går runt och finkammar hela stället, speciellt ifall man missade någon detalj i nån mission briefing (vad blir det på svenska?) eller liknande.

Medlem

Som sagt: bra att dom lyssnar på folket!
Tycker dock att såna här inställningar borde vara en självklarhet i spel... är ju inte direkt svårt för utvecklarna att implementera.


signatur

Have a good time!

Otroligt godhjärtat av dem att ge oss denna möjlighet till högre inlevelse, och ett steg ifrån den Consoleification som de flesta spel får dras med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jo, vi förstod nog det att han var "övermänsklig", men då kunde de lika bra gjort en "bot" som kunde fixa allt för honom så hade vi löst det problemet med. Underbart att man kan stänga av dessa funktioner. Nu känns det mycket roligare igen att tänka på DX.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Det verkar som om allting var "highlighted" av videon att döma, thank god att man kan slippa det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett steg i rätt riktning!

Spel ska inte vara lätta, det ska vara en utmaning.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Gutt att de lysnar på oss, det gillar vi.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Tack Eidos Montreal, detta fick mig övertygad om att ni är värda mina pengar.

Medlem

*phew* skönt att några spelutvecklare lyssnar på sina fans!

Medlem

Kanske skulle göra ett iphone/android spel som heter "Its not highlighted" borde sälja som fan om man dömer efter att folk ska köpa ett spel bara för att items osv inte är highlightade

Nä skämt och sido hoppas att spelet blir bra gillade ettan riktigt mycket. Försenade det gärna ett tag till så det blir riktigt finslipat

Medlem

När de ändå håller på så borde de ta bort press x to open door. Jag behöver inte, och vill inte bli påmind om vad jag bör trycka på. Mindre hålla i handen tack..

Medlem

Nu om dom kunde sparka ut cover system auto heal med mera så skulle det vara intresant.

Medlem

Yes!!


signatur

Meep!

Medlem

Inte ens när de gör en "bra" ändring kan de göra rätt. Det de flesta klagade på var ju att highlightningen inte var som i Deus Ex - dvs att den fungerar på saker man pekar på med musen som är inom ca 1m räckvidd men inte annars. Nu kan man stänga av skiten, men fortfarande aldrig få det som i Deus Ex.

Och som Exim, Kaleid m.fl. säger, det är ju fortfarande grovt konsolmördat. Jag har svårt att tro att det kan bli avhjälpt då själva problematiken verkar ligga på ren speldesignnivå - man har helt enkelt inte ambitionen att göra ett lika intelligent spel som Deus Ex, oavsett vad man påstår. Därför genomtränger neddummandet allt i spelet.

Medlem

Bra att dom försöker lyssna på communityn iaf.


signatur

P.L.U.R

Medlem

"förekommer kritik mot just nämnda mer eller mindre lysande funktion" i see what you did there

Medlem
Skrivet av Exim:

Nu om dom kunde sparka ut cover system auto heal med mera så skulle det vara intresant.

Coversystem kan du ju bara ignorera, eller hur? Det är ingen som tvingar dig att använda det men många konsolspelare kommer nog att uppskatta det.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Exim:

Nu om dom kunde sparka ut cover system auto heal med mera så skulle det vara intresant.

Coversystem kan du ju bara ignorera, eller hur? Det är ingen som tvingar dig att använda det men många konsolspelare kommer nog att uppskatta det.

Hela iden med strider i deus ex var ju 1. sneek 2. hit & run 3. om inte ovan nämda funka slåss men gör det då på ett sätt som gör dig i princip odödlig se till att de inte kunde komm åt dig med gjälp av minor och annant mums.

Hp åter kommer igen ... det var mycket scavenge efter medic packs och allt annat som gav hp så som soda öl vin sprit mat och så vidare.

Medlem

Bra att de lyssnar på kritiken och låter spelaren själv välja om spelet ska ledsaga eller ej.

Medlem

Alltså detta gör mig verkligen lättad, var en av dem som klagade frenetiskt på Eidos Montreal, skönt att se att de äntligen förstår att communityn inte bara är en skock idioter utan en värdefull tillgång.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av Brain:

Som sagt: bra att dom lyssnar på folket!
Tycker dock att såna här inställningar borde vara en självklarhet i spel... är ju inte direkt svårt för utvecklarna att implementera.

jepp!

Medlem
Skrivet av Brain:

Som sagt: bra att dom lyssnar på folket!
Tycker dock att såna här inställningar borde vara en självklarhet i spel... är ju inte direkt svårt för utvecklarna att implementera.

Precis. Det är ju lite ironiskt att en hel community måste i princip revoltera för att utvecklarna skall gå med på att lägga till en mycket enkel inställningsmöjlighet. EM har inte blidkat mig


signatur

Imperator

Medlem

Spelet blir som sagt väldigt mycket konsol men det blev i alla fall inte så här illa:
http://www.youtube.com/watch?v=fp6TOsw3XIE

1
Skriv svar