38 minuter Witcher 2-genomgång

Robot
38 minuter Witcher 2-genomgång

CD Projekt berättar om konsolifiering, vad de tänker kring DRM och pirater. Allting avslutas med 20 minuter gameplay.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt


Medlem
38 minuter Witcher 2-genomgång

Låter bra, äntligen en utvecklare som vågar satsa på oss PC-spelare.

Medlem

Jag gillar nästan allt i spelet en så länge dock lite sur över att jag inte ha min save kvar (skall försöka klara spelet igen någerlunda likt min tidigare gång får se hur det går ;P) dock lite besviken en att Garalt inte har utsläpt hår sen kändes det som att han ansikte inte hadde samam form som i 1an?
men får vänta på min collecters edetion av spelet


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Only you can prevent forest fire.

Moderator | Testpilot

Solklart man köper detta!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Soklart man köper detta via GOG.com like the pro's do it ^^

Medlem

Bara jag som tycker att det ändå ser konsollaktigt ut? =S Speciellt menyerna och den där fula rutan som ploppar upp i slow motion.

Nä tack.

Medlem

Mm, det ska bli härligt att få köra igång detta..... på lägsta inställningarna om överhuvudtaget matlådan kan driva det.


signatur

Miner, don´t shoot!

Jag ska köpa det bara för att hans hår ser cool ut i vinden...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Okej den här videon fick mig att tillslut förbeställa spelet... Nu vill jag bara veta om man ska köra det med polska röster och engelsk text eller med engelska röster.

Medlem

Solklart köp! Ser underbart ut.
Förstod dock inte riktigt varför dom körde den där låten med bakgrundsbilder i början... kändes lite segt och överflödigt.


signatur

Have a good time!

Köp!
Spela!
Spela igen!
Och en tredje gång!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Otroligt pedagogisk herre! Dags att damma av första spelet och komma in i Geralts huvud ytterligare en gång.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Jag fick för mig att 1:an var jättetråkigt så har inte ens spelat det.
Är det värt pengarna?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

@bjosarn > jag tycker helt klart att ettan är värt pengarna. det är ju väldigt billigt just nu. det är en del grejer som är jobbiga med ettan, men överlag är det helt klart värt att spela igenom. slutet är, enligt mig, helt underbart, och det är många andra delar av spelet som är härliga. kan man leva med långa, långa och många, många transportsträckor mellan uppdrag och delar av uppdrag samt det rätt dåliga stridssystemet så är det helt klart värt att lira.

De sålde specialversionen på STEAM för ett litet tag sedan för 50:- så visst var det värt det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag menar bara att jag har hört frustrerande saker som att röstskådespelet är uruselt (det sämsta man kan göra med ett RPG?) och att stridssystemets combo-grejer ska vara något idiotiskt. Låter precis som sådana saker jag skulle få mig att avinstallera direkt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot
Skrivet av bjosarn:

Jag menar bara att jag har hört frustrerande saker som att röstskådespelet är uruselt (det sämsta man kan göra med ett RPG?) och att stridssystemets combo-grejer ska vara något idiotiskt. Låter precis som sådana saker jag skulle få mig att avinstallera direkt.

Spelet är väldigt annorlunda. Med den senaste releasen av enhanced edition så blir det en helt ny upplevelse gentemot om man spelade det vid release.

Här kommer information om "Enhanced edition". Eftersom på länken är den lite huller om buller så så ger jag det till er nu.

"Enhanced Edition

Cover art for the Enhanced Edition
At GDC 2008, CDProjekt announced an enhanced version of the game which was released on September 16, 2008. The significant changes featured in the enhanced version are over 200 new animations, additional NPC models and recoloring of generic NPC models as well as monsters, vastly expanded and corrected dialogues in translated versions, improved stability, redesigned inventory system and load times reduced by roughly 80%. In addition all bugs are said to be fixed and the game manual completely overhauled. There are also two new adventures available to play through: Side Effects and The Price of Neutrality. A new option is to mix and match ten different languages of voice and subtitles. For instance, players can now choose to play the game with Polish voices and English subtitles. Other featured languages are Russian, Italian, French, Spanish, German, Czech, Hungarian and Chinese.
The Witcher Enhanced Edition also introduced some problems, most notably the "Cutscenes causing blurred graphics" bug which was not present in earlier versions of the game. The bug manifests in a way that all textures become blurred immediately after the player exits any cutscene or dialog, and remain blurred until the game is reloaded. On December 23, 2008 CDProjekt released a hotfix that addresses the issue, as well as fixing problems with EAX technology.
Aside from the game enhancements, The Witcher Enhanced Edition includes a "making of" DVD, a CD with 29 in-game soundtracks, another CD with "Inspired by" music, the short story The Witcher from the book The Last Wish, a map of Temeria printed on high quality paper, and the official strategy guide. In addition, a new and enhanced version of the D'jinni Adventure Editor is on the DVD with the two new Adventures. The game updates, as well as the box's extras, are available as a free download for owners of the original version who registered their game on the official forum. Furthermore, old savegames are compatible with the Enhanced Edition.
According to CD Project co-founder Michal Kicinski, the Enhanced Edition required a $1 million investment, and the company has shipped 300,000 copies of the retail version worldwide as of December 2008"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

måste man ladda ner ~50MB för att kunna installera spelet? isf vilket jävla skit DRM de har lagt på spelet. witcher ettan är ett mästerverk. så witcher 2 har varit ett solklart köp sedan länge för mig. förbokat CE

Medlem

Har inte spelat ettan, men man måste säga att det är ganska coolt. Kommer definitivt spela. Inte säker på köp dock...


signatur

Imperator

1
Skriv svar