Sonic i 2D och 3D i nya Generations

Robot
Sonic i 2D och 3D i nya Generations

Årets Sonic-släpp till Xbox 360 och Playstation 3 bjuder på två olika Sonics.

#sega, #sonic-generations


Moderator | Testpilot
Sonic i 2D och 3D i nya Generations

Detta hopas jag faktiskt är lovande


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Najs! 2d here i come!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Måste ju säg att det ser fantastiskt mysigt ut. Hoppas nu bara inte de blir för ofokuserat om dom försöker göra 2 spel i ett. Fast Sonic spel har väl aldrig varit ofokuserade? Eeeeeller... Håller hursomhelst tummarna för att detta blir äpiskt!

Medlem

Heh, detta kan mycket väl bli det bästa Sonicspelet på väldigt många år

Medlem

Ser jävligt lovande ut! Som ett äkta Sonic-fan så måste jag säga att det bara går uppåt för Sonic nu!

Sonic & SEGA All Stars Racing var faktiskt ett riktigt roligt spel, säger jag som är ett fan utav Mario Kart! Och Sonic Colors var nog det första Sonic 3D-spelet på länge som faktiskt fick bra kritik, både hos kritiker och fans, detsamma gäller Sonic The Hedgehog 4 (Trots att det suger med Part 1, 2 och 3 delen..).

Medlem

Först Sonic 4 och nu det här. Kan det bli bättre?

Medlem
Medlem

Måste säga att jag verkligen, på VÄLDIGT länge tror på Sonic i och med denna annonsering !

Medlem

Kan de inte låt Sonic dö?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kan... inte... vänta... aaaarrrgggghhhh SONIC SONIC SONIC SONIC bä bä vita lamm har du någon SONIIIIIC hehehehahaha "andetag" andetag" "andetag" "tungt andetag" lugn lugn "ahem" jag skulle värkligen vilja ha detta spel

Medlem

De tre definierande erorna är, gissar jag utan att veta hur SEGA menar, dels Mega Drive-eran, dels Dreamcasteran med Adventurespelen och steget in i 3D och dels de senare dagarna med spel som Heroes, Unleashed, Sonic 4, Sonic Colors m.fl.

Jag ser fram emot detta! Det kan bli riktigt bra. Ska man vara schysst mot Sonic så har han ryckt upp sig lite på sistone, både Unleashed, Colors och Sonic 4 har varit klart godkända spel. Den största dippen var nog i mitten av förra decenniet med spel som Shadow the Hedgehog och Sonic the Hedgehog.

Medlem

Jo, spelet ser grymt snyggt ut också!

Medlem

Att klassiska Sonic har spinattacken och nya Sonic homing attack kan jag köpa, men om rätt ska vara rätt så kunde väl Sonic göra en slags homing attack redan i Sonic & Knuckles???

Redaktör
Ponny

Är det bara jag, eller gör Sonic ALLTID comeback?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

2d delen verkar okej men jag föredrar nog ändå att spela orginalen med mega drive kontroll


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Just i Sonics fall vete tusan om jag inte föredrar 3D framför 2D.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Är det bara jag, eller gör Sonic ALLTID comeback?

Nej det är endast du.

Det är snarare folk som skriver om spel som jämt ska kalla allting för "comeback" så fort ett spel som halvfloppat eller inte riktigt nått förväntningarna ska få en fortsättning. Eller när en sequel har en lång utvecklingstid, då är det också en comeback.

Sonic har ju aldrig varit borta riktigt, men Sonic 4, Colors, Unleashed och Generations är ju alla exempel på en återgång till den gamla 2D-stilen (mer eller mindre) så man kan förstå att det ska tjatas om comeback varje gång, eftersom alla önskar att nästa nya Sonicspel ska vara lika bra som Sonics spel till Mega Drive. Grejen med Mega Drivespelen är att de kanske inte är så bra som folk vill komma ihåg dem som. När inte ens Sonic 4, som är nästan samma sak, får folk att bli nöjda undrar man ju vad som ska göra dem glada. Sen måste man ju också vara lite realistisk, lika bra, riktigt lika bra, som Sonic 2 blir det kanske inte någon mer gång för Sonic men det betyder inte att spelen med Sonic inte kan vara riktigt roliga för det.

Jämför man med några av de sämre spelen som kom under mitten av det förra decenniet så tycker jag att Sonics spel numera håller en rätt hög nivå överlag. Men Sonic har blivit lite av kritikernas favorithackkyckling.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Just i Sonics fall vete tusan om jag inte föredrar 3D framför 2D.

Sonic i 3D (fri 3D, inte 2,5D , d.v.s. 2D-gameplay med 3D-grafik) har potential men det brukar ofta sluta med problem med styrning och kamera tycker jag. En klar fördel med en spelkaraktär som springer snabbt är ju iallafall att man har mycket bättre framförhållning om man spelar i 3D och kan se in i djupet i bilden än om man ser allt från sidan och inte kan se länge fram än ett par meter.

1
Skriv svar