FortressCraft ute - Minecraft till Xbox 360

Medlem

Det är skillnad på att låta sig inspireras av eller kopiera något rakt av. Det här känns som det senare och ett försök av en girig amerikan att casha in på någon annans framgång.

Det skulle inte förvåna mig om det slutar med att det blir en stor succe på xbox och att om fem år kommer det här hållas som originalet eftersom det officiellt släpptes före minecraft och sen blivit standarden. Det räcker med att killen får några stora investerare med erfarenhet av spelbranschen bakom ryggen som sen gör hela "craftgrejen" till sin grej "over there".

Folk idag är ytliga och den mer högupplösta grafiken kan vara det som avgör, speciellt hos konsolspelare där yta går före innehåll.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Inaktiv

Otroligt kul att folk gnäller på att det är en rip-off av minecraft medan minecraft är en rip-off av infiniminer. Men det är ju som vanligt, ingen har koll på någonting innan man yttrar sig. Och ser man själv inte att det är en rip-off så är man ju allt bra dum i huvudet eller bara försvarar skitspelet minecraft.

Sen att det funnits spel som är väldigt snarlika minecraft, långt innan infiniminer är också en ganska kul grej. Minecraft är inte på något sätt innovativt utan kom, precis som med så mycket annat här i världen, i rätt tid. Annars hade det aldrig slagit igenom som det gjort.


signatur

You must construct additional pylons.

Inaktiv

Ja ödmjukhet är viktigt som vi ser. Har inget emot att folk influeras och utvecklar nya spel som glädjer fler. Det här Craftandet skulle vara kul att se i andra sammanhang.

Tänk er två lag i en minecraft-liknande miljö. Det är under andra världskriget. Båda lag samlar resurser och förändrar landskapet., bygger skyttevärn, artilleripjäser, kanoner, jaktplan, stridsvagnar, stora fort och befästningar etc. Det blir lite som ett minecraft/battlefield/company of heroes.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Kritik mot MC verkar ofta gå ut på att antingen har Notch tjänat en massa kosing eller så har han snott konceptet från Infiniminer.

Att tjäna pengar är äckligt, fult och inget någon borde ha tillstånd att göra, visst? Vad är egentligen problemet med att folk har köpt 1886848 "exemplar" av MC förutom att kritikerna inte fått något i sina egna plånböcker?

Att stjäla idéer från andra är också fult och äckligt, visst? Hade MC funnits utan Infiniminer? Kanske inte. Är MC en Infiniminer-ripoff? Njäe. Svjf går själva gameplayet i Infiniminer ut på att i lag leta mineraler snabbare än motståndarna, no? Bygga saker var inte riktigt det "spelet går ut på". Eller har jag missuppfattat saken? Jag har ju faktiskt aldrig spelat Infiniminer men handen på hjärtat, hur många som besserwisserigt påpekar att "MC är ju bara en ripoff av Infiniminer" har faktiskt spelat det. Spelat det innan utvecklingen lades ner? Visst, det är rätt och gott att ge en dos erkännande till Infiniminer men ändå, nyfiken på hur många det rör sig om.

Vilka "moment" kan man då säga att MC (classic) tog från Infiniminer? Block, som man kan bygga med, check. (LEGO???) Något mer?

Att kalla MC survival för en ripoff av Infiniminer är däremot helt befängt enligt min humla.

FortressCraft däremot ser ut att vara en ren klon av MC classic vilket inte i sig upprör mig särdeles. Ej heller det faktum att skaparen (hmm?) ämnar profitera på det är särskilt upprörande. Det upprörande är att kreaturet som gjort skiten inte säger rakt ut att "MC är najs så jag gjorde en egen version av det lol hf gg".

Just ja, till sist. Notch förklarar:

"I started Minecraft after playing some Infiniminer with a couple of people from TigSource. I realized that a game that simple yet that dynamic had a lot of potential to turn into a really great game, and kept coming up with things I wanted to change and stuff I wanted to add."

(min fetning)

Medlem

Han har ju skrivit koden själv, vad är problemet?
Är ju inte speciellt svårt att hitta två olika FPS som är näst intill identiska. Sen att slippa spela minecraft programmerat i java skulle jag tycka vore underbart, helst till PC då jag inte ens äger en xlåda. Tycker minecraft är bra men flytet kan ju ibland vara RIKTIGT skräp.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Jesper1230:

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !

varför ska han få böter? för att han gör ett liknande spel? pga. namnet? i så fall ska det bara finnas ett fps, eller rts. Om spel som heter liknande kan inte heller finnas då kan ju inte minecraft heta mineCRAFT för då måste blizzard stämma!

som Mahone skrev så kanske det inte ens överlever, och vad spelar det för roll? jag förstår inte heller minecraft? man tröttnar ju efter 30min...

Du kan ju ta och kolla up en minecraft film, sen en fortresscraft film. Ser du skillnaden? Du borde, Minecraft var först helt enkelt, Fortresscraft är en vek kopia som finns på xbox för alla p12:er som inte ens vet hur man sätter in en skiva i datorn eller sett dagsljus. Sen namnet, vadå namnet tror du på fullaste allvar att man kan stämma nån på craft? Blizzard blev arga för att nån gjorde en mod med "World of Starcraft", STARCRAFT som dom har köpt titeln på och kan stämma dom på. För övrigt om du tröttnar på att spela minecraft, som är ett trevligt litet spel som man kan köra när man slappnar av, så kan du sluta köra action och sluta med kaffet

sluta köra action och kaffe? fattar inte riktigt vad du menar...men vad jag menade var att för min del så fanns det inget som fick mig att vilja fortsätta spela...jag spelar hellre spel som ger något. Vill du ha ett spel att koppla av till så rekommenderar jag victoria II (...det är inte action, ifall du inte visste)

Kaffe blir man pigg av om du inte visste, vilket man blir hyper aktiv av som kan leda till att man gillar mycket action (damp). Vad menar du med ger något? Som i motstånd? Eller nåt att kämpa för?Om du inte gillar orginal minecraft finns ju alltid moddar Sen Victora II, ja jag kan googla själv. Och minecraft är inget spel du måste koppla av till

PS: Om du fortfarande inte fattade vad jag menade med "så kan du sluta köra action och sluta med kaffet" så var det min grymt bra formulerade mening. Men poängen var att om du inte kan slappna av, alltså att du tröttnar snabbt på minecraft för att det inte finns nåt mål, så kan du lugna ner dig med att sluta köra action och sluta med kaffet ett tag. Då blir du nog lugn

Medlem

snorungar, ja det är dom som kan få det att bli som du säger:(


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Jesper1230:

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !

varför ska han få böter? för att han gör ett liknande spel? pga. namnet? i så fall ska det bara finnas ett fps, eller rts. Om spel som heter liknande kan inte heller finnas då kan ju inte minecraft heta mineCRAFT för då måste blizzard stämma!

som Mahone skrev så kanske det inte ens överlever, och vad spelar det för roll? jag förstår inte heller minecraft? man tröttnar ju efter 30min...

Du kan ju ta och kolla up en minecraft film, sen en fortresscraft film. Ser du skillnaden? Du borde, Minecraft var först helt enkelt, Fortresscraft är en vek kopia som finns på xbox för alla p12:er som inte ens vet hur man sätter in en skiva i datorn eller sett dagsljus. Sen namnet, vadå namnet tror du på fullaste allvar att man kan stämma nån på craft? Blizzard blev arga för att nån gjorde en mod med "World of Starcraft", STARCRAFT som dom har köpt titeln på och kan stämma dom på. För övrigt om du tröttnar på att spela minecraft, som är ett trevligt litet spel som man kan köra när man slappnar av, så kan du sluta köra action och sluta med kaffet

sluta köra action och kaffe? fattar inte riktigt vad du menar...men vad jag menade var att för min del så fanns det inget som fick mig att vilja fortsätta spela...jag spelar hellre spel som ger något. Vill du ha ett spel att koppla av till så rekommenderar jag victoria II (...det är inte action, ifall du inte visste)

Kaffe blir man pigg av om du inte visste, vilket man blir hyper aktiv av som kan leda till att man gillar mycket action (damp). Vad menar du med ger något? Som i motstånd? Eller nåt att kämpa för?Om du inte gillar orginal minecraft finns ju alltid moddar Sen Victora II, ja jag kan googla själv. Och minecraft är inget spel du måste koppla av till

PS: Om du fortfarande inte fattade vad jag menade med "så kan du sluta köra action och sluta med kaffet" så var det min grymt bra formulerade mening. Men poängen var att om du inte kan slappna av, alltså att du tröttnar snabbt på minecraft för att det inte finns nåt mål, så kan du lugna ner dig med att sluta köra action och sluta med kaffet ett tag. Då blir du nog lugn

wow! jag borde egentligen inte svara på detta men du är ju helt förvirrad så jag är tvungen. Du borde nog själv sluta med kaffet för detta var en aningen speedat...1. man får inte damp av kaffe. 2. jag spelar faktiskt Victoria II så jag menade verkligen det som en rekommendation. 3. lugna ner mig med att köra action, ungefär som att ta ett bad för att bli torr? 4. jag vet att alla tycker olika, och det är bara bra, men för mig och många med mig så finns det inte mycket att hämta i Minecraft.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av amphix:

Minecraft är inte på något sätt innovativt utan kom, precis som med så mycket annat här i världen, i rätt tid. Annars hade det aldrig slagit igenom som det gjort.

Bump.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Jesper1230:

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !

varför ska han få böter? för att han gör ett liknande spel? pga. namnet? i så fall ska det bara finnas ett fps, eller rts. Om spel som heter liknande kan inte heller finnas då kan ju inte minecraft heta mineCRAFT för då måste blizzard stämma!

som Mahone skrev så kanske det inte ens överlever, och vad spelar det för roll? jag förstår inte heller minecraft? man tröttnar ju efter 30min...

Du kan ju ta och kolla up en minecraft film, sen en fortresscraft film. Ser du skillnaden? Du borde, Minecraft var först helt enkelt, Fortresscraft är en vek kopia som finns på xbox för alla p12:er som inte ens vet hur man sätter in en skiva i datorn eller sett dagsljus. Sen namnet, vadå namnet tror du på fullaste allvar att man kan stämma nån på craft? Blizzard blev arga för att nån gjorde en mod med "World of Starcraft", STARCRAFT som dom har köpt titeln på och kan stämma dom på. För övrigt om du tröttnar på att spela minecraft, som är ett trevligt litet spel som man kan köra när man slappnar av, så kan du sluta köra action och sluta med kaffet

sluta köra action och kaffe? fattar inte riktigt vad du menar...men vad jag menade var att för min del så fanns det inget som fick mig att vilja fortsätta spela...jag spelar hellre spel som ger något. Vill du ha ett spel att koppla av till så rekommenderar jag victoria II (...det är inte action, ifall du inte visste)

Kaffe blir man pigg av om du inte visste, vilket man blir hyper aktiv av som kan leda till att man gillar mycket action (damp). Vad menar du med ger något? Som i motstånd? Eller nåt att kämpa för?Om du inte gillar orginal minecraft finns ju alltid moddar Sen Victora II, ja jag kan googla själv. Och minecraft är inget spel du måste koppla av till

PS: Om du fortfarande inte fattade vad jag menade med "så kan du sluta köra action och sluta med kaffet" så var det min grymt bra formulerade mening. Men poängen var att om du inte kan slappna av, alltså att du tröttnar snabbt på minecraft för att det inte finns nåt mål, så kan du lugna ner dig med att sluta köra action och sluta med kaffet ett tag. Då blir du nog lugn

wow! jag borde egentligen inte svara på detta men du är ju helt förvirrad så jag är tvungen. Du borde nog själv sluta med kaffet för detta var en aningen speedat...1. man får inte damp av kaffe. 2. jag spelar faktiskt Victoria II så jag menade verkligen det som en rekommendation. 3. lugna ner mig med att köra action, ungefär som att ta ett bad för att bli torr? 4. jag vet att alla tycker olika, och det är bara bra, men för mig och många med mig så finns det inte mycket att hämta i Minecraft.

Ja när jag skrev det var jag skit trött. Tog lite kaffe, blev extremt pigg. Om man tar extremt mycket kaffe blir man skit pigg om du inte visste, igen. Jag bryr mig inte om rekommendationer och om du spelar det. Och jag sa "så kan du lugna ner dig med att sluta köra action" jag sa sluta köra action, get your facts right. Visst alla tycker olika, det går inte ändra på, men det är nog mer som tycker att minecraft är bra än dom som tycker minecraft är dåligt annars skulle det nog inte va så populärt, ey?

Medlem

Jag ser mynningen på en "bra kultur vs. dålig kultur"-diskussion!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

inser att bjosarn har rätt och drar mig ur (även om jag aldrig sagt att minecraft inte är populärt, bara vad jag själv tyckte...)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

123
Skriv svar