Fem minuter Rage

Medlem

Dom kanske vill hypa ps3an lite fan vet jag, men snyggt blir det nog på alla plattformar.

Som någon skrev, påminner om Fallout 3, men med mycket mer kräm i bagaget. Visst känner man igen "id" i det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Lite som Fallout 3 men mer action och bättre animationer. Har den i ett nja kategori...

bättre animationer? allt ser bättre ut än Fallout 3

Medlem

Atmosfär som heter duga och godkända vapen(Doom 3 va ju hemskt på denna punkt, lät som ärtpistoler)

Hade tappat intresset lite för detta men nu sken de upp igen

Medlem

jag blev iaf sugen. hamnar på lista över självklara köp

Medlem

så....ingen förstörbar miljö, ingen speciellt avancerad fysik, värdelösa fightingkontroller (man kan gå i sidled, that's about it, ej ta skydd osv) och lösningen på de flesta problem är att backa tio meter och skjuta med perfekt precision med hagelbrakarn...
fan...jag tror dett kommer faila rejält

"Gå i sidled" - är faktiskt en underskattad "skill".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ah! Borderlands möter S.T.A.L.K.E.R och Fallout. I approve, detta blir stort!


signatur

Imperator

Jag tror det blir toppen, bandesignen var väl inte det mest upphetsande, och jag hoppas verkligen inte det blir någon sandbox av det hela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mortalis:

så....ingen förstörbar miljö, ingen speciellt avancerad fysik, värdelösa fightingkontroller (man kan gå i sidled, that's about it, ej ta skydd osv) och lösningen på de flesta problem är att backa tio meter och skjuta med perfekt precision med hagelbrakarn...
fan...jag tror dett kommer faila rejält

Förstår inte riktigt vad din poäng är. Du beskriver ju hela FPS-genren! Du får ju se på hela bilden, designen är mysig, det blir förhoppningsvis ett grymt actionspel med en skön balans mellan sandbox och väldesignade uppdrag. Det är Id för guds skull!


signatur

Imperator

Medlem

Jag sällar mig till dem som tyckte det såg najs ut hoppas det inte är för linjärt bara.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Proximately:

Varför klagar folk på grafiken? o.O
Det såg väl skitbra ut för att vara ett mer öppet spel. Jämför man det med Fallout: New Vegas eller Fallout 3 ser det löjligt mycket bättre ut, att det inte kan jämföra sig med Crysis står sig ganska självklart med första punkten i åtanke. Sen flyter det på rätt bra i 60FPS. ^^

Visst det ser bättre ut, men sen är dom lite äldre, new vegas är ju knappt uppdaterad från fallout3 motorn som är hur gammal? Jämför istället med skyrim som kommer ut i år, vet inte när rage kommer. Sen är elderscrolls/fallout mer öppet och mindre linjärt. både på gott och ont.

Jag säger inte nu att rage ser dåligt ut, jag kan inte bry mig mindre om grafiken i ett spel, Det är inte det som gör ett bra spel, ID spel har väl alltid sett lite plastiga ut, och kanske lite tafatta. Sett fram imot rage mycket på att jag gillar settingen och det kan inte bli för lite postapocalypse/mad max stil, Fordon är ett plus. Saknade dom mycket i fallout.

Fast rage har inte riktigt imponerat tidigare, ser lite bättre ut nu, men jag kommer nog vänta på ett demo eller väldigt mycket bra reviews.

Fast poängen ligger ju ändå i att det ser mycket bättre ut, hur gammal Oblivion motorn är spelar ingen roll när man jämför grafisk kvalitét. Det skulle betyda någonting om man jämförde i grafisk kvalitét i förhållande till releasen av motorn men det var inte det jag menade att göra eller gjorde.

Blir grymt kul att se hur det går för Rage när det släpps.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Proximately:

Varför klagar folk på grafiken? o.O
Det såg väl skitbra ut för att vara ett mer öppet spel. Jämför man det med Fallout: New Vegas eller Fallout 3 ser det löjligt mycket bättre ut, att det inte kan jämföra sig med Crysis står sig ganska självklart med första punkten i åtanke. Sen flyter det på rätt bra i 60FPS. ^^

Visst det ser bättre ut, men sen är dom lite äldre, new vegas är ju knappt uppdaterad från fallout3 motorn som är hur gammal? Jämför istället med skyrim som kommer ut i år, vet inte när rage kommer. Sen är elderscrolls/fallout mer öppet och mindre linjärt. både på gott och ont.

Jag säger inte nu att rage ser dåligt ut, jag kan inte bry mig mindre om grafiken i ett spel, Det är inte det som gör ett bra spel, ID spel har väl alltid sett lite plastiga ut, och kanske lite tafatta. Sett fram imot rage mycket på att jag gillar settingen och det kan inte bli för lite postapocalypse/mad max stil, Fordon är ett plus. Saknade dom mycket i fallout.

Fast rage har inte riktigt imponerat tidigare, ser lite bättre ut nu, men jag kommer nog vänta på ett demo eller väldigt mycket bra reviews.

Fast poängen ligger ju ändå i att det ser mycket bättre ut, hur gammal Oblivion motorn är spelar ingen roll när man jämför grafisk kvalitét. Det skulle betyda någonting om man jämförde i grafisk kvalitét i förhållande till releasen av motorn men det var inte det jag menade att göra eller gjorde.

Blir grymt kul att se hur det går för Rage när det släpps.

Jag vet att vi människor använder vårat logiskt tänkande för rättfärdiga när vi egentligen tänker fel, men seriöst. om inte när en motor kom spelar roll så kan man mycket väl jämföra halflife från 98 med crysis 2.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Proximately:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Proximately:

Varför klagar folk på grafiken? o.O
Det såg väl skitbra ut för att vara ett mer öppet spel. Jämför man det med Fallout: New Vegas eller Fallout 3 ser det löjligt mycket bättre ut, att det inte kan jämföra sig med Crysis står sig ganska självklart med första punkten i åtanke. Sen flyter det på rätt bra i 60FPS. ^^

Visst det ser bättre ut, men sen är dom lite äldre, new vegas är ju knappt uppdaterad från fallout3 motorn som är hur gammal? Jämför istället med skyrim som kommer ut i år, vet inte när rage kommer. Sen är elderscrolls/fallout mer öppet och mindre linjärt. både på gott och ont.

Jag säger inte nu att rage ser dåligt ut, jag kan inte bry mig mindre om grafiken i ett spel, Det är inte det som gör ett bra spel, ID spel har väl alltid sett lite plastiga ut, och kanske lite tafatta. Sett fram imot rage mycket på att jag gillar settingen och det kan inte bli för lite postapocalypse/mad max stil, Fordon är ett plus. Saknade dom mycket i fallout.

Fast rage har inte riktigt imponerat tidigare, ser lite bättre ut nu, men jag kommer nog vänta på ett demo eller väldigt mycket bra reviews.

Fast poängen ligger ju ändå i att det ser mycket bättre ut, hur gammal Oblivion motorn är spelar ingen roll när man jämför grafisk kvalitét. Det skulle betyda någonting om man jämförde i grafisk kvalitét i förhållande till releasen av motorn men det var inte det jag menade att göra eller gjorde.

Blir grymt kul att se hur det går för Rage när det släpps.

Jag vet att vi människor använder vårat logiskt tänkande för rättfärdiga när vi egentligen tänker fel, men seriöst. om inte när en motor kom spelar roll så kan man mycket väl jämföra halflife från 98 med crysis 2.

Nej, för nu refererade jag specifikt till att det är mer njutbart att se på Rage än Fallout: New Vegas t.ex. Särskilt sett till deras miljöer är det bättre att jämföra Fallout: New Vegas med Rage än Rage med Skyrim då de två senare utspelar sig på olika platser. Dessutom körs spelet på samma hårdvara vilket är en ganska stor anledning till att jag ser det som ett ganska acceptabelt jämförande...

...och sen ser ju faktiskt Crysis betydligt bättre ut än Half-Life. ;D (I kid, I kid)


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar