Resident Evil 6 blir helt annorlunda

Robot
Resident Evil 6 blir helt annorlunda

Vad kan du förvänta dig när Resident Evil 6 ser världens ljus? Det vet ingen, inte ens den förmodade producenten.

#capcom, #resident-evil-operation-raccoon-city


Medlem
Resident Evil 6 blir helt annorlunda

Skräck, zombies och co-op vill jag se. Jag tyckte att Resident Evil 5 gjorde det bra, något mer i den stilen är välkommet.

Medlem

Ett längre Lost in Nightmares skulle uppskattas. Gillade RE5, men det var inte speciellt skräckinriktat. Lite mer Lost in Nightmares-stil hade varit trevligt. CO-OP är verkligen något jag vill ha med. Det gjorde RE5 till det underhållande spel det var.

Inaktiv

gillade alla RE-spel .. när femman kom så ville jag bara ha tillbaks dom femton minuter av mitt liv som gått till spillo, efter att ha testat demon till pc..

Medlem

Co-op eller survival horror i singleplayer. Pallar inte något multiplayer tjafs som MMORPG eller liknande.
RE5 var riktigt underhållande i co-op ... gärna något sådant!


signatur

Have a good time!

Medlem

En av världens bästa spelserier! WOOOOOOOOOHOOOOOOO!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vill inte ha någon jävla co-op.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

mmm resident evil5 co-op var ju så underbart! sålänge det blir co-op blire ett köp.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Racing spel... Jag känner det på mig!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Misstänker att ni som skriver "RE5 va underbart osv" inte är gamla nog att ni som 10åringar satt och lirade första Resident Evil till PS1 med nersläckta lysen och skrek av skräck.. Resident Evil blev totalt förstört iom att 4 kom, Tar bort allt som va RE.. Ni snackar om zombies och grejer, varesig i RE4 eller 5 fanns det några zombies.. Ge oss ett äkta RE i stil med 1-3an

Medlem

Ge mig ett sjätte spel som liknar de tre första spelen, pluees.


signatur

Jaha.

Medlem

Det enda som var bra med Res 5 var Co-op, resten var direkt tråkig.
Fienderna dåliga, gameplay ruskigt förlegat och handikappat, banorna små och trånga, dålig vapenvariation och fiendevaritaion. Aldrig läskigt men ingen bra action heller :/

Inaktiv

måste inflika med att co-op suger fett .. så länge det finns ett alternativ utan någon blåst ai-medspelare som springer ivägen så är jag nöjd, men det verkar skita sig..

Medlem

#7. Dåligt med vänner som vill leka?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Misstänker att ni som skriver "RE5 va underbart osv" inte är gamla nog att ni som 10åringar satt och lirade första Resident Evil till PS1 med nersläckta lysen och skrek av skräck..

Vissa av oss var i artonårsåldern när Resident Evil släpptes och vi tycker fortfarande (trots att vi spelat igenom samtliga spel i serien) att femman är det bästa som gjorts.

Co-op gjorde en bra serie bättre helt enkelt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

co-op or bust!

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Misstänker att ni som skriver "RE5 va underbart osv" inte är gamla nog att ni som 10åringar satt och lirade första Resident Evil till PS1 med nersläckta lysen och skrek av skräck.. Resident Evil blev totalt förstört iom att 4 kom, Tar bort allt som va RE.. Ni snackar om zombies och grejer, varesig i RE4 eller 5 fanns det några zombies.. Ge oss ett äkta RE i stil med 1-3an

Nej, jag är äldre och satt som 16 åring och spelade ettan. Du har helt enkelt förvrängt dina gamla minnen och höjer dom till skyarna. Det första spelet var inte särskilt mycket skräck förutom när hundarna hoppar igenom fönstret i korridoren.

Jag har spelat alla RE spelen som kommit ut på PS och jag tycker ändå att femman var grymt bra eftersom de gjorde co-op extremt bra i det spelet.

Medlem

Tycker femman är lite förstört eftersom man ALLTID måste spela med en kompis och 4:an har mycket mer utforskar-glädje och roligt singleplayer. Bandesignen i femman påverkas också utav spelet ska vara coop... men ja, jag gillar RE5 också när man väl spelar det med en kompis, men det är tråk att jag inte kan spela genom det närsomhelst när jag vill tack vare en korkad AI.

Jag hade velat ha något i stil med RE4 fast med lite fler survival horror element. Fler fiender som Regenerators och annat läskigt

Medlem

Mer Co-Op tack. Har man vänner som inte är jobbiga är det underbart.

Medlem

Tycker dom kan göra ett resident evil 1,2,3 blandat med resident evil 4-5.

För att göra ett liknande som Resident evil 5 igen bara kommer vara totalt värdelöst. Sämre spel får man leta efter. Förstår mig inte på folk som säger att 5an var bra - visst, 4an var bra, men i helvete eller att 5an var.

Medlem

Ingen jävla shooter får jag hoppas!

Medlem

Femman var bra, Fyran var helt kanon. Riktigt bra blandning mellan panikskräck och action. De första Resident Evil var bara för läskiga för min del, men det är bara något positivt.

Vet inte vad jag skulle vilja se i sexan om jag ska vara ärlig. Men så länge de skippar ständig dagsljus och grottor/ruiner så är jag nöjd. Men massor av gamla hederliga zombies ska det innehålla!

Medlem

Älskade stilen på 4! Amish... Brrrr


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

5an var ett helt okej spel i co-op (att spela själv var bland det tråkigaste jag varit med om), men saknade skräcken som de första spelen hade. Satt ju för bövelen och garvade genom halva spelet över Chris Redfields überarmar

Medlem

Har bara spelat 5an i coop, tyckte de sög stenhårt på så många olika sätt att jag inte orkade spela färdigt.
Så ja, bra ide att de försöker göra något åt skiten.

Jag är helt förvånad att de finns så pass många trogna fans innom Resident evil serien.
5an var som bäst mediokert.
Finns bra mycket fler "skräck/action" lira folk kan lira.

Inaktiv

Fan vad skraj man var som tioåring och spelade Resident Evil 2 på blanka dan med en kamrat.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Hoppas verkligen RE6 blir ett "riktigt" RE, alltså ett skräckspel. RE5 tyckte jag var rätt bedrövligt. Actionspel med bedrövliga kontroller? Nej tack.

Medlem

Yup de finns verkligen få skräckspel nu för tiden.
Både Dead space och de senaste Resident Evil utger sig för att vara de, men egentligen är de bara monsterslakt med lite skräck element som inte fungerar.

De ända riktigt skrämande spelet jag spelat senaste tiden är Amnesia.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Skräck, zombies och co-op vill jag se. Jag tyckte att Resident Evil 5 gjorde det bra, något mer i den stilen är välkommet.

Uh? Hur var Resident Evil 5 ett skräckspel ?

Seriöst dem borde gå tillbaka till rötterna och göra survival horror, RE4,RE5 katastrof enligt mig men det gick tydligen hem hos mainstream shooter massan. RE0,1,2,3 är grymt bra survival titlar, långt bättre än de senaste inkarnationerna.

Medlem

Gillat alla spelen i serien än så länge, en naturlig utveckling från lite mer stämningsspel till mer action. Ser gärna ett spel som storymässigt är mer likt dom gamla men med den nya styrningen och vapenbyggandet. Co-op är klockrent i femman men man kanske skulle dela upp det i en väg för dom som spelar själva och en annan för dom som spelar två. Storyn skulle hålla för det om man ser tillbaka på tex ettan och att alla går sina egna vägar genom mansion. Kanske till och med våga splitta isär en från sin kompis och var och en får hålla kontakt via radion och lösa delar isär emellanåt, som typ dom små segmenten i tidigare spel där man fått spela någon hjärndöd presidentdotter genom några rum...
Då blir man helt plötsligt sårbar och ensam och polarn kan bara stå och lyssna när hundarna snaskar på en...

12
Skriv svar