Retrospelsmässan tillbaka

Robot
Retrospelsmässan tillbaka

I slutet av maj kan du möta upp med andra spelintresserade och lira retrospel, tävla och vältra dig i nostalgi på Retrospelsmässan i Göteborg.


Retrospelsmässan tillbaka

Gamlestaden ligger ett (längre) stenkast ifrån GBG-filialens högkvarter, så det här måste man definitivt glida förbi.

Ska kanske dit, känner att jag måste. Älskar retro spelen och konsolerna. Men det ligger i göteborg, i varma maj, med mackrill lukt i luften.
Göteborg får allt det roliga. (surar i hörnet.)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Varför förstöra en sån fin tillställning med att ha med cosplay?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Varför förstöra en sån fin tillställning med att ha med cosplay?

fu

cosplay är najs.


signatur

Rawr

Syftade på att tillställningen är till för att personer skall kunna minnas eller bli upplysta av Kraften i retrogaming.
Fina herrar och damer ska med konjakskupa i hand kunna diskutera minnen och vara allmänt sofistikerade och bättre än den nya generationen.
Cosplay känns så kroppsfixerat, så billigt, så "nytt".
Minnen = tankar.
Cosplay = kropp.

Detta är Ingen pik eller diskussion, bara en tanke.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Syftade på att tillställningen är till för att personer skall kunna minnas eller bli upplysta av Kraften i retrogaming.
Fina herrar och damer ska med konjakskupa i hand kunna diskutera minnen och vara allmänt sofistikerade och bättre än den nya generationen.
Cosplay känns så kroppsfixerat, så billigt, så "nytt".
Minnen = tankar.
Cosplay = kropp.

Detta är Ingen pik eller diskussion, bara en tanke.

Vet knappt vad Cosplay är... Jag kanske är för gammal...


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Syftade på att tillställningen är till för att personer skall kunna minnas eller bli upplysta av Kraften i retrogaming.
Fina herrar och damer ska med konjakskupa i hand kunna diskutera minnen och vara allmänt sofistikerade och bättre än den nya generationen.
Cosplay känns så kroppsfixerat, så billigt, så "nytt".
Minnen = tankar.
Cosplay = kropp.

Detta är Ingen pik eller diskussion, bara en tanke.

Du får ta med dig sprayburk med färg och dra en linje genom lokalen och dela upp folkmassan med gamla spelrävar på ena sidan och yngre wanna-be's på andra sidan


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

En sak har jag lärt mig. Sätter vi alla wanna-be's tillsammans så börjar de omedelbert slåss om herraväldet över skolgården, I deras huvuden ser de snabba ränder flyga horizontalt medans deras nävar brinner av övernaturlig styrka, bara en kan rädda demon princessan från rymden och samtidigt vanskas i ångest över att deras bästa vän, numera rival, har räddat fler byar vid 13 års ålder.
Det! och använt all hårspray på östra hemisfären.

Nej tack,det får ju polisongerna att dra sig mot hårfästet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vägra retro. Det är inte retro om man aldrig slutat använda grejerna!

Inaktiv

aha .. sega rally .. har inte sett ngt bilspel efter det med samma fartkänsla, och spelkänsla ..som Arkadverisionen av det .. verkar fortfarande som den har fetare hårdvara än dagens konsoller.. klockrena 60+ fps hela tiden..

Medlem

Härligt!
Ska kanske se till att vara med i Street fighter II Turbo-tävlingen (man äger ju självklart pärlan bland så många grymma SNES-titlar). Fast senast jag mötte någon som hade spelat det mer än 10 gånger fick jag storstryk med de flesta karaktärer utan Ryu och Dhalsim.

Däremot håller jag med Traveller in time, håll cosplay utanför det hela.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Citat:
"datorspelen från 70-, 80- och 90-talet och utlovar både en god dos nostalgi"
Eller en god DOS-nostalgi!

Skrivet av Hammond:

Citat:
"datorspelen från 70-, 80- och 90-talet och utlovar både en god dos nostalgi"
Eller en god DOS-nostalgi!

Badamtam-Tish!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar