Operation Flashpoint: Red River

Robot
Operation Flashpoint: Red River

Världens mest älskade soldatsimulator får ännu en uppföljare. Vad vi än skriver här så kommer 50% av er att hata oss för all framtid.

#operation-flashpoint-red-river, #operation-flashpoint-cold-war-crisis, #codemasters, #bohemia-interactive


MFC
Medlem
Operation Flashpoint: Red River

Detta tackar vi för. Synd att bästa spelet kommer på årets sista dagar... (bf3 om ni undrar)

Codemasters... = Codelosers


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

även med all kritik tkr jag spelet är intressant, och jag hade det trevligt med OFP:DR i kampanj läget, dock varu multiplayer ospelbart, men jag fick ut ett par härliga timmar utav spelet. så jag funtar på att testa spelet vilket fall se om det funkar bättre till pc.


signatur

Rwa?

Medlem

Satt och spelade lite inatt när det kom på steam med 2 kompisar, Coop är helt okej och inga problem med fiender som "poppar in" på PC. Dock så är ju AIn efterbliven ibland men så har det varit sen första OPF så är väl lite hallmark standard för OPF. Är inte OPF om inte en bot försöker ramma ett träd med en humwee

Det enda spel där det har varit OK med "microfiender" var i "Delta Force", men även då var det inte kul. 2 "FZhar" av 5 är vad man förväntade sig, och det kommer nog aldrig bli bättre än så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

vågar man testa.....?


signatur
Medlem

Verkar vara lika kasst som Battlefield play for free.. BF3 !! Där har ni ett riktigt spel.

Medlem

Codefailers!!! Sök nya jobb, som sopgubbar, lagerjobb, kallskänkor... Det KANSKE ni klarar av... Haha, fast inte bryr jag mig.
Jag har mitt underbara Arma2 och ska vi snacka mer krig, så får det väl bli BF3 som ligger i topp, grafiskt och ljudmässigt sätt...

Medlem

Bra skrivet Mats, tycker dock att 3 FZ är ett bättre betyg, det äver över medel i min bok, men samtidigt är det inget extra eller någon "woooaaa" känsla. Grymt roligt i co-op dock.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Äntligen ett betyg som passar detta skitspel.

Redaktör
Skrivet av bent toe:

Bra skrivet Mats, tycker dock att 3 FZ är ett bättre betyg, det äver över medel i min bok, men samtidigt är det inget extra eller någon "woooaaa" känsla. Grymt roligt i co-op dock.

Det är en text som är oerhört svår att sätta betyg utifrån. Spelet har sina förtjänster, men även rejäla brister. Sällsynt med så stora skillnader mellan för- och nackdelar.


signatur
Medlem

Nåja, ända sedan ArmA 2 kom ut tycker jag att OFP är rejält uttjänat.
ArmA 2 > OFP


signatur

Imperator

Medlem

Detta spel måste ju vara ett Aprilskämt. Grafikmotorn må ju vara från 2005 eller nått.. Dragon Rising var ju snyggare än detta. Gameplayet är oxå ett skämt! Spelade i 5 min och avinstallerade skiten direkt. Sjukt besviken.

Medlem

Tänkte bara passa på och ge Nylund lite beröm för en välskriven recension, känns som jag fick en bra bild av vad jag har att vänta mig när jag provar spelet. Dock synd att spelet inte var bättre, var länge sedan det släpptes en bra taktisk militärsimulator.

Medlem

Codemasters (nerdummade) OFP serie är helt klart bara ett patetiskt försök att gulla med alla små konsol-kids.

värdelöst skräp med andra ord...

Medlem

"Vad vi än skriver här så kommer 50% av er att hata oss för all framtid."
Älskar er för bara den lol


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av Annanaz:

även med all kritik tkr jag spelet är intressant, och jag hade det trevligt med OFP:DR i kampanj läget, dock varu multiplayer ospelbart, men jag fick ut ett par härliga timmar utav spelet. så jag funtar på att testa spelet vilket fall se om det funkar bättre till pc.

Jag håller med, spelet ÄR intressant, men funkar inte riktigt för mig. Men i co-op är det faktiskt en underbar känsla att skjuta nedhållande eld som faktiskt får fienden att hålla huvudet nere! Det är väl ungefär så långt deras AI sträcker sig, i och för sig...

Medlem
Skrivet av StenSture:

Detta spel måste ju vara ett Aprilskämt. Grafikmotorn må ju vara från 2005 eller nått.. Dragon Rising var ju snyggare än detta. Gameplayet är oxå ett skämt! Spelade i 5 min och avinstallerade skiten direkt. Sjukt besviken.

Har inte spelat på PC än, men jag ska göra det nästa vecka. På Xbox 360 är det dock både fult och lågupplöst, vilket inte hindrar att det KAN vara vackert emellanåt.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Bra skrivet Mats, tycker dock att 3 FZ är ett bättre betyg, det äver över medel i min bok, men samtidigt är det inget extra eller någon "woooaaa" känsla. Grymt roligt i co-op dock.

Jag pendlade faktiskt mellan 2 och 3 ett bra tag. Men bestämde mig till sist för att singelplayerkampanjen fick överväga, så det blev en tvåa. Men jag håller med, i co-op är det fantastiskt kul.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Satt och spelade lite inatt när det kom på steam med 2 kompisar, Coop är helt okej och inga problem med fiender som "poppar in" på PC. Dock så är ju AIn efterbliven ibland men så har det varit sen första OPF så är väl lite hallmark standard för OPF. Är inte OPF om inte en bot försöker ramma ett träd med en humwee

Sant. Jag minns ännu mina egendesignade uppdrag i det första spelet, där man aldrig visste var ens män skulle hamna om de satte sig i en bil - kunde köra in i en skog och fastna eller bara rätt ut i havet. Och det tog dem fem minuter att landa en helikopter under beskjutning :).

I RR kan AI:n åtminstone köra bil och ta skydd ordentligt. Men inte så mycket mer.

Megadelux

Bästa med arma2 är att på armaholic (modsida) finns nu en Real-time-mission-editor Exakt som i VirtualBattleSpace osv.

Och jag förväntade mig inte mer än en 2a av RR. Arma2 är lätt bästa nyare soldatsim. WW2online kommer alltid ligga som #1

Medlem

Rolig artikel


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Riktigt kasst spel och håller helt med att kampanjen är ett ordentligt .. blowjob åt den amerikanska armen. Nästan så man ville facepalma direkt på introt och inte minst på dialogen och hur soldatern hanterar situationerna.

Dålig graifk, dåligt ljud, dålig nätkod , dålig realism och otroligt dålig inlevelse är vad spelet bjuder på.. plus lite vi älskar amerika..

Medlem

Japp, gamla Operation Flashpoint från Bohemia var ett fantastiskt spel när det kom. Codemasters försök är bara ett sätt att krama ut dom sista slantarna ur ett numera tomt skal.

Tacka vet jag Arma2 med tillägg som tar serien till nästa nivå. Lägg till lite moddar på det och du har ett makalöst bra spel.

Operation Flashpoint RR skulle jag inte lägga en krona på, knappt testa det ens om någon slängde ett gratis exemplar i fejjset på mig

Medlem
Skrivet av Traxad:

Välskriven artikel. Spelet ser onekligen intressant ut.
Frågan är om man står ut med soldater som skriker "BOYAH" så fort någon dödas och en allmän "America-F*CK-YEAH"-attityd. Hur pass mycket överdriven USA-vurmande innehåller spelet Mats? Eller någon som faktiskt spelat det.

På det svarar jag "ganska mycket". Men ofantliga mängder hjärndött tough guy-snack i gengäld :).

Medlem
Skrivet av zauii89:

Riktigt kasst spel och håller helt med att kampanjen är ett ordentligt .. blowjob åt den amerikanska armen. Nästan så man ville facepalma direkt på introt och inte minst på dialogen och hur soldatern hanterar situationerna.

Dålig graifk, dåligt ljud, dålig nätkod , dålig realism och otroligt dålig inlevelse är vad spelet bjuder på.. plus lite vi älskar amerika..

positiva klubbem var det här ja! jag tycker inte spelet verkar som någon höjdare, dock ser det något bättre ut än förra i serien. allt jag vet är att bf3 kommer fullständigt äga sönder alla andra fps-spel när det kommer ut (det kommer ha både långa avstånd, som i OFP och stadsskjutning, som i COD).

Inaktiv

Bra skrivet! Undrar bara en sak, hur är kontrollen över gubben? I Dragon Rising var det så otroligt stelt, som när man bytte vapen och kameran bara frös tills bytet var klart. Måste man fortfarande vänta på att långa animationer ska ta slut, som när man råkade byta till ett raketgevär och gubben började på en 10 sekunders "ta fram raketgeväret"-animation?

OffT: Tycker att det räcker med "BF3 kommer äga sönder allt!" i varenda FPS-nyhetstråd som kommer. Man kan ju nästan tro att ni har spelat spelet, jag förstår inte var förtroendet kommer ifrån annars...

Medlem
Skrivet av aspunk:

OffT: Tycker att det räcker med "BF3 kommer äga sönder allt!" i varenda FPS-nyhetstråd som kommer. Man kan ju nästan tro att ni har spelat spelet, jag förstår inte var förtroendet kommer ifrån annars...

Medlem

Skönt att höra att 2an får ett rättvist betyg...till skillnad från vad det förra fick...jeez


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av rysssen:

Codemasters (nerdummade) OFP serie är helt klart bara ett patetiskt försök att gulla med alla små konsol-kids.

värdelöst skräp med andra ord...

bara för man spelar konsoll betyder inte att man gillar alla spel
jag gillar definitivt inte detta spel och jag spelar 360.
det föregående var klart mkt bättre än detta
sedan kan dem som du utrycker det gulla hur mkt somhelst med mig men jag kommer inte gilla spelet ändå

12
Skriv svar